moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowy hangar na samoloty z Dęblina

Mamy coraz więcej maszyn do nauki pilotażu, musimy mieć gdzie je przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik Szkoły Orląt. Dlatego przy uczelni jeszcze w tym roku powstanie nowoczesny hangar. Będzie mogło w nim garażować 17 samolotów. Inwestycja warta jest ponad 3,6 mln złotych.


Hangar stanie na dwuhektarowej działce na dęblińskim lotnisku. Teren należy do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Budowla będzie miała 11 metrów szerokości, 66 metrów długości i 23 wysokości. Przetarg na postawienie obiektu wygrała firma WOJTPOL z Kozienic.

Dęblińska uczelnia ma już co prawda jeden hangar, jednak nowy garaż na szkolne samoloty będzie wybudowany według nowoczesnej technologii. – Nie będzie tak, jak poprzedni murowany. Zostanie wykonany z elementów w konstrukcji stalowej. Ściany zewnętrzne oraz dach budynku będą zbudowane z paneli płyt warstwowych – tłumaczy Wiesław Mikuła, kierownik Działu Infrastruktury w szkole. Nowy hangar będzie także odporny na korozję i promienie UV.

Budowla ma pomieścić 17 maszyn, na których studenci uczą się pilotażu. Garażować w niej będą mogły trzy Zliny i pięć Diamondów. Te dwa ostatnie w wersji szkolnej DA-20 C1 Eclipse szkoła kupiła w kwietniu, trzy kolejne mają trafić do Dęblina do końca września. Trwa również przetarg na zakup do szkoły lekkich śmigłowców. – Między innymi z tego powodu inwestycja była konieczna. Szkoła pozyskując nowe maszyny, musi je mieć gdzie przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik uczelni.

Poza miejscem postojowym dla samolotów w hangarze znajdzie się także wydzielona przestrzeń na ich bieżącą obsługę i konserwację. Zwycięzca przetargu będzie też musiał wybudować przybudówkę przy starym hangarze. Oddzielnie powstanie też garaż dla cysterny tankującej.

Budowę hangaru uczelnia finansuje ze środków własnych. Kwota zaplanowana w przetargu na inwestycję wynosiła 4 miliony 100 tysięcy. Zwycięzca wybuduje go za 3,6 mln złotych.

Istniejący hangar znajduje się na należącej do szkoły części lotniska w Dęblinie. Budynek w 2012 roku przeszedł niezbędną modernizację. Wymieniono w nim wrota hangarowe i posadzkę. Do końca roku zmodernizowany zostanie też jego dach.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Czołgiści w ogniu
Krok ku niezależności
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Husarz z polskim instruktorem
Dwie agresje, dwie okupacje
Największy transport Abramsów w tym roku
Z najlepszymi na planszy
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
Pożegnanie z Columbią
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
H145M – ciekawa oferta dla Polski
NATO – jesteśmy z Polską
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Brytyjczycy żegnają Malbork
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
Zwycięska batalia o stolicę
Święto Wojsk Lądowych
Debiut polskich Patriotów
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Black Hawki nad Warszawą
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Cios w plecy
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Defendery skompletowane
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Brytyjczycy na wschodniej straży
Rekompensaty na nowych zasadach
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Kurs dla najlepszych w SERE
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
Orlik na Alfę
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Trenują przed „Zapadem ‘25”
17 września 1939. Nigdy więcej
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
W poszukiwaniu majora Serafina
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Hekatomba na Woli
„Road Runner” w Libanie
Wielkie zbrojenia za Odrą
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
„Saber Junction” – gotowi do obrony
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO