moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Flota aut na szczyt NATO

W szczycie NATO w Warszawie wezmą udział przywódcy niemal 65 państw oraz liderzy najważniejszych organizacji partnerskich Sojuszu. Polska armia musi im zapewnić środki transportu, m.in. mikrobusy, autobusy czy opancerzone limuzyny. Ponieważ ma ich ograniczoną liczbę, a koszt zakupu nowych jest zbyt wysoki, w grę wchodzi wynajęcie ponad 600 pojazdów.


Dwudniowy szczyt Sojuszu Północnoatlantyckiego w Warszawie, zaplanowany na 8–9 lipca, to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie tego roku nie tylko dla polskiej dyplomacji, lecz także dla Ministerstwa Obrony Narodowej i polskiej armii, które są współodpowiedzialne za organizację imprezy.

Nasze wojsko odpowiada między innymi za sprawy logistyczne, czyli także za transport oficjeli, którzy pojawią się w Polsce. A będzie ich prawie trzy tysiące. – Na szczyt NATO przybędą przywódcy około 65 państw i liderzy najważniejszych organizacji partnerskich Sojuszu, w tym Organizacji Narodów Zjednoczonych i Unii Europejskiej – wyjaśnia Tomasz Chłoń, pełnomocnik MSZ ds. przygotowania szczytu NATO.

W tej sytuacji potrzebnych będzie kilkaset mikrobusów i pojazdów osobowych oraz kilkadziesiąt autobusów i opancerzonych limuzyn. Pomijając te ostatnie, których armia nie ma wcale, nasze wojsko nie dysponuje taką flotą aut, aby jednocześnie realizować swoje normalne zadania szkoleniowe i zapewnić transport gościom NATO Summit.

Wyjścia są dwa. Trzeba albo kupić niezbędne pojazdy, albo je wynająć. Wojsko zdecydowało się na ten drugi wariant. Na początku roku 2 Rejonowa Baza Logistyczna, w ramach analizy rynku, zaprosiła firmy transportowe do składania ofert w sprawie wynajmu na około dwa tygodnie – od 27 czerwca do 10 lipca – następujących pojazdów: autobusów (od 50 do 100 sztuk), mikrobusów dziewięciomiejscowych (od 100 do 200 sztuk), samochodów dostawczo-osobowych do 3,5 t (100 sztuk), samochodów osobowych klasy średniej wyższej (200 sztuk), opancerzonych samochodów osobowych klasy średniej wyższej (40 sztuk) oraz samochodów osobowych typu SUV (20 sztuk).

Armia oczekiwała od firm (dokumenty należało przedstawić do 13 stycznia) złożenia ofert wariantowych, zawierających warunki wynajmu pojazdów z kierowcami i bez, a także informacje na temat możliwości transportowych danej spółki, tj. liczebności i rodzaju posiadanej floty pojazdów, dostępnej w okresie trwania szczytu i tuż przed nim.

Obecnie wojskowi analizują złożone propozycje. Decyzja o sposobie wyłaniania tych, z którymi zostaną podpisane kontrakty (otwarty przetarg, negocjacje ze wskazaniem itp.), zapadnie w lutym.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: chor. Marcin Szubert

dodaj komentarz

komentarze

~etam
1453901100
Wynajem kierowców bym odpuścił, no bo skąd wezmą tylu "pewnych" z odpowiednim doświadczeniem i przeszkoleniem, których nie trzeba będzie pilnować. Wyrekrutują wśród bezrobotnych czy poproszą o pomoc sąsiadów cierpiących ostatnio na nadmiar rąk do pracy ? Kupa ryzykownej roboty ...
3F-43-D7-9F
~ktoś
1453832280
artykuł zawiera sporo nieścisłości i wręcz nieprawdy, instytucją wiodącą w tym przypadku będzie BOR, który będzie zapewniał bezpieczeństwo i transport przywódcom państw. Wojsko ze swoją flotą będzie co najwyżej przewozić sekretarki
A9-F6-82-97

W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
 
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Rekordziści z WAT
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Szybki marsz, trudny odwrót
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
NATO on Northern Track
Zmiany w dodatkach stażowych
Wytropić zagrożenie
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
Na straży wschodniej flanki NATO
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Tragiczne zdarzenie na służbie
Wojna w świętym mieście, epilog
Ameryka daje wsparcie
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
W obronie wschodniej flanki NATO
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Sandhurst: końcowe odliczanie
Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Gunner, nie runner
25 lat w NATO – serwis specjalny
Posłowie dyskutowali o WOT
Od maja znów można trenować z wojskiem!
Pod skrzydłami Kormoranów
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
Wojna w świętym mieście, część druga
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Sprawa katyńska à la española
Kolejne FlyEye dla wojska
Więcej koreańskich wyrzutni dla wojska
Pilecki ucieka z Auschwitz
Metoda małych kroków
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
NATO na północnym szlaku
SOR w Legionowie
W Italii, za wolność waszą i naszą
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Święto stołecznego garnizonu
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Weterani w Polsce, weterani na świecie
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Zachować właściwą kolejność działań
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Donald Tusk: Więcej akcji a mniej słów w sprawie bezpieczeństwa Europy
Pytania o europejską tarczę
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Kadisz za bohaterów
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO