moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Kolejne Jelcze dla armii

Wojsko chce kupić prawie 900 ciężarówek Jelcz model 442.32. Dostawy mają być zrealizowane latach 2019–2022. Jak poinformowało Ministerstwo Obrony Narodowej, będzie to drugi co do wielkości kontrakt zbrojeniowy Jelcza, spółki należącej do Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Wartość umowy jest szacowana na ponad 600 milionów złotych.

Ministerstwo Obrony Narodowej poinformowało dzisiaj, że Inspektorat Uzbrojenia MON negocjuje ze spółką z Laskowic kontrakt na dostawę ciężarówek średniej ładowności wysokiej mobilności Jelcz 442.32. Wojsko chce ich kupić sporo, bo aż 888 sztuk. Przy czym 473 egzemplarze zostaną pozyskane w ramach zamówienia gwarantowanego, a 415 – jako opcja. Wozy mają trafić do jednostek operacyjnych, a ich dostawa będzie się odbywała w kilku partiach w ciągu trzech lat (2019–2022).

W 2013 roku MON zapłacił 674 mln złotych za 913 Jelczy 442.32, a w 2017 roku – 420 mln złotych za 500 sztuk. Można więc przypuszczać, że 888 pojazdów będzie kosztować ponad 600 mln zł. MON przekazało, że będzie to drugi co do wielkości kontakt Jelcza po 1989 roku. Resort obrony zapewnił, że umowa zostanie zawarta w najbliższych tygodniach – pod koniec tego roku lub w I kwartale 2019 roku.  

Kapitan Krzysztof Płatek, rzecznik prasowy Inspektoratu Uzbrojenia MON, podkreśla, że armia nie ogłosiła w tej sprawie otwartego przetargu, ponieważ od strony formalnej negocjacje dotyczą kontynuacji dotychczasowych dostaw Jelczy 442.32.

Jelcz 442.32 to najmniejsza ciężarówka średniej ładowności wysokiej mobilności obecnie produkowana przez spółkę z Laskowic. Dwuosiowy pojazd o długości 7,98 metra, wysokości 2,74 m i szerokości 2,55 m, waży 9600 kg i może zabrać aż sześć ton ładunku albo 24 w pełni wyposażonych żołnierzy. Pojazd jest napędzany wysokoprężnym silnikiem MTU 6R106TD21 o mocy 326 koni mechanicznych. Jego moment obrotowy, wynoszący 1300 Nm przy 1200–1600 obr./min, sprawia, że pojazd może osiągnąć maksymalną prędkość 85 kilometrów na godzinę.

Jelcz jest częścią grupy kapitałowej Huta Stalowa Wola, którą tworzą Jelcz Sp. z o.o – HSW S.A., HSW-Wodociągi Sp. z o.o i Autosan Sp. z o.o. 

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze

~chochoł
1542196620
Wszystko spoko, jako, że nie jestem jakimś wielkim znawcą to czy cena za szt. 600-800 tys. to normalna cena rynkowa, czy tzw, że dla wojska (MON) x 2? Bo wydaje mi się, że za średnio 700 tys. Można wybierać sobie gdzie się chce i jakie się chce. Co prawda duża zaleta, że produkcja w Polce.
65-0B-A2-67

Prezydent Zełenski spotkał się z premierem Tuskiem
Wisła dopłynęła
Polskie MiG-i dla Ukrainy?
W hołdzie poległym
Cyberwiedza to ich wkład w obronność
„Burza” nabiera kształtów
Historyczna „Wisła”
Bałtycki sojusz z Orką w tle
Prezydenci Polski i Ukrainy spotkali się w Warszawie
Maksimum realizmu, zero taryfy ulgowej
Kto zostanie Asem Sportu?
Pakiet umów na dostawy dla polskiego wojska
Combat 56 u terytorialsów
Pilot z MasterChefa gotuje: karpatka i boeuf bourguignon
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Grupa WB i Łukasiewicz łączą siły
Pancerniacy jadą na misję
Przełomowy czas dla WZL-2
Wojsko z nowym programem rozwoju
Noc na „pasku”
Plan na WAM
Odpalili K9 Thunder
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Mundurowi z benefitami
Gdy ucichnie artyleria
Astronauta w Szkole Orląt
Formoza – 50 lat morskich komandosów
MON przejmuje Hutę Częstochowa
Dzień wart stu lat
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Szukali zaginionych w skażonej strefie
PE wzywa do utworzenia wojskowego Schengen
Sojusznicza obrona
Paczka dla bohatera już w drodze!
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Piątka z czwartego wozu
„Poradnik Bezpieczeństwa” już w drodze
„Dzielny Ryś” pojawił się w Drawsku
Wojsko ma swojego satelitę!
Bezpieczeństwo to sprawa fundamentalna
Koniec bezkarności floty cieni?
„Bezpieczny Bałtyk” czeka na podpis prezydenta
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Bokserzy walczyli o prymat w kraju
Medalowe żniwa pływaków CWZS-u
Gala Boksu na Bemowie
The Taste of Military Service
Co wiemy o ukraińskim ataku na rosyjski okręt podwodny?
Panczeniści na podium w Hamar
Niebawem dostawy karabinków Grot A3
Gladiusy w Bursztynowej Dywizji
Przygotowani na każdy scenariusz
Szef NATO ze świąteczną wizytą u żołnierzy
Świąteczne spotkanie w PKW Turcja
Polski Rosomak dalej w produkcji
Snowboardzistka i pływacy na medal
Najdłuższa noc
Niebo pod osłoną
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Kolejne AW149 nadlatują
Sandacz na granicy, czyli nowa odsłona ryby po grecku
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
„Albatros” na elitarnych manewrach NATO

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO