moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Brytyjska fregata przyszłości

Urządzenia elektroniczne najnowszej generacji, wyrzutnie rakietowe, lądowisko oraz miejsce na bezzałogowe samoloty i łodzie – to wyposażenie wielozadaniowego okrętu, który za kilka lat ma otrzymać brytyjska Królewska Marynarka Wojenna.

Nad nową wielozadaniową fregatą Global Combat Ship pracuje koncern BAE Systems. Wizualizację fregaty przedstawiło brytyjskie ministerstwo obrony. Okręt wyposażony w najnowocześniejsze systemy dowodzenia i kierowania ogniem będzie uzbrojony w armatę morską średniego kalibru. Ale najgroźniejszą bronią mają być pociski rakietowe o różnym przeznaczeniu w pionowych wyrzutniach. W części rufowej zaplanowano lądowisko i hangar, w którym zmieści się kilkutonowy śmigłowiec AW159 Wildcat lub trzysilnikowy Merlin.

Na pokładzie będzie też przestrzeń na niezbędny sprzęt. Chodzi o bezzałogowe statki latające oraz bezzałogowe pojazdy nawodne i podwodne. Zmieszczą się również cztery 12-metrowe łodzie albo kontenery lub dodatkowe ładunki. – Typ 26 Global Combat Ship będzie trzonem Royal Navy w nadchodzących dziesięcioleciach – zapowiedział Peter Luff brytyjski wiceminister obrony.

Brytyjski resort obrony zamierza zamówić 13 tego typu okrętów. Za osiem lat ma się rozpocząć wymiana okretów starszego typu 23 na Global Combat Ship.

Nowa fregata ma realizować różnorodne zadania. – Jako okręt wielofunkcyjny będzie mogła wykonywać skomplikowane misje bojowe, zapewniać bezpieczeństwo na morzu i zwalczać piractwo, a także nieść pomoc ofiarom katastrof i klęsk żywiołowych – podkreślił Pierwszy Lord Admiralicji admirał Sir Mark Stanhope

Oznacza to, że na pokładzie fregaty będą miejsca dla dodatkowych pasażerów. Poza 118 członkami załogi będą koje dla 72 osób. Dzięki temu oprócz rozbitków i ofiar katastrof, gdy zajdzie konieczność, będzie można zabrać na pokład np. żołnierzy wojsk specjalnych lub piechoty morskiej.

Nowy okręt jest pokaźnych rozmiarów. Ma mieć 148 metrów długości i 5400 ton wyporności. Jednostka będzie osiągać prędkość ponad 28 węzłów. Ze względu na zamorskie interesy Brytyjczycy chcą, by okręt mógł jak najdłużej przebywać na pełnym morzu w różnych częściach świata bez konieczności uzupełniania zapasów. Dlatego płynąc z prędkością 15 węzłów powinien przebyć siedem tysięcy mil morskich.

Źródło: UK MoD, BAE Systems

wr

autor zdjęć: BAE Systems/UK MoD

dodaj komentarz

komentarze

~maillot de foot
1374849900
/ftopic*.html maillot de foot http://maillotdefootpascher.ethicalbase.com/
0D-25-56-9B
~wamp2012
1345832940
spokojnie za 50 lat dostaniemy je od angoli za 50% ceny hahahha
22-9F-38-B6

Noc Dnia Podchorążego
Razem na ratunek
Polski „Wiking” dla Danii
Wojsko na Horyzoncie
Nitro-Chem stawia na budowanie mocy
Wojsko ma swojego satelitę!
Nowe zasady dla kobiet w armii
Gdy ucichnie artyleria
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
wGotowości do reakcji
Pancerniacy jadą na misję
Dzień wart stu lat
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
PKO Bank Polski z ofertą specjalną dla służb mundurowych
Militarne Schengen
Zwrot na Bałtyk
AW149 – moc kawalerii powietrznej!
Żołnierze z „armii mistrzów” czekają na głosy
Przygotowani znaczy bezpieczni
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Niebo pod osłoną
Czy Strykery trafią do Wojska Polskiego?
The Darker, the Better
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Żołnierze zawodowi zasilają szeregi armii
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Wojskowy bus do szczęścia
Skytrucki dla Niemiec
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
Najdłuższa noc
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Celne oko, spokój i wytrzymałość – znamy najlepszych strzelców wyborowych wśród terytorialsów
Mundurowi z benefitami
Wojsko przetestuje nowe technologie
Szeremeta niepokonana na ringu w Budapeszcie
Pociski rakietowe dla Husarzy
Uczelnie łączą siły
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Ograniczenia lotów na wschodzie Polski
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Współpraca na rzecz bezpieczeństwa energetycznego
Kapral Bartnik mistrzem świata
Komplet medali wojskowych na ringu
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Po co wojsku satelity?
Gotowi na zagrożenia cyfrowe
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Z Su-22 dronów nie będzie
Więcej Herculesów dla Abramsów
NATO ćwiczy wśród fińskich wysp
Czwarta dostawa Abramsów
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
W krainie Świętego Mikołaja
Plan na WAM
Rządy Polski i Niemiec wyznaczają kierunki współpracy
Najlepsi w XXII Maratonie Komandosa
Nowe Kraby w Sulechowie
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
AW149 made in Poland
Polska niesie ogromną odpowiedzialność
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Zmierzyli się z własnymi słabościami

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO