moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Flota aut na szczyt NATO

W szczycie NATO w Warszawie wezmą udział przywódcy niemal 65 państw oraz liderzy najważniejszych organizacji partnerskich Sojuszu. Polska armia musi im zapewnić środki transportu, m.in. mikrobusy, autobusy czy opancerzone limuzyny. Ponieważ ma ich ograniczoną liczbę, a koszt zakupu nowych jest zbyt wysoki, w grę wchodzi wynajęcie ponad 600 pojazdów.


Dwudniowy szczyt Sojuszu Północnoatlantyckiego w Warszawie, zaplanowany na 8–9 lipca, to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie tego roku nie tylko dla polskiej dyplomacji, lecz także dla Ministerstwa Obrony Narodowej i polskiej armii, które są współodpowiedzialne za organizację imprezy.

Nasze wojsko odpowiada między innymi za sprawy logistyczne, czyli także za transport oficjeli, którzy pojawią się w Polsce. A będzie ich prawie trzy tysiące. – Na szczyt NATO przybędą przywódcy około 65 państw i liderzy najważniejszych organizacji partnerskich Sojuszu, w tym Organizacji Narodów Zjednoczonych i Unii Europejskiej – wyjaśnia Tomasz Chłoń, pełnomocnik MSZ ds. przygotowania szczytu NATO.

W tej sytuacji potrzebnych będzie kilkaset mikrobusów i pojazdów osobowych oraz kilkadziesiąt autobusów i opancerzonych limuzyn. Pomijając te ostatnie, których armia nie ma wcale, nasze wojsko nie dysponuje taką flotą aut, aby jednocześnie realizować swoje normalne zadania szkoleniowe i zapewnić transport gościom NATO Summit.

Wyjścia są dwa. Trzeba albo kupić niezbędne pojazdy, albo je wynająć. Wojsko zdecydowało się na ten drugi wariant. Na początku roku 2 Rejonowa Baza Logistyczna, w ramach analizy rynku, zaprosiła firmy transportowe do składania ofert w sprawie wynajmu na około dwa tygodnie – od 27 czerwca do 10 lipca – następujących pojazdów: autobusów (od 50 do 100 sztuk), mikrobusów dziewięciomiejscowych (od 100 do 200 sztuk), samochodów dostawczo-osobowych do 3,5 t (100 sztuk), samochodów osobowych klasy średniej wyższej (200 sztuk), opancerzonych samochodów osobowych klasy średniej wyższej (40 sztuk) oraz samochodów osobowych typu SUV (20 sztuk).

Armia oczekiwała od firm (dokumenty należało przedstawić do 13 stycznia) złożenia ofert wariantowych, zawierających warunki wynajmu pojazdów z kierowcami i bez, a także informacje na temat możliwości transportowych danej spółki, tj. liczebności i rodzaju posiadanej floty pojazdów, dostępnej w okresie trwania szczytu i tuż przed nim.

Obecnie wojskowi analizują złożone propozycje. Decyzja o sposobie wyłaniania tych, z którymi zostaną podpisane kontrakty (otwarty przetarg, negocjacje ze wskazaniem itp.), zapadnie w lutym.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: chor. Marcin Szubert

dodaj komentarz

komentarze

~etam
1453901100
Wynajem kierowców bym odpuścił, no bo skąd wezmą tylu "pewnych" z odpowiednim doświadczeniem i przeszkoleniem, których nie trzeba będzie pilnować. Wyrekrutują wśród bezrobotnych czy poproszą o pomoc sąsiadów cierpiących ostatnio na nadmiar rąk do pracy ? Kupa ryzykownej roboty ...
3F-43-D7-9F
~ktoś
1453832280
artykuł zawiera sporo nieścisłości i wręcz nieprawdy, instytucją wiodącą w tym przypadku będzie BOR, który będzie zapewniał bezpieczeństwo i transport przywódcom państw. Wojsko ze swoją flotą będzie co najwyżej przewozić sekretarki
A9-F6-82-97

Obowiązek budowy schronów staje się faktem
„Road Runner” w Libanie
Kadeci będą się uczyć obsługi dronów
Strategiczne partnerstwo Polski i Kanady
Szczyt przywódców ws. Ukrainy
Grot A3 w drodze do linii
Premierowe strzelania Spike’ami z Apache’ów
Hekatomba na Woli
Polskie siły zbrojne stawiają na nowoczesność
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Amerykańsko-rosyjski szczyt na Alasce
„Żelazny obrońca” wkracza w decydującą fazę
Nasz Hercules
Nowe radary i ładunki trotylowe dla armii
Lepsza efektywność
Fantom, który sam się leczy po postrzale
Trenują przed „Zapadem ‘25”
StormRider na fali
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Informacja geoprzestrzenna na współczesnym polu walki
MON rozpoczyna współpracę z Ligą Obrony Kraju
Morski Drozd, czyli polski ekranoplan
Piorun 2 coraz bliżej
Inowrocławscy saperzy z misją na południu
„Był twarzą sił powietrznych”
Małopolscy terytorialsi tym razem walczyli z suszą
Zielona lista, czyli decyzja należy do żołnierza
Wicepremier Kosiniak-Kamysz rozmawia o technologiach nuklearnych
„Naval” o „Zielonej liście” wyposażenia osobistego
31 Baza Lotnictwa Taktycznego apeluje do mediów
Polski żołnierz pobił w Chinach rekord świata
Wyczekiwane przyspieszenie
Zwycięska batalia o stolicę
NATO ćwiczy na Bałtyku. Z polskim udziałem
Kikimora o wielu twarzach
Gen. Nowak: Pilotom wolno mniej
Laury MSPO przyznane
Z najlepszymi na planszy
Premier i szefowa UE na granicy w Krynkach
Awaryjne lądowanie wojskowego śmigłowca
Beret „na rekinka” lub koguta
Dwie agresje, dwie okupacje
Polska chce przyjąć więcej wojsk z USA
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Czarna skrzynka F-16 w rękach śledczych
Niemiecki plan zniszczenia Polski
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Polski udział w produkcji F-16 i F-35
Nocne ataki na Ukrainę
Lockheed Martin wspiera polskich weteranów
Polska i Szwecja, razem na rzecz bezpieczeństwa
Skorzystaj z szansy na zostanie oficerem
Na otwartym morzu mierzą daleko!
Wielkie zbrojenia za Odrą
Coś dla Huzara, coś dla fregaty
Agencja Uzbrojenia na zakupach. Kieleckie targi to dopiero początek
Towarzysze czołgów
Orlik na Alfę
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Detect & Classify: satelity z AI
„Koalicja chętnych” o kolejnych działaniach w sprawie Ukrainy
Startuje „Żelazny obrońca”
Świetne występy polskich żołnierzy
Statuetki dla tuzów biznesu
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Loty szkoleniowe na F-16 wstrzymane do odwołania
Brytyjczycy żegnają Malbork
Banki – nowi partnerzy PGZ-etu
Spotkanie Trump-Nawrocki
„Żelazna Dywizja” na Narwi
Salwa z wysokości
System Trophy będzie chronił czołgi K2PL
Finisz programu „Orlik”?
Nowelizacja ustawy o obronie z podpisem prezydenta
Łódź na granicy
„Pamięć o nim będzie szybować wysoko”
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Czas nowych inwestycji
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO