moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowe łodzie latające dla rosyjskiej armii

Ministerstwo Obrony w Rosji planuje kupić odrzutowe samoloty-amfibie Be-200. Maszyny przeznaczone są m.in. do patrolowania akwenów morskich i gaszenia pożarów. Dlatego jako pierwsze używało ich rosyjskie Ministerstwo do spraw Sytuacji Nadzwyczajnych.


Dostawcą ośmiu nowych samolotów-amfibii Be-200 mają być zakłady TANKT im. G.M. Beriewa w Taganrogu. Ministerstwo Obrony kończy właśnie negocjacje w sprawie kontraktu.

– Teraz rozmawiamy o ostatecznej cenie niektórych wersji – mówi Wiktor Kobzew, dyrektor generalny firmy TANKT. Kobzew oszacował wartość kontraktu na ok. 350 mln euro. Pierwszy samolot-amfibia ma być przekazany rosyjskim siłom powietrznym w 2014 r., a ostatni w 2016 r. Rosyjski resort obrony zamówił je w trzech wersjach – dwa samoloty gaśnicze, cztery poszukiwawczo-ratownicze i dwa jako latające stanowiska dowodzenia.

Wielozadaniowy samolot-amfibia Be-200 służył dotychczas głównie do zadań cywilnych. Pierwszy raz wzbił się w powietrze w 1998 r. Rok później po raz pierwszy wystartował z wody. Be-200 jest górnopłatem napędzanym przez dwa silniki turbowentylatorowe D-436TP. TANKT podaje, że pozwalają mu one rozwinąć maksymalną prędkość 710 km/h, a według danych Korporacji Irkut jest ona o 30 km/h niższa. Prędkość ekonomiczna według firmy TANKT to 600 km/h. Według zaś Korporacji Irkut prędkość przelotowa to 550 km/h.

Maksymalna masa startowa Be-200 to 37 900 kg, wysokość lotu 8000 m, a zasięg 3600 km. Maszyna może operować z lotnisk lądowych o długości pasa 1800 m oraz akwenów wodnych nie krótszych niż 2300 m i głębokich przynajmniej na 2,5 m. Firma TANKT oferuje Be-200 w pięciu odmianach – przeciwpożarowej, transportowej, pasażerskiej, poszukiwawczo-ratowniczej i sanitarnej.

Największym użytkownikiem seryjnej wersji Be-200ES, o masie startowej z lądu zwiększonej do 42 ton ( z wody jest to 40 ton), jest Ministerstwo do spraw Sytuacji Nadzwyczajnych. Łącznie dysponuje ono 15 maszynami tego typu. W czerwcu pojawiła się informacja, że dziesięć Be-200 w wersji gaśniczej postanowiła kupić amerykańska firma TTE. Jeden egzemplarz kupił w 2008 r. Azerbejdżan.

Be-200ES może zarówno nabrać w zbiorniki do 12 t wody, jak też przewieźć do 64 pasażerów lub 7,5 t ładunku. Podczas misji poszukiwawczo-ratowniczej może zabrać na pokład do 45 osób, a w odmianie sanitarnej 40 rannych na noszach wraz z personelem medycznym i niezbędnym wyposażeniem.

Źródło: RIA-Novosti, Irkut.com, TANKT

wr

autor zdjęć: BERIEV AIRCRAF COMPANY

dodaj komentarz

komentarze

~macko
1348038840
Ten na zdjęciu jest akurat w barwach Azerbejdżanu...
C1-CF-ED-20

25 lat w NATO – serwis specjalny
 
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Strażacy ruszają do akcji
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Charge of Dragon
Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Barwy walki
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Pod skrzydłami Kormoranów
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Koreańska firma planuje inwestycje w Polsce
Zachować właściwą kolejność działań
Rozpoznać, strzelić, zniknąć
Front przy biurku
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
NATO na północnym szlaku
W Italii, za wolność waszą i naszą
NATO on Northern Track
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Donald Tusk: Więcej akcji a mniej słów w sprawie bezpieczeństwa Europy
Kadisz za bohaterów
Zmiany w dodatkach stażowych
Gunner, nie runner
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Sandhurst: końcowe odliczanie
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Przygotowania czas zacząć
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
Szpej na miarę potrzeb
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Na straży wschodniej flanki NATO
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
Wojna w świętym mieście, część druga
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sprawa katyńska à la española
Kolejne FlyEle dla wojska
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
Wojna w świętym mieście, epilog
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Ramię w ramię z aliantami
Wojna na detale
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Święto stołecznego garnizonu
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
SOR w Legionowie
Wojna w świętym mieście, część trzecia

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO