moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowe łodzie latające dla rosyjskiej armii

Ministerstwo Obrony w Rosji planuje kupić odrzutowe samoloty-amfibie Be-200. Maszyny przeznaczone są m.in. do patrolowania akwenów morskich i gaszenia pożarów. Dlatego jako pierwsze używało ich rosyjskie Ministerstwo do spraw Sytuacji Nadzwyczajnych.


Dostawcą ośmiu nowych samolotów-amfibii Be-200 mają być zakłady TANKT im. G.M. Beriewa w Taganrogu. Ministerstwo Obrony kończy właśnie negocjacje w sprawie kontraktu.

– Teraz rozmawiamy o ostatecznej cenie niektórych wersji – mówi Wiktor Kobzew, dyrektor generalny firmy TANKT. Kobzew oszacował wartość kontraktu na ok. 350 mln euro. Pierwszy samolot-amfibia ma być przekazany rosyjskim siłom powietrznym w 2014 r., a ostatni w 2016 r. Rosyjski resort obrony zamówił je w trzech wersjach – dwa samoloty gaśnicze, cztery poszukiwawczo-ratownicze i dwa jako latające stanowiska dowodzenia.

Wielozadaniowy samolot-amfibia Be-200 służył dotychczas głównie do zadań cywilnych. Pierwszy raz wzbił się w powietrze w 1998 r. Rok później po raz pierwszy wystartował z wody. Be-200 jest górnopłatem napędzanym przez dwa silniki turbowentylatorowe D-436TP. TANKT podaje, że pozwalają mu one rozwinąć maksymalną prędkość 710 km/h, a według danych Korporacji Irkut jest ona o 30 km/h niższa. Prędkość ekonomiczna według firmy TANKT to 600 km/h. Według zaś Korporacji Irkut prędkość przelotowa to 550 km/h.

Maksymalna masa startowa Be-200 to 37 900 kg, wysokość lotu 8000 m, a zasięg 3600 km. Maszyna może operować z lotnisk lądowych o długości pasa 1800 m oraz akwenów wodnych nie krótszych niż 2300 m i głębokich przynajmniej na 2,5 m. Firma TANKT oferuje Be-200 w pięciu odmianach – przeciwpożarowej, transportowej, pasażerskiej, poszukiwawczo-ratowniczej i sanitarnej.

Największym użytkownikiem seryjnej wersji Be-200ES, o masie startowej z lądu zwiększonej do 42 ton ( z wody jest to 40 ton), jest Ministerstwo do spraw Sytuacji Nadzwyczajnych. Łącznie dysponuje ono 15 maszynami tego typu. W czerwcu pojawiła się informacja, że dziesięć Be-200 w wersji gaśniczej postanowiła kupić amerykańska firma TTE. Jeden egzemplarz kupił w 2008 r. Azerbejdżan.

Be-200ES może zarówno nabrać w zbiorniki do 12 t wody, jak też przewieźć do 64 pasażerów lub 7,5 t ładunku. Podczas misji poszukiwawczo-ratowniczej może zabrać na pokład do 45 osób, a w odmianie sanitarnej 40 rannych na noszach wraz z personelem medycznym i niezbędnym wyposażeniem.

Źródło: RIA-Novosti, Irkut.com, TANKT

wr

autor zdjęć: BERIEV AIRCRAF COMPANY

dodaj komentarz

komentarze

~macko
1348038840
Ten na zdjęciu jest akurat w barwach Azerbejdżanu...
C1-CF-ED-20

Silne NATO również dzięki Polsce
 
Polsko-czeska współpraca na rzecz bezpieczeństwa
Nurkowie na służbie, terminal na horyzoncie
Jak dowodzić plutonem szturmowym? Nowy kurs w 6 BPD
Do czterech razy sztuka, czyli poczwórny brąz biegaczy na orientację
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Olimp w Paryżu
„Bezpieczne Podlasie” na półmetku
„Złote Kolce” dla sportowców-żołnierzy
Odznaczenia dla amerykańskich żołnierzy
Kto dostanie karty powołania w 2025 roku?
Breda w polskich rękach
Zmiana warty w PKW Liban
Polski producent chce zawalczyć o „Szpeja”
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Polskie „JAG” już działa
The Power of Buzdygan Award
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Rumunia, czyli od ćwiczeń do ćwiczeń
Snipery dla polskich FA-50
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Kamień z Szańca. Historia zapomnianego karpatczyka
Mamy BohaterONa!
Każda żałoba jest inna
Zostań podchorążym wojskowej uczelni
Pod osłoną tarczy
Nasza Niepodległa – serwis na rocznicę odzyskania niepodległości
Polskie mauzolea i wojenne cmentarze – miejsca spoczynku bohaterów
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Żołnierze, zdaliście egzamin celująco
Udane starty żołnierzy na lodzie oraz na azjatyckich basenach
Byłe urzędniczki MON-u z zarzutami
Ile OPW w 2025 roku?
Rosomaki na Litwie
Baza w Redzikowie już działa
Czarne Pantery w Braniewie
Siła w jedności
Ostre słowa, mocne ciosy
Żołnierze z Mazur ćwiczyli strzelanie z Homarów
Kancelaria Prezydenta: Polska liderem pomocy Ukrainie
Hokeiści WKS Grunwald mistrzami jesieni
Świętujemy naszą niepodległość
Szef MON-u o podkomisji smoleńskiej
Czworonożny żandarm w Paryżu
Zapomogi dla wojskowych poszkodowanych w powodzi
Kask weterana w słusznej sprawie
Zawsze z przodu, czyli dodatkowe oko artylerii
Jutrzenka swobody
Karta dla rodzin wojskowych
Capstrzyk rozpoczął świętowanie niepodległości
Patriotyzm na sportowo
Olympus in Paris
Ukwiał po nowemu
Jacek Domański: Sport jest narkotykiem
Nominacje generalskie na 106. rocznicę odzyskania niepodległości
Nowe pojazdy dla armii
Polski wkład w F-16
Strategiczne partnerstwo
Polska liderem pomocy Ukrainie
Foka po egejsku
Podlasie jest bezpieczne
Nowi generałowie w Wojsku Polskim
Długa droga do Bredy
Wielka pomoc

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO