moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jelcz ma nowego właściciela
Huta Stalowa Wola SA (HSW) zostanie właścicielem spółki Jelcz-Komponenty produkującej samochody ciężarowe, specjalne i specjalizowane dla naszej armii.

 


Dorota Bańka

Władysław Czubak, prezes zarządu – dyrektor naczelny jelczańskiego zakładu, wyjaśnił, że zmiana właściciela nie oznacza zaprzestania produkcji dla wojska. „Liczę na to, że działalność nastawiona na dostawy dla wojska zdynamizuje się. Niedługo odbędą się przetargi na dostawy samochodów dla sił zbrojnych. Złożymy ofertę i mamy nadzieję na nowe zamówienia”.

Dowiedzieliśmy się, że spółka Jelcz-Komponenty wystartuje w przetargu na duże dostawy samochodów średniej ładowności i dużej mobilności. 300-osobowa załoga zakładu ma nadzieję, że nowy właściciel zaakceptuje te plany, bo wtedy nie dojdzie do zwolnień, a wręcz spodziewa się istotnego wzrostu zatrudnienia.

jelcz_2

HSW kupiła nieźle prosperującą firmę po dobrej cenie. Zakłady w Jelczu mają zamówienia i przynoszą zyski; posiadają też prawa i pełną dokumentację potrzebną do wznowienia produkcji autobusów.
Spółka wytwarza dla wojska kilka wersji podwozi samochodów ciężarowych do zabudowy. W jednostkach znamy je jako nośniki artyleryjskich stacji radiolokacyjnych Liwiec, wyrzutni rakietowych Langusta, warsztatów remontu uzbrojenia i elektroniki czy artyleryjskich wozów amunicyjnych. Dobrze spisują się również wersje ze skrzyniami ładunkowymi przeznaczone do przewozu ludzi i towarów. Jelcze będą nosicielami elementów Nabrzeżnego Dywizjonu Rakietowego MW.

W Stalowej Woli z zadowoleniem przyjęto udaną transakcję. Zakup sprawia, że uzbrojenie produkowane przez HSW będzie montowane na pojazdach własnej produkcji. Dyrektor operacyjny, członek zarządu spółki HSW, Antoni Rusinek potwierdził, że nie ma mowy o zaprzestaniu produkowania w Jelczu samochodów dla wojska. Przed podpisaniem umowy kupna nie chciał snuć dalekosiężnych planów. Zapewnił jednak, że nowy właściciel jest zainteresowany przedstawieniem oferty jelczańskich zakładów w przetargach, które zostaną ogłoszone przez Inspektorat Uzbrojenia.

Bogusław Politowski

dodaj komentarz

komentarze


Wojsko przetestuje nowe technologie
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Poselskie pytania o „OPW z dronem”
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Nitro-Chem stawia na budowanie mocy
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Niebo pod osłoną
Kapral Bartnik mistrzem świata
Dzień wart stu lat
Szwedzi w pętli
Don’t Get Hacked
PKO Bank Polski z ofertą specjalną dla służb mundurowych
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
Nowe zasady dla kobiet w armii
Medyczna odsłona szkoleń wGotowości
Nowe zdolności sił zbrojnych
Uczelnie łączą siły
Zmierzyli się z własnymi słabościami
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
Szeremeta niepokonana na ringu w Budapeszcie
Celne oko, spokój i wytrzymałość – znamy najlepszych strzelców wyborowych wśród terytorialsów
Z Su-22 dronów nie będzie
BWP made in Poland. Czy będzie towarem eksportowym?
Czy Strykery trafią do Wojska Polskiego?
Przygotowani znaczy bezpieczni
Polska niesie ogromną odpowiedzialność
Wojsko ma swojego satelitę!
NATO ćwiczy wśród fińskich wysp
Najdłuższa noc
Pancerniacy jadą na misję
Militarne Schengen
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Wojskowa łączność w Kosmosie
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Bóg wojny wyłonił najlepszych artylerzystów
W krainie Świętego Mikołaja
Mundurowi z benefitami
Ograniczenia lotów na wschodzie Polski
Trzy „Duchy" na Bałtyk
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Holenderska misja na polskim niebie
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Razem na ratunek
Artylerzyści mają moc!
Zwrot na Bałtyk
Polski „Wiking” dla Danii
Rządy Polski i Niemiec wyznaczają kierunki współpracy
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Plan na WAM
Komplet medali wojskowych na ringu
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Najlepsi w XXII Maratonie Komandosa
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Żołnierze zawodowi zasilają szeregi armii
Koreańskie stypendia i nowy sprzęt dla AWL-u
Gdy ucichnie artyleria
Czwarta dostawa Abramsów
Żołnierze z „armii mistrzów” czekają na głosy
Współpraca na rzecz bezpieczeństwa energetycznego
Nadchodzi era Borsuka
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Sportowcy podsumowali 2025 rok
Borsuki jadą do wojska!
Czas na polskie Borsuki
Po co wojsku satelity?

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO