moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowe łodzie latające dla rosyjskiej armii

Ministerstwo Obrony w Rosji planuje kupić odrzutowe samoloty-amfibie Be-200. Maszyny przeznaczone są m.in. do patrolowania akwenów morskich i gaszenia pożarów. Dlatego jako pierwsze używało ich rosyjskie Ministerstwo do spraw Sytuacji Nadzwyczajnych.


Dostawcą ośmiu nowych samolotów-amfibii Be-200 mają być zakłady TANKT im. G.M. Beriewa w Taganrogu. Ministerstwo Obrony kończy właśnie negocjacje w sprawie kontraktu.

– Teraz rozmawiamy o ostatecznej cenie niektórych wersji – mówi Wiktor Kobzew, dyrektor generalny firmy TANKT. Kobzew oszacował wartość kontraktu na ok. 350 mln euro. Pierwszy samolot-amfibia ma być przekazany rosyjskim siłom powietrznym w 2014 r., a ostatni w 2016 r. Rosyjski resort obrony zamówił je w trzech wersjach – dwa samoloty gaśnicze, cztery poszukiwawczo-ratownicze i dwa jako latające stanowiska dowodzenia.

Wielozadaniowy samolot-amfibia Be-200 służył dotychczas głównie do zadań cywilnych. Pierwszy raz wzbił się w powietrze w 1998 r. Rok później po raz pierwszy wystartował z wody. Be-200 jest górnopłatem napędzanym przez dwa silniki turbowentylatorowe D-436TP. TANKT podaje, że pozwalają mu one rozwinąć maksymalną prędkość 710 km/h, a według danych Korporacji Irkut jest ona o 30 km/h niższa. Prędkość ekonomiczna według firmy TANKT to 600 km/h. Według zaś Korporacji Irkut prędkość przelotowa to 550 km/h.

Maksymalna masa startowa Be-200 to 37 900 kg, wysokość lotu 8000 m, a zasięg 3600 km. Maszyna może operować z lotnisk lądowych o długości pasa 1800 m oraz akwenów wodnych nie krótszych niż 2300 m i głębokich przynajmniej na 2,5 m. Firma TANKT oferuje Be-200 w pięciu odmianach – przeciwpożarowej, transportowej, pasażerskiej, poszukiwawczo-ratowniczej i sanitarnej.

Największym użytkownikiem seryjnej wersji Be-200ES, o masie startowej z lądu zwiększonej do 42 ton ( z wody jest to 40 ton), jest Ministerstwo do spraw Sytuacji Nadzwyczajnych. Łącznie dysponuje ono 15 maszynami tego typu. W czerwcu pojawiła się informacja, że dziesięć Be-200 w wersji gaśniczej postanowiła kupić amerykańska firma TTE. Jeden egzemplarz kupił w 2008 r. Azerbejdżan.

Be-200ES może zarówno nabrać w zbiorniki do 12 t wody, jak też przewieźć do 64 pasażerów lub 7,5 t ładunku. Podczas misji poszukiwawczo-ratowniczej może zabrać na pokład do 45 osób, a w odmianie sanitarnej 40 rannych na noszach wraz z personelem medycznym i niezbędnym wyposażeniem.

Źródło: RIA-Novosti, Irkut.com, TANKT

wr

autor zdjęć: BERIEV AIRCRAF COMPANY

dodaj komentarz

komentarze

~macko
1348038840
Ten na zdjęciu jest akurat w barwach Azerbejdżanu...
C1-CF-ED-20

Jaki będzie czołg przyszłości?
 
Posłowie wybrali patronów 2025 roku
Na ratunek… komandos
The Suwałki Gap in the Game
Prezydent Warszawy: oddajmy hołd bohaterom!
Spadochroniarze na warcie w UE
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
Awaria systemów. Bezpieczeństwo Polski nie jest zagrożone
Posłowie o efektach szczytu NATO
Incydent przy granicy. MON chce specjalnego nadzoru nad śledztwem
Ciężko? I słusznie! Tak przebiega selekcja do Formozy
„Armia mistrzów” – sporty wodne
Hala do budowy Mieczników na finiszu
„Operacja borelioza”
Jak usprawnić działania służb na granicy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Armia mistrzów” – kolarstwo, łucznictwo, pięciobój nowoczesny, strzelectwo, triatlon i wspinaczka sportowa
International Test
Z parlamentu do wojska
Letnia Bryza na Morzu Czarnym
„Armia mistrzów” – lekkoatletyka
Sejm podziękował za służbę na granicy
Tridon Mk2, czyli sposób na drona?
Zabezpieczenie techniczne 1 Pułku Czołgów w 1920
W Sejmie o zniszczeniu Tupolewa
Krzyżacka klęska na polach grunwaldzkich
Formoza. Za kulisami
Za zdrowie utracone na służbie
Roczny dyżur spadochroniarzy
Silniejsza obecność sojuszników z USA
Bezpieczeństwo granicy jest również sprawą Sojuszu
„Armia mistrzów” – sporty walki
Szczyt NATO w Waszyngtonie: Ukraina o krok bliżej Sojuszu
Pioruny dla sojuszników
Londyn o „Tarczy Wschód”
Most III, czyli lot z V2
Kmdr Janusz Porzycz: Wojsko Polskie wspierało i wspiera sportowców!
Terytorialsi w gotowości do pomocy
Ankona, czyli polska operacja we Włoszech
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Kaczmarek z nowym rekordem Polski!
Nie wierzę panu, mister Karski!
Prezydent Zełenski w Warszawie
Rusza operacja „Bezpieczne Podlasie”
Olimp gotowy na igrzyska!
Medycy na poligonie
Partyzanci z republiki
Lotnicy pamiętają o powstaniu
Szczyt NATO: wzmacniamy wschodnią flankę
Polski Kontyngent Wojskowy Olimp w Paryżu
Paryż – odliczanie do rozpoczęcia igrzysk!
Specjalsi zakończyli dyżur w SON-ie
Feniks – następca Mangusty?
Włoski Centauro na paryskim salonie
Operacja „Wschodnia zorza”
Patrioty i F-16 dla Ukrainy. Trwa szczyt NATO

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO