moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowe łodzie latające dla rosyjskiej armii

Ministerstwo Obrony w Rosji planuje kupić odrzutowe samoloty-amfibie Be-200. Maszyny przeznaczone są m.in. do patrolowania akwenów morskich i gaszenia pożarów. Dlatego jako pierwsze używało ich rosyjskie Ministerstwo do spraw Sytuacji Nadzwyczajnych.


Dostawcą ośmiu nowych samolotów-amfibii Be-200 mają być zakłady TANKT im. G.M. Beriewa w Taganrogu. Ministerstwo Obrony kończy właśnie negocjacje w sprawie kontraktu.

– Teraz rozmawiamy o ostatecznej cenie niektórych wersji – mówi Wiktor Kobzew, dyrektor generalny firmy TANKT. Kobzew oszacował wartość kontraktu na ok. 350 mln euro. Pierwszy samolot-amfibia ma być przekazany rosyjskim siłom powietrznym w 2014 r., a ostatni w 2016 r. Rosyjski resort obrony zamówił je w trzech wersjach – dwa samoloty gaśnicze, cztery poszukiwawczo-ratownicze i dwa jako latające stanowiska dowodzenia.

Wielozadaniowy samolot-amfibia Be-200 służył dotychczas głównie do zadań cywilnych. Pierwszy raz wzbił się w powietrze w 1998 r. Rok później po raz pierwszy wystartował z wody. Be-200 jest górnopłatem napędzanym przez dwa silniki turbowentylatorowe D-436TP. TANKT podaje, że pozwalają mu one rozwinąć maksymalną prędkość 710 km/h, a według danych Korporacji Irkut jest ona o 30 km/h niższa. Prędkość ekonomiczna według firmy TANKT to 600 km/h. Według zaś Korporacji Irkut prędkość przelotowa to 550 km/h.

Maksymalna masa startowa Be-200 to 37 900 kg, wysokość lotu 8000 m, a zasięg 3600 km. Maszyna może operować z lotnisk lądowych o długości pasa 1800 m oraz akwenów wodnych nie krótszych niż 2300 m i głębokich przynajmniej na 2,5 m. Firma TANKT oferuje Be-200 w pięciu odmianach – przeciwpożarowej, transportowej, pasażerskiej, poszukiwawczo-ratowniczej i sanitarnej.

Największym użytkownikiem seryjnej wersji Be-200ES, o masie startowej z lądu zwiększonej do 42 ton ( z wody jest to 40 ton), jest Ministerstwo do spraw Sytuacji Nadzwyczajnych. Łącznie dysponuje ono 15 maszynami tego typu. W czerwcu pojawiła się informacja, że dziesięć Be-200 w wersji gaśniczej postanowiła kupić amerykańska firma TTE. Jeden egzemplarz kupił w 2008 r. Azerbejdżan.

Be-200ES może zarówno nabrać w zbiorniki do 12 t wody, jak też przewieźć do 64 pasażerów lub 7,5 t ładunku. Podczas misji poszukiwawczo-ratowniczej może zabrać na pokład do 45 osób, a w odmianie sanitarnej 40 rannych na noszach wraz z personelem medycznym i niezbędnym wyposażeniem.

Źródło: RIA-Novosti, Irkut.com, TANKT

wr

autor zdjęć: BERIEV AIRCRAF COMPANY

dodaj komentarz

komentarze

~macko
1348038840
Ten na zdjęciu jest akurat w barwach Azerbejdżanu...
C1-CF-ED-20

Podejrzane manewry na Bałtyku
 
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Czarna Pantera celuje
Cybermiasteczko na Festiwalu Open’er
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Kapryśny przeciwnik
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Broń przeciwko wrogim satelitom
BWP-1 – historia na dekady
11 lipca narodowym dniem pamięci o ofiarach rzezi wołyńskiej
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Polacy i Holendrzy razem dla obronności
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
Kolejne czołgi K2 dla naszej armii
Tłumy na zawodach w Krakowie
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Dzieci wojny
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Święto sportów walki w Warendorfie
Korzystne zmiany w dodatkach dla sił powietrznych
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
Niemal 500 absolwentów AWL-u już oficjalnie oficerami WP
Ratownik w akcji
Demony wojny nie patrzą na płeć
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Śmierć gorsza niż wszystkie
Dwa tygodnie „rozgryzania” Homara-K
Kajakami po medale
Planowano zamach na Zełenskiego
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
„Różycki” zwodowany
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Wyższe stawki dla niezawodowych
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Bezpieczniejsza Europa
Policjanci w koszarach WOT
Podróż w ciemność
Pracowity pobyt w kosmosie
Żołnierze znowu walczą ze złotą algą
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Międzynarodowy festiwal lotnictwa. Zbliża się Air Show Radom 2025
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Miliardowe wsparcie dla PGZ
Pułk Reprezentacyjny rekrutuje. Kto może dołączyć?
Flyer, zdobywca przestworzy
Strażnicy polskiego nieba
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Pancerny drapieżnik, czyli Leopard 2A5
Ewakuacja Polaków z Izraela
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Prezydent na wschodniej granicy
Rusza operacja „Bezpieczny Zachód”
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO