moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Kolejne Jelcze dla armii

Wojsko chce kupić prawie 900 ciężarówek Jelcz model 442.32. Dostawy mają być zrealizowane latach 2019–2022. Jak poinformowało Ministerstwo Obrony Narodowej, będzie to drugi co do wielkości kontrakt zbrojeniowy Jelcza, spółki należącej do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Wartość umowy jest szacowana na ponad 600 milionów złotych.

Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało dzisiaj, że Inspektorat Uzbrojenia MON negocjuje ze spółką z Laskowic kontrakt na dostawę ciężarówek średniej ładowności wysokiej mobilności Jelcz 442.32. Wojsko chce ich kupić sporo, bo aż 888 sztuk. Przy czym 473 egzemplarze zostaną pozyskane w ramach zamówienia gwarantowanego, a 415 – jako opcja. Wozy mają trafić do jednostek operacyjnych, a ich dostawa będzie się odbywała w kilku partiach w ciągu trzech lat (2019–2022).

W 2013 roku MON zapłacił 674 mln złotych za 913 Jelczy 442.32, a w 2017 roku – 420 mln złotych za 500 sztuk. Można więc przypuszczać, że 888 pojazdów będzie kosztować ponad 600 mln zł. MON przekazało, że będzie to drugi co do wielkości kontakt Jelcza po 1989 roku. Resort obrony zapewnił, że umowa zostanie zawarta w najbliższych tygodniach – pod koniec tego roku lub w I kwartale 2019 roku.  

Kapitan Krzysztof Płatek, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON, podkreśla, że armia nie ogłosiła w tej sprawie otwartego przetargu, ponieważ od strony formalnej negocjacje dotyczą kontynuacji dotychczasowych dostaw Jelczy 442.32.

Jelcz 442.32 to najmniejsza ciężarówka średniej ładowności wysokiej mobilności obecnie produkowana przez spółkę z Laskowic. Dwuosiowy pojazd o długości 7,98 metra, wysokości 2,74 m i szerokości 2,55 m, waży 9600 kg i może zabrać aż sześć ton ładunku albo 24 w pełni wyposażonych żołnierzy. Pojazd jest napędzany wysokoprężnym silnikiem MTU 6R106TD21 o mocy 326 koni mechanicznych. Jego moment obrotowy, wynoszący 1300 Nm przy 1200–1600 obr./min, sprawia, że pojazd może osiągnąć maksymalną prędkość 85 kilometrów na godzinę.

Jelcz jest częścią grupy kapitałowej Huta Stalowa Wola, którą tworzą Jelcz Sp. z o.o – HSW S.A., HSW-Wodociągi Sp. z o.o i Autosan Sp. z o.o. 

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~chochoł
1542196620
Wszystko spoko, jako, że nie jestem jakimś wielkim znawcą to czy cena za szt. 600-800 tys. to normalna cena rynkowa, czy tzw, że dla wojska (MON) x 2? Bo wydaje mi się, że za średnio 700 tys. Można wybierać sobie gdzie się chce i jakie się chce. Co prawda duża zaleta, że produkcja w Polce.
65-0B-A2-67

„Steadfast Noon”, czyli nuklearne odstraszanie
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Drugi wojskowy most
Pasja i fart
Medicine for Hard Times
Polskie Bayraktary nad Turcją
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Młodzi i bezzałogowce
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Jelcz się wzmacnia
POLMARFOR, czyli dowodzenie na Bałtyku
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
„Road Runner” w Libanie
Speczespół wybierze „Orkę”
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Pamiętamy o dokonaniach gen. Rozwadowskiego
W wojsku orientują się najlepiej
Brytyjczycy na wschodniej straży
„Droga do GROM-u”
Kopuła nad bewupem
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Wspólne szkolenie żandarmów z NATO
Deterrence in Polish
Wojny na rzut kostką
Polski „Wiking” dla Danii
Natowska sieć rurociągów obejmie Polskę
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Abolicja dla ochotników
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
Czarnomorski szlif minerów
Uczniowie poznają zasady bezpieczeństwa
Priorytetowe zaangażowanie
Koniec dzieciństwa
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
Medycy na start
Pocisk o chirurgicznej precyzji
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Maratońskie święto w Warszawie
Terytorialsi w akcji
Kawaleria w szkole
Kircholm 1605
Pływali jak morscy komandosi
GROM. Kulisy selekcji do jednostki specjalnej
Człowiek jest najważniejszy
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
W poszukiwaniu majora Serafina
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
Mity i manipulacje
Trzeba wzmocnić suwerenność technologiczną Polski
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Dywersanci atakują
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Koniec pewnej epoki

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO