moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Kto zbuduje holowniki?

Sześć podmiotów jest zainteresowanych dostarczeniem naszej Marynarce Wojennej jednostek, które mają służyć do zabezpieczenia technicznego i prowadzenia działań ratowniczych na morzu. Dialog techniczny z producentami rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.


Jednostki, których poszukuje nasza armia, mają mieć wyporność pełną do 350 ton, muszą rozwijać prędkość do 12 węzłów oraz powinny być w stanie zabrać jako pasażerów sześćdziesiąt dwie osoby – dwanaście wewnątrz, a pięćdziesiąt na pokładzie otwartym.

Marynarka Wojenna oczekuje ponadto, że nowe jednostki będą przygotowane do żeglugi w zimie (na morzach niearktycznych) w ciężkich warunkach lodowych, będą miały nieograniczoną dzielność morską (czyli będą w stanie wykonywać zadania nawet w bardzo trudnych warunkach pogodowych) oraz będą przygotowane do wykonywania swoich zadań (bez uzupełniania zapasów) przez 14 dób.

Pod koniec sierpnia br. Inspektorat Uzbrojenia zaprosił firmy i instytucje, zainteresowane dostarczeniem naszej armii ww. jednostek, do udziału w dialogu technicznym. Akces do rozmów zgłosiło pięć stoczni: Remontowa Shipbuilding S.A. z Gdańska, Techno Marine Sp. z o.o z Malborka, Stocznia Marynarki Wojennej S.A. w Gdyni, Stocznia Remontowa Nauta S.A. z Gdyni i Damen Shipyards Group (oddział w Gdyni), a także jednostka naukowo-badawcza: OBR Centrum Techniki Morskiej S.A. z Gdyni.

Dialog techniczny z wyżej wymienionymi podmiotami, podczas którego – poza sprawami technicznymi – omawiana będzie cena jednostek i harmonogram ich dostarczania oraz przewidywany udział polskiego przemysłu w realizacji zlecenia, najprawdopodobniej rozpocznie się jeszcze w tym miesiącu.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Marek Rudziński

dodaj komentarz

komentarze

~ciekawe
1396434660
ciekawa proporcja, 6 holowników i niewiele więcej pozostałych okrętów- co ona będą holować? To są jaja.
31-FC-C1-15

Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
W poszukiwaniu majora Serafina
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Cios w plecy
Debiut polskich Patriotów
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
Największy transport Abramsów w tym roku
Czołgiści w ogniu
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
NATO – jesteśmy z Polską
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Święto Wojsk Lądowych
Defendery skompletowane
Dwie agresje, dwie okupacje
Black Hawki nad Warszawą
Zwycięska batalia o stolicę
Pożegnanie z Columbią
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
Kurs dla najlepszych w SERE
Hekatomba na Woli
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Husarz z polskim instruktorem
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Z najlepszymi na planszy
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Brytyjczycy żegnają Malbork
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Orlik na Alfę
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Krok ku niezależności
Rekompensaty na nowych zasadach
17 września 1939. Nigdy więcej
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
„Saber Junction” – gotowi do obrony
Brytyjczycy na wschodniej straży
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
„Road Runner” w Libanie
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Wielkie zbrojenia za Odrą

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO