moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jubileusz holownika H-8

Spędził około 1200 dni na morzu oraz wykonał około 4000 prac holowniczych. 19 marca minęło 20 lat służby holownika H-8 pod biało-czerwoną banderą. Z okazji jubileuszu na okręcie podniesiono wielką galę banderową. W uroczystości wziął udział dowódca Dywizjonu Okrętów Wsparcia kmdr Krzysztof Jasiński oraz poprzedni dowódcy okrętu.     
Holownik H-8 w Marynarce Wojennej wykonuje zadania związane z zabezpieczeniem zadań ogniowych, jak holowanie tarcz podczas strzelań artyleryjskich lub stawianie pól tarczowych dla strzelań rakietowych. H-8 pełni również dyżury ratownicze oraz na zmianę z dwoma pozostałymi holownikami bierze udział w ćwiczeniach ratowniczych z udziałem Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Wykorzystywany jest również do kruszenia lodu na zamarzniętym Bałtyku. Dowódcą holownika H-8 jest kpt. mar. Aleksander Modrzejewski.

H-8 to holownik portowo-redowy, jednośrubowy, przeznaczony do prac holowniczych w akwenach portowych i na redach portów oraz do holowań między portami. Jest przystosowany do samodzielnej żeglugi w ciągu letniego sezonu nawigacyjnego w Arktyce w rozrzedzonych i pokruszonych lodach oraz przez cały rok na zamarzniętych morzach niearktycznych w ciężkich warunkach lodowych. Jednostka przewidziana jest do udziału w akcjach ratowniczych obejmujących awaryjne holowanie jednostki na morzu, gaszenie pożarów oraz osuszanie zatopionych przedziałów. Posiada możliwość przewożenia na krótkich trasach 50 osób na otwartych pokładach.


Holownik H-8 projekt typu H-960 został zbudowany przez Stocznię „Nauta" w Gdyni. Stępkę pod okręt położono 21 maja 1991 roku, zaś wodowano go 15 listopada 1992 roku. 19 marca 1993 roku podniesiono na nim biało-czerwoną banderę wojenną.

Dane taktyczno-techniczne:
- długość: 27,80 m
- szerokość: 8,00 m
- zanurzenie: 4,2 m
- wyporność: 332 tony
- moc max: 1300 KM
- autonomiczność pływania: 14 dób lub około 1500 mil morskich
- załoga: 18, w tym: 1 oficer, 5 podoficerów i 12 marynarzy

Źródło: Mariusz Konarski

PZ

autor zdjęć: Mariusz Konarski

dodaj komentarz

komentarze

~swav
1366368060
Gratulacje i pozdrowienia dla Załogi!!!
69-10-CA-36

Święto sportów walki w Warendorfie
 
Kajakami po medale
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Podejrzane manewry na Bałtyku
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
BWP-1 – historia na dekady
Dwa tygodnie „rozgryzania” Homara-K
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Ewakuacja Polaków z Izraela
Pracowity pobyt w kosmosie
Cybermiasteczko na Festiwalu Open’er
Śmierć gorsza niż wszystkie
Pancerny kot w polskim wojsku
Ratownik w akcji
The Power of Infrastructure
Podróż w ciemność
„Różycki” zwodowany
Kolejne czołgi K2 dla naszej armii
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Czarna Pantera celuje
Pułk Reprezentacyjny rekrutuje. Kto może dołączyć?
Planowano zamach na Zełenskiego
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
Miliardowe wsparcie dla PGZ
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Flyer, zdobywca przestworzy
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Strażnicy polskiego nieba
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Świat F-35
Prezydent na wschodniej granicy
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Wypadek Rosomaka
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Dzieci wojny
Broń przeciwko wrogim satelitom
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Wyższe stawki dla niezawodowych
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Bezpieczniejsza Europa
Inwestycja w żołnierzy
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
11 lipca narodowym dniem pamięci o ofiarach rzezi wołyńskiej
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Policjanci w koszarach WOT
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Drukowanie dronów

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO