moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Ta śmierć jest olbrzymią stratą dla Wojska Polskiego

Był człowiekiem młodym, ale doświadczonym pilotem. Latanie było jego powołaniem. Od najmłodszych lat pasjonował się lotnictwem. Szczycił się godnością oficerską i dyplomem najlepszej szkoły. Strzegł polskiego nieba. Był wierny do końca przysiędze wojskowej - powiedział Mariusz Błaszczak, minister obrony narodowej podczas uroczystości pogrzebowych pilota, kapitana Krzysztofa Sobańskiego.

W sobotę w Pruszczu Gdańskim odbyły się uroczystości pogrzebowe pilota, który zginął w katastrofie lotniczej samolotu MiG29 w Sakówku pod Pasłękiem. W ostatniej drodze oficerowi Wojska Polskiego towarzyszyła rodzina, przyjaciele, dowódcy. W uroczystości uczestniczył także Mariusz Błaszczak, minister obrony narodowej.

- Ta śmierć jest olbrzymią stratą dla Wojska Polskiego. Chcę Pana pożegnać słowami Marszu Lotnika „A tych co pozostali, trwoga nie przenika, Radość skrzydła nam rozwija, Nie przeraża z śmigieł krzyż, Nigdy nie ścichnie w dali, Mocny głos silnika, Lecieć, a nie dać się mijać, Zawsze wzwyż” – mówił szef MON.

Jak zapewnił minister Błaszczak ani państwo polskie, ani Wojsko Polskie nie zapomni o swoim żołnierzu, pilocie, wspaniałym i ambitnym człowieku.

Decyzją ministra obrony narodowej pilot Krzysztof Sobański został pośmiertnie awansowany na stopień kapitana oraz odznaczony Złotym Medalem za Zasługi dla Obronności Kraju.

- Kilka słów nie wyczerpie tego, co mamy dziś w sercach, my członkowie lotniczej rodziny. (…) Twoje odejście jest ciosem dla nas wszystkich. Nasza obecność tu pokazuje, jaką jest to dla nas wszystkich tragedią. Odszedłeś bez słów pożegnania, jako oddany syn, brat, mąż i wspaniały ojciec. Zrobimy wszystko, żeby choć w małej części wypełnić pustkę, która po tobie została. (…) Zawsze byłeś przekonany o tym, że nikt nie żyje i nie umiera dla siebie. Choć nie do końca wiemy, czemu to się wydarzyło, to wierzymy, że tak jest. Twoje odejście jest dla nas wielką tragedią. Zawsze będziesz żył w naszych sercach i w naszej pamięci. Wierzymy, że będziesz nam towarzyszył w każdym locie – mówił podczas uroczystości pogrzebowych kolega tragicznie zmarłego pilota.

6 lipca 2018 roku o godzinie 1.57 w okolicach m. Pasłęk (woj. Warmińsko- Mazurskie), podczas lotów nocnych, rozbił się samolot MiG-29 z 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku. Pilot zdołał się katapultować, jednak nie przeżył wypadku. Tragicznie zmarły pilot miał ponad 800 godzin wylatanych w powietrzu w tym ponad 600 godzin na MiG-29, na których pełnił dyżury bojowe. Wielokrotnie brał udział w ćwiczeniach krajowych i międzynarodowych.

Tekst: MON

red. PZ

autor zdjęć: Maciej Nędzyński/CO MON

dodaj komentarz

komentarze


Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
 
Czarne oliwki dla sojuszników
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Tragiczne zdarzenie na służbie
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Patriotyczny maraton
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Posłowie dyskutowali o WOT
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Pilecki ucieka z Auschwitz
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Idą wakacje, WOT czeka na kandydatów
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
Wytropić zagrożenie
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Święto biało-czerwonej w Brzesku z Wojskiem Polskim
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
O bezpieczeństwie na PGE Narodowym
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
Ameryka daje wsparcie
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Daglezje poszukiwane
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
25 lat w NATO – serwis specjalny
Nowe boiska i hala dla podchorążych AWL-u
W obronie wschodniej flanki NATO
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Polki pobiegły po srebro!
Flaga, flaga państwowa, barwy narodowe – biało-czerwony przewodnik
Zmiany w dodatkach stażowych
Szybki marsz, trudny odwrót
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Konkurs MON-u na pracę o cyberbezpieczeństwie
Pływacy i maratończycy na medal
Biel i czerwień łączy pokolenia
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Awanse na Trzeciego Maja
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
NATO na północnym szlaku
Husarz na straży nieba
Pierwsi na oceanie
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Polskie czołgi w „najgroźniejszym z portów”
NATO on Northern Track
Wojna w świętym mieście, epilog
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Wioślarze i triatlonistka na podium
Pierwszy polski technik AH-64
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Debata o bezpieczeństwie pod szyldem Defence24
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Pytania o europejską tarczę
Barwy Ojczyzny

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO