moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Ekspresowa pomoc

„Inni składają deklaracje odnoszące się do przyszłości, my działamy” – Polska Grupa Zbrojeniowa poinformowała o przekazaniu Ukrainie pierwszych czołgów Leopard 2A4 wyremontowanych w zakładach Bumar-Łabędy. Uszkodzone na froncie wozy trafiły do centrum serwisowego działającego w PGZ pod koniec lipca.

Od początku rosyjskiej agresji zbrojnej na Ukrainę Polska jest jednym z liderów pod względem wartości pomocy udzielonej ukraińskiej armii. Obok przekazanego sprzętu – czołgów, systemów artyleryjskich, broni strzeleckiej czy amunicji różnego kalibru – realnego wsparcia udziela także rodzima zbrojeniówka. Jednym z przykładów jest utworzone wiosną tego roku centrum serwisowe w zakładach Bumar-Łabędy, gdzie naprawiane są czołgi uszkodzone w trakcie walk w Ukrainie. Jak poinformowała dzisiaj Polska Grupa Zbrojeniowa, której częścią jest Bumar-Łabędy, pierwsze takie wozy zostały przekazane ukraińskiej armii. „Podczas gdy inni składają deklaracje odnoszące się do przyszłości, my w porozumieniu ze stroną ukraińską działamy. Pierwsze ekspresowo wyremontowane w Bumarze-Łabędy czołgi Leopard zostały odebrane przez stronę ukraińską. Nad kolejnymi wozami prace trwają” – zakomunikowała spółka.

„W piątek 29 września pierwsze wyremontowane czołgi Leopard 2A4 zostały przekazane stronie ukraińskiej. Z uwagi na powagę sytuacji prace zostały wykonane w rekordowo krótkim, niespełna dwumiesięcznym okresie. Już wkrótce te wozy trafią na front” – czytamy w komunikacie.

Żadna ze stron kontraktu nie ujawnia, ile ukraińskich czołgów Leopard 2A4 zostanie naprawionych w centrum serwisowym w „Bumarze- Łabędy”. Wiadomo, że oprócz wyprodukowanych w Niemczech maszyn, w Gliwicach przywracane do gotowości bojowej mają być również uszkodzone w czasie działań wojennych czołgi T-64 oraz T-72.

To nie jest jedyna forma polsko-ukraińskiej współpracy, w którą zaangażowana jest PGZ. „Od ponad roku, poprzez spółkę celową PGZ Sevice Orel, działamy w ramach wypracowanych ze stroną ukraińską relacji, serwisując tam na miejscu, blisko linii frontu, sprzęt ciężki” – poinformował koncern w mediach społecznościowych.

 

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: PGZ

dodaj komentarz

komentarze


Niemiecki plan zniszczenia Polski
Pożegnanie z Columbią
17 września 1939. Nigdy więcej
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
Największy transport Abramsów w tym roku
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
Kurs dla najlepszych w SERE
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
Żandarmeria skontroluje także cywilów
„Road Runner” w Libanie
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Krok ku niezależności
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
W poszukiwaniu majora Serafina
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
Z najlepszymi na planszy
Zwycięska batalia o stolicę
Dwie agresje, dwie okupacje
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
Czołgiści w ogniu
Orlik na Alfę
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Debiut polskich Patriotów
NATO – jesteśmy z Polską
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Święto Wojsk Lądowych
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Hekatomba na Woli
Brytyjczycy na wschodniej straży
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
Defendery skompletowane
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Husarz z polskim instruktorem
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
Wielkie zbrojenia za Odrą
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
Black Hawki nad Warszawą
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Brytyjczycy żegnają Malbork
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Rekompensaty na nowych zasadach
„Saber Junction” – gotowi do obrony
Cios w plecy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO