moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Ił-476, czyli odmłodzony gigant

Rosjanie gruntownie zmodernizowali samolot transportowy Ił-76. Nowa wersja potężnej maszyny pod nazwą Ił-476 została wyposażona w mocniejsze silniki i nowoczesną awionikę. Po raz pierwszy ma się wzbić w powietrze w przyszłym miesiącu. Rosyjski resort obrony chce do 2020 r. kupić sto tych maszyn.

Ił-476 jest odmłodzoną wersją Ił-76, którego produkcja rozpoczęła się w latach 70-tych. Poza Rosją najwięcej tych samolotów użytkują Ukraina, Algieria, Chiny i Indie. Budowa nowego wariantu transportowca wpisuje się w program modernizacji wojskowego lotnictwa transportowego w Rosji.

Samolot ma przewozić ładunki o maksymalnej masie 50 ton. Oznacza to, że może zmieścić np. transportery opancerzone czy bojowe wozy desantowe. Dla porównania Ił-76 mógł przewozić co najmniej kilka ton mniej. Nowy model wyposażony jest w nowoczesną awionikę glass cockpit oraz silniki turbowentylatorowe PS-90A-76. Pozwalają one latać na wysokości do 13100 metrów i lądować na lotniskach leżących do 3500 metrów nad poziomem morza. Transportowiec będzie osiągał prędkość 850 kilometrów na godzinę.  Zasięg lotu to sześć tysięcy kilometrów, Ił-76 może latać na odległość ok. 5 tys. kilometrów.

Pierwszy lot Iła-476 ma się odbyć we wrześniu. Choć wcześniej jego testy przesuwano już kilka razy.

Seryjne Iły-476 powinny zacząć opuszczać zakłady w Uljanowsku w 2015 roku. Rosyjskie ministerstwo obrony planuje kupić do 2020 roku sto tych samolotów w wersji transportowej oraz do tankowania powietrznego. Ił-476 ma być też platformą dla nowego rosyjskiego AWACS-a.

Zakupy tych maszyn stanowią element szerszego programu modernizacji wojskowego lotnictwa transportowego w Rosji. W lutym wicepremier Dmitrij Rogozin poinformował, że zakłady „Aviastar-SP” mają do 2020 roku zbudować dla sił zbrojnych dziesięć nowych Rusłanów i zmodernizować następne 22 . Do tego kolejnych 46-47 gigantów powstanie dla firm przewozowych „Wołga-Dniepr” i „Polet”, które jak zauważył wicepremier, można w razie potrzeby również wykorzystać do celów wojskowych. Poza  tym Rosja współfinansuje wraz z Ukrainą prace nad transportowcem An-70, do 2020 r. zamierzają zamówić 60 sztuk tych maszyn.

Źródło: RIA-Novosti, Aviadvigatiel

wr

autor zdjęć: US Air Force

dodaj komentarz

komentarze


Oszust chciał wyłudzić kredyt, podszywając się pod żołnierza WP
Prezydent Duda pożegnał się z wojskiem
Warsztat na kółkach dla F-16
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Na rosyjskim pasku
Polskie szkolenie dla pilotów FA-50
Hekatomba na Woli
Organy ścigania na tropie współpracowników rosyjskich służb
Orlik na Alfę
Polski żołnierz pobił w Chinach rekord świata
Na niebo patrz!
Defilada tuż-tuż, żołnierze już gotowi
Skok na głęboką wodę, ale ze spadochronem
Ossów 2025: rekonstrukcja, pamięć i wspólnota
Polska ubiega się o miliardy z SAFE na zakupy dla wojska
Karol Nawrocki objął urząd prezydenta
Rewolucja zgodnie z planem
Polska odpowiedź na ataki w sieci
Przygotowania do Święta Wojska Polskiego na finiszu
Celne oko sportowców z „armii mistrzów”
Donald Trump ostrzega Władimira Putina
Pojazdy wojsk pancernych – serwis specjalny
Cisza przed wojną
Brytyjczycy żegnają Malbork
Sławomir Cenckiewicz szefem BBN-u
Warszawo, do broni!
Na rowerach szlakiem Bitwy Warszawskiej 1920 roku
Terytorialsi zawitają do Płocka
Więcej żołnierzy z pieniędzmi za dyżur bojowy
Próba generalna przed Świętem Wojska Polskiego
Na granicy coraz trudniej
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Rosjanie zaatakowali polską fabrykę w Ukrainie
Służę w elitarnej jednostce
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Nawrocki: Będę wspierał modernizację armii
Terytorialsi i czarna taktyka
„Piorun” już nie tylko dla łącznościowców
Ważna współpraca
15 sierpnia widzimy się w Warszawie!
„Road Runner” w Libanie
Polsko-norweskie partnerstwo w zwalczaniu dronów
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Logistyczna rewolucja
Żołnierze medalistami na igrzyskach studentów
Coraz więcej Panter w Polsce
Cel – pełna suwerenność w dziedzinie zbrojeń
Czternastka – pożegnanie z legendą
Gratulacje dla naszej katorżniczki!
Tomczyk: Macierewicz dążył do ukrycia prawdy
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Pielęgnują pamięć o poprzednikach
Turnusy rehabilitacyjne dla polskich i ukraińskich weteranów
„Dziękujemy za waszą służbę”. Próby przed wielkim świętem
Armia Rezerwowa generała Sosnkowskiego
Beret „na rekinka” lub koguta
Jak zostać kapralem rezerwy
Nowelizacja ustawy o obronie z podpisem prezydenta
Coraz więcej strzelnic w powiatach
Strzelanina w bazie US Army
Świetne występy polskich żołnierzy
Pancerniacy ze Świętoszowa po długim marszu

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO