moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jelcz ma nowego właściciela
Huta Stalowa Wola SA (HSW) zostanie właścicielem spółki Jelcz-Komponenty produkującej samochody ciężarowe, specjalne i specjalizowane dla naszej armii.

 


Dorota Bańka

Władysław Czubak, prezes zarządu – dyrektor naczelny jelczańskiego zakładu, wyjaśnił, że zmiana właściciela nie oznacza zaprzestania produkcji dla wojska. „Liczę na to, że działalność nastawiona na dostawy dla wojska zdynamizuje się. Niedługo odbędą się przetargi na dostawy samochodów dla sił zbrojnych. Złożymy ofertę i mamy nadzieję na nowe zamówienia”.

Dowiedzieliśmy się, że spółka Jelcz-Komponenty wystartuje w przetargu na duże dostawy samochodów średniej ładowności i dużej mobilności. 300-osobowa załoga zakładu ma nadzieję, że nowy właściciel zaakceptuje te plany, bo wtedy nie dojdzie do zwolnień, a wręcz spodziewa się istotnego wzrostu zatrudnienia.

jelcz_2

HSW kupiła nieźle prosperującą firmę po dobrej cenie. Zakłady w Jelczu mają zamówienia i przynoszą zyski; posiadają też prawa i pełną dokumentację potrzebną do wznowienia produkcji autobusów.
Spółka wytwarza dla wojska kilka wersji podwozi samochodów ciężarowych do zabudowy. W jednostkach znamy je jako nośniki artyleryjskich stacji radiolokacyjnych Liwiec, wyrzutni rakietowych Langusta, warsztatów remontu uzbrojenia i elektroniki czy artyleryjskich wozów amunicyjnych. Dobrze spisują się również wersje ze skrzyniami ładunkowymi przeznaczone do przewozu ludzi i towarów. Jelcze będą nosicielami elementów Nabrzeżnego Dywizjonu Rakietowego MW.

W Stalowej Woli z zadowoleniem przyjęto udaną transakcję. Zakup sprawia, że uzbrojenie produkowane przez HSW będzie montowane na pojazdach własnej produkcji. Dyrektor operacyjny, członek zarządu spółki HSW, Antoni Rusinek potwierdził, że nie ma mowy o zaprzestaniu produkowania w Jelczu samochodów dla wojska. Przed podpisaniem umowy kupna nie chciał snuć dalekosiężnych planów. Zapewnił jednak, że nowy właściciel jest zainteresowany przedstawieniem oferty jelczańskich zakładów w przetargach, które zostaną ogłoszone przez Inspektorat Uzbrojenia.

Bogusław Politowski

dodaj komentarz

komentarze


Odbudowa obrony cywilnej kraju
 
Podejrzane manewry na Bałtyku
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Policjanci w koszarach WOT
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Pułk Reprezentacyjny rekrutuje. Kto może dołączyć?
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Drukowanie dronów
Międzynarodowy festiwal lotnictwa. Zbliża się Air Show Radom 2025
Czarna Pantera celuje
Demony wojny nie patrzą na płeć
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Strażnicy polskiego nieba
The Power of Infrastructure
Święto sportów walki w Warendorfie
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Cybermiasteczko na Festiwalu Open’er
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Kajakami po medale
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Pancerny kot w polskim wojsku
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Dwa tygodnie „rozgryzania” Homara-K
Broń przeciwko wrogim satelitom
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Pracowity pobyt w kosmosie
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Kolejne czołgi K2 dla naszej armii
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Ratownik w akcji
Wypadek Rosomaka
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Wyższe stawki dla niezawodowych
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
11 lipca narodowym dniem pamięci o ofiarach rzezi wołyńskiej
„Różycki” zwodowany
Miliardowe wsparcie dla PGZ
Flyer, zdobywca przestworzy
Śmierć gorsza niż wszystkie
Podróż w ciemność
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych
BWP-1 – historia na dekady
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Świat F-35
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Planowano zamach na Zełenskiego
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
Ewakuacja Polaków z Izraela
Bezpieczniejsza Europa
Inwestycja w żołnierzy
Dzieci wojny
Prezydent na wschodniej granicy
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO