moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Mosty w Ostrołęce zbudowane

Żołnierze z 2 Inowrocławskiego Pułku Inżynieryjnego (2pinż), dowodzonego przez kpt. Łukasza Kowalika, zakończyli montaż drugiego, ostatniego mostu tymczasowego. Obiekt jest jednym z dwóch mostów z konstrukcji DMS-65 budowanych w ramach wsparcia mieszkańców Ostrołęki. Mosty te są niezbędne do swobodnego funkcjonowania zarówno miasta Ostrołęki, jak i osób przejeżdżających przez te tereny.

Od 3 października żołnierze zgrupowania zadaniowego sformowanego na bazie 2 pinż budowali dwa mosty o łącznej długości konstrukcji 240 metrów bieżących. Trzy grupy: grupa montażowa, grupa budowy podpór oraz grupa transportowa realizowały zadanie w ramach szkolenia specjalistycznego zgrupowania zadaniowego. - Montaż szedł sprawnie ze względu na dobre wyszkolenie żołnierzy – powiedział st. sierż. Dariusz Sopoliński, dowódca grupy montażowej.

Budowa trwała 17 dni roboczych po 10 godzin dziennie. – Utrudnieniem w budowie podpór był wysoki stan rzeki Narew, przy którym żołnierze musieli przykręcać śruby w wodzie – podkreślił st. chor. sztab. Dariusz Nowak, dowódca grupy budowy podpór. Realizacja umowy nakładała na wojsko zmontowanie sześciu podpór. Prawie wszystkie podpory były montowane z promu zbudowanego z bloków parku pontonowego. - Transport elementów odbywał się zgodnie z harmonogramem dostaw, ewentualne zmiany były korygowane na bieżąco – stwierdził dowódca grupy transportowej kpr. Bartosz Budny. Wszystkich elementów użytych do montażu było dziesięć tysięcy o łącznej masie pięciuset ton. Zadanie transportu wszystkich części realizowało 5 zestawów Iveco Stralis z przyczepą.

Zadanie to stawiało nowe wyzwania, przez co umożliwiało zdobycie kolejnych doświadczeń. Łącznie w zgrupowaniu zadaniowym brało udział 34 żołnierzy i wydzielono do niego ponad 20 jednostek sprzętu. – Poza aspektami technicznymi mieliśmy też okazję współpracować zarówno z organami administracji publicznej, jak i firmami budowlanymi, które dokończą wykonaną inwestycję, realizując drogi dojazdowe oraz wierzchnią warstwę jezdni na moście.

Przedstawiciele zarówno miasta Ostrołęka, jak 25 i 26 Wojskowego Oddziału Gospodarczego byli bardzo pomocni w każdym etapie realizacji zadania - zwraca uwagę podoficer odpowiadający za zabezpieczenie logistyczne zgrupowania st. chor. sztab. Waldemar PAWŁOWSKI. - Zdobyte umiejętności w trakcie realizacji budowy będą mi bardzo potrzebne po objęciu nowego stanowiska – powiedział oficer operacyjny ppor. Artur Więckowski.

Dzięki wysokim kwalifikacjom i profesjonalizmowi żołnierzy 2 Pułku Inżynieryjnego zadanie zostało zakończone przed planowanym terminem.

Tekst: kpt. Łukasz Kowalik

red. PZ

autor zdjęć: ppor. Mariusz Dekondy

dodaj komentarz

komentarze


Śmierć gorsza niż wszystkie
 
Broń przeciwko wrogim satelitom
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Podróż w ciemność
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Planowano zamach na Zełenskiego
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Święto sportów walki w Warendorfie
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
BWP-1 – historia na dekady
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Czarna Pantera celuje
Cybermiasteczko na Festiwalu Open’er
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Bezpieczniejsza Europa
Drukowanie dronów
Inwestycja w żołnierzy
Dzieci wojny
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Miliardowe wsparcie dla PGZ
The Power of Infrastructure
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
„Różycki” zwodowany
Wypadek Rosomaka
Ewakuacja Polaków z Izraela
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Strażnicy polskiego nieba
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
11 lipca narodowym dniem pamięci o ofiarach rzezi wołyńskiej
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
Pancerny kot w polskim wojsku
Flyer, zdobywca przestworzy
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Kajakami po medale
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Dwa tygodnie „rozgryzania” Homara-K
Świat F-35
Pracowity pobyt w kosmosie
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Podejrzane manewry na Bałtyku
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Wyższe stawki dla niezawodowych
Policjanci w koszarach WOT
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Kolejne czołgi K2 dla naszej armii
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Ratownik w akcji
Prezydent na wschodniej granicy
Pułk Reprezentacyjny rekrutuje. Kto może dołączyć?

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO