moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Flota aut na szczyt NATO

W szczycie NATO w Warszawie wezmą udział przywódcy niemal 65 państw oraz liderzy najważniejszych organizacji partnerskich Sojuszu. Polska armia musi im zapewnić środki transportu, m.in. mikrobusy, autobusy czy opancerzone limuzyny. Ponieważ ma ich ograniczoną liczbę, a koszt zakupu nowych jest zbyt wysoki, w grę wchodzi wynajęcie ponad 600 pojazdów.


Dwudniowy szczyt Sojuszu Północnoatlantyckiego w Warszawie, zaplanowany na 8–9 lipca, to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie tego roku nie tylko dla polskiej dyplomacji, lecz także dla Ministerstwa Obrony Narodowej i polskiej armii, które są współodpowiedzialne za organizację imprezy.

Nasze wojsko odpowiada między innymi za sprawy logistyczne, czyli także za transport oficjeli, którzy pojawią się w Polsce. A będzie ich prawie trzy tysiące. – Na szczyt NATO przybędą przywódcy około 65 państw i liderzy najważniejszych organizacji partnerskich Sojuszu, w tym Organizacji Narodów Zjednoczonych i Unii Europejskiej – wyjaśnia Tomasz Chłoń, pełnomocnik MSZ ds. przygotowania szczytu NATO.

W tej sytuacji potrzebnych będzie kilkaset mikrobusów i pojazdów osobowych oraz kilkadziesiąt autobusów i opancerzonych limuzyn. Pomijając te ostatnie, których armia nie ma wcale, nasze wojsko nie dysponuje taką flotą aut, aby jednocześnie realizować swoje normalne zadania szkoleniowe i zapewnić transport gościom NATO Summit.

Wyjścia są dwa. Trzeba albo kupić niezbędne pojazdy, albo je wynająć. Wojsko zdecydowało się na ten drugi wariant. Na początku roku 2 Rejonowa Baza Logistyczna, w ramach analizy rynku, zaprosiła firmy transportowe do składania ofert w sprawie wynajmu na około dwa tygodnie – od 27 czerwca do 10 lipca – następujących pojazdów: autobusów (od 50 do 100 sztuk), mikrobusów dziewięciomiejscowych (od 100 do 200 sztuk), samochodów dostawczo-osobowych do 3,5 t (100 sztuk), samochodów osobowych klasy średniej wyższej (200 sztuk), opancerzonych samochodów osobowych klasy średniej wyższej (40 sztuk) oraz samochodów osobowych typu SUV (20 sztuk).

Armia oczekiwała od firm (dokumenty należało przedstawić do 13 stycznia) złożenia ofert wariantowych, zawierających warunki wynajmu pojazdów z kierowcami i bez, a także informacje na temat możliwości transportowych danej spółki, tj. liczebności i rodzaju posiadanej floty pojazdów, dostępnej w okresie trwania szczytu i tuż przed nim.

Obecnie wojskowi analizują złożone propozycje. Decyzja o sposobie wyłaniania tych, z którymi zostaną podpisane kontrakty (otwarty przetarg, negocjacje ze wskazaniem itp.), zapadnie w lutym.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: chor. Marcin Szubert

dodaj komentarz

komentarze

~etam
1453901100
Wynajem kierowców bym odpuścił, no bo skąd wezmą tylu "pewnych" z odpowiednim doświadczeniem i przeszkoleniem, których nie trzeba będzie pilnować. Wyrekrutują wśród bezrobotnych czy poproszą o pomoc sąsiadów cierpiących ostatnio na nadmiar rąk do pracy ? Kupa ryzykownej roboty ...
3F-43-D7-9F
~ktoś
1453832280
artykuł zawiera sporo nieścisłości i wręcz nieprawdy, instytucją wiodącą w tym przypadku będzie BOR, który będzie zapewniał bezpieczeństwo i transport przywódcom państw. Wojsko ze swoją flotą będzie co najwyżej przewozić sekretarki
A9-F6-82-97

Speczespół wybierze „Orkę”
Więcej szpitali przyjaznych wojsku
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Jelcz się wzmacnia
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
„Road Runner” w Libanie
Pocisk o chirurgicznej precyzji
Polskie Bayraktary nad Turcją
Mity i manipulacje
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
W poszukiwaniu majora Serafina
Młodzi i bezzałogowce
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Kircholm 1605
Medicine for Hard Times
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Żołnierze na trzecim stopniu podium
„Steadfast Noon”, czyli nuklearne odstraszanie
Medycy na start
Czarnomorski szlif minerów
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
Pasja i fart
Koniec pewnej epoki
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Broń i szkolenia. NATO wspiera Ukrainę systemowo
Dywersanci atakują
Abolicja dla ochotników
Rezerwa i weterani – siła, której nie wolno zmarnować
Kosmiczny Perun
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
W wojsku orientują się najlepiej
„Czerwone berety” na kursie dowódców i SERE
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
Brytyjczycy na wschodniej straży
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Miliardy na inwestycje dla PGZ-etu
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Kolejna fabryka amunicji z Niewiadowa
Orientuj się bez GPS-u
DragonFly czeka na wojsko
Priorytetowe zaangażowanie
Człowiek jest najważniejszy
Deterrence in Polish
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Transbałtycka współpraca
„Droga do GROM-u”
Terytorialsi w akcji
WOT na Szlaku Ratunkowym
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Zawiszacy na Litwie
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Koniec dzieciństwa
Wojny na rzut kostką
Kawaleria w szkole
Wojskowi rekruterzy zawsze na posterunku
Maratońskie święto w Warszawie
Kolejne „Husarze” w powietrzu
Polski „Wiking” dla Danii
Trzeba wzmocnić suwerenność technologiczną Polski
Więcej pieniędzy na strzelnice w powiecie
Pływali jak morscy komandosi
Korpus bezzałogowców i nowe specjalności w armii

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO