moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Flota aut na szczyt NATO

W szczycie NATO w Warszawie wezmą udział przywódcy niemal 65 państw oraz liderzy najważniejszych organizacji partnerskich Sojuszu. Polska armia musi im zapewnić środki transportu, m.in. mikrobusy, autobusy czy opancerzone limuzyny. Ponieważ ma ich ograniczoną liczbę, a koszt zakupu nowych jest zbyt wysoki, w grę wchodzi wynajęcie ponad 600 pojazdów.


Dwudniowy szczyt Sojuszu Północnoatlantyckiego w Warszawie, zaplanowany na 8–9 lipca, to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie tego roku nie tylko dla polskiej dyplomacji, lecz także dla Ministerstwa Obrony Narodowej i polskiej armii, które są współodpowiedzialne za organizację imprezy.

Nasze wojsko odpowiada między innymi za sprawy logistyczne, czyli także za transport oficjeli, którzy pojawią się w Polsce. A będzie ich prawie trzy tysiące. – Na szczyt NATO przybędą przywódcy około 65 państw i liderzy najważniejszych organizacji partnerskich Sojuszu, w tym Organizacji Narodów Zjednoczonych i Unii Europejskiej – wyjaśnia Tomasz Chłoń, pełnomocnik MSZ ds. przygotowania szczytu NATO.

W tej sytuacji potrzebnych będzie kilkaset mikrobusów i pojazdów osobowych oraz kilkadziesiąt autobusów i opancerzonych limuzyn. Pomijając te ostatnie, których armia nie ma wcale, nasze wojsko nie dysponuje taką flotą aut, aby jednocześnie realizować swoje normalne zadania szkoleniowe i zapewnić transport gościom NATO Summit.

Wyjścia są dwa. Trzeba albo kupić niezbędne pojazdy, albo je wynająć. Wojsko zdecydowało się na ten drugi wariant. Na początku roku 2 Rejonowa Baza Logistyczna, w ramach analizy rynku, zaprosiła firmy transportowe do składania ofert w sprawie wynajmu na około dwa tygodnie – od 27 czerwca do 10 lipca – następujących pojazdów: autobusów (od 50 do 100 sztuk), mikrobusów dziewięciomiejscowych (od 100 do 200 sztuk), samochodów dostawczo-osobowych do 3,5 t (100 sztuk), samochodów osobowych klasy średniej wyższej (200 sztuk), opancerzonych samochodów osobowych klasy średniej wyższej (40 sztuk) oraz samochodów osobowych typu SUV (20 sztuk).

Armia oczekiwała od firm (dokumenty należało przedstawić do 13 stycznia) złożenia ofert wariantowych, zawierających warunki wynajmu pojazdów z kierowcami i bez, a także informacje na temat możliwości transportowych danej spółki, tj. liczebności i rodzaju posiadanej floty pojazdów, dostępnej w okresie trwania szczytu i tuż przed nim.

Obecnie wojskowi analizują złożone propozycje. Decyzja o sposobie wyłaniania tych, z którymi zostaną podpisane kontrakty (otwarty przetarg, negocjacje ze wskazaniem itp.), zapadnie w lutym.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: chor. Marcin Szubert

dodaj komentarz

komentarze

~etam
1453901100
Wynajem kierowców bym odpuścił, no bo skąd wezmą tylu "pewnych" z odpowiednim doświadczeniem i przeszkoleniem, których nie trzeba będzie pilnować. Wyrekrutują wśród bezrobotnych czy poproszą o pomoc sąsiadów cierpiących ostatnio na nadmiar rąk do pracy ? Kupa ryzykownej roboty ...
3F-43-D7-9F
~ktoś
1453832280
artykuł zawiera sporo nieścisłości i wręcz nieprawdy, instytucją wiodącą w tym przypadku będzie BOR, który będzie zapewniał bezpieczeństwo i transport przywódcom państw. Wojsko ze swoją flotą będzie co najwyżej przewozić sekretarki
A9-F6-82-97

Na tropie Bursztynowej Komnaty
Kolejne Legwany dla Wojska Polskiego
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
„Road Runner” w Libanie
Europa ma być zdolna do obrony
Medale na ściance i na torze regatowym
Święto w stolicy polskiego pentatlonu
Medale pięcioboistów Wojska Polskiego
Pomoc dla rodziny w Wyrykach
Cios w plecy
Kawaleria pancerna spod znaku 11
„Cichociemni – Pług”. Premiera dokumentu
Szósta generacja myśliwców coraz bliżej
Człowiek w pętli
WOT na froncie walki w cyberprzestrzeni
Koniec dzieciństwa
RAF nad Polską. Cel: patrolować i odstraszać
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Jak postępuje modernizacja sił powietrznych?
Umowa na rakiety do F-35 jeszcze w tym roku
Cichociemni w oczach swoich następców
„Gaudeamus igitur” u wojskowych medyków
Brytyjczycy na wschodniej straży
Kircholm 1605
Soboty z wojskiem
Władze USA zapowiadają poważne zmiany w amerykańskiej armii
K2 bardziej polski i... bezpieczny dla załogi
Unia chce zbudować „mur dronowy"
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Jednym głosem w sprawie obronności
Pięciobojowe duety na medal
Wioślarze mistrzami świata, a pięcioboiści znów na podium
Rekordowy rocznik rozpoczął naukę na WAT
Speczespół wybierze „Orkę”
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Polska nadal będzie finansować Stralinki dla Ukrainy
Norwegowie zaczynają szkolenia Ukraińców w Polsce
Maratońskie święto w Warszawie
Rekompensaty na nowych zasadach
Polskie wojsko na Gotlandii
Podniebny sprawdzian
Polsko-unijne rozmowy o „murze dronowym”
Przedwczesny triumf
Rosja eskaluje napięcie w Europie Wschodniej
Taktyczne nowości (nie tylko) dla służb
Szczeciński Korpus rośnie w siłę
W poszukiwaniu majora Serafina
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Polski „Wiking” dla Danii
Krótka droga na Gotlandię
Śmierć żołnierza Wojsk Obrony Terytorialnej
Brytyjczycy żegnają Malbork
Zawiszacy mają „Zjawę”
Grupa WB rozszerza ofertę Warmate’ów
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
W Sejmie o konsultacjach z sojusznikami
Nurkowie kontra dywersanci
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Nielekka budowa kompleksu dla 21 Lekkiego Batalionu Górskiego
Su-22 odleciały. Teraz w Mirosławcu rządzą Bayraktary
Dwie agresje, dwie okupacje
Orlik na Alfę
Bohaterowie, których etos trwa
Rozkaz: zatankować kompanię Abramsów
W obronie gazoportu
Szpej, czyli ma być skrojone na miarę
Kluczowa inwestycja dla sojuszników
Od doświadczeń z wojny do pokolenia Z

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO