moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowy hangar na samoloty z Dęblina

Mamy coraz więcej maszyn do nauki pilotażu, musimy mieć gdzie je przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik Szkoły Orląt. Dlatego przy uczelni jeszcze w tym roku powstanie nowoczesny hangar. Będzie mogło w nim garażować 17 samolotów. Inwestycja warta jest ponad 3,6 mln złotych.


Hangar stanie na dwuhektarowej działce na dęblińskim lotnisku. Teren należy do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Budowla będzie miała 11 metrów szerokości, 66 metrów długości i 23 wysokości. Przetarg na postawienie obiektu wygrała firma WOJTPOL z Kozienic.

Dęblińska uczelnia ma już co prawda jeden hangar, jednak nowy garaż na szkolne samoloty będzie wybudowany według nowoczesnej technologii. – Nie będzie tak, jak poprzedni murowany. Zostanie wykonany z elementów w konstrukcji stalowej. Ściany zewnętrzne oraz dach budynku będą zbudowane z paneli płyt warstwowych – tłumaczy Wiesław Mikuła, kierownik Działu Infrastruktury w szkole. Nowy hangar będzie także odporny na korozję i promienie UV.

Budowla ma pomieścić 17 maszyn, na których studenci uczą się pilotażu. Garażować w niej będą mogły trzy Zliny i pięć Diamondów. Te dwa ostatnie w wersji szkolnej DA-20 C1 Eclipse szkoła kupiła w kwietniu, trzy kolejne mają trafić do Dęblina do końca września. Trwa również przetarg na zakup do szkoły lekkich śmigłowców. – Między innymi z tego powodu inwestycja była konieczna. Szkoła pozyskując nowe maszyny, musi je mieć gdzie przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik uczelni.

Poza miejscem postojowym dla samolotów w hangarze znajdzie się także wydzielona przestrzeń na ich bieżącą obsługę i konserwację. Zwycięzca przetargu będzie też musiał wybudować przybudówkę przy starym hangarze. Oddzielnie powstanie też garaż dla cysterny tankującej.

Budowę hangaru uczelnia finansuje ze środków własnych. Kwota zaplanowana w przetargu na inwestycję wynosiła 4 miliony 100 tysięcy. Zwycięzca wybuduje go za 3,6 mln złotych.

Istniejący hangar znajduje się na należącej do szkoły części lotniska w Dęblinie. Budynek w 2012 roku przeszedł niezbędną modernizację. Wymieniono w nim wrota hangarowe i posadzkę. Do końca roku zmodernizowany zostanie też jego dach.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Polskie MiG-i dla Ukrainy?
Świąteczne spotkanie w PKW Turcja
Niebo pod osłoną
Pilot z MasterChefa gotuje: karpatka i boeuf bourguignon
Plan na WAM
Koniec bezkarności floty cieni?
Prezydenci Polski i Ukrainy spotkali się w Warszawie
Co wiemy o ukraińskim ataku na rosyjski okręt podwodny?
Polski Rosomak dalej w produkcji
Medalowe żniwa pływaków CWZS-u
Astronauta w Szkole Orląt
Grupa WB i Łukasiewicz łączą siły
Niebawem dostawy karabinków Grot A3
Combat 56 u terytorialsów
Sandacz na granicy, czyli nowa odsłona ryby po grecku
Piątka z czwartego wozu
PE wzywa do utworzenia wojskowego Schengen
Wojsko z nowym programem rozwoju
Panczeniści na podium w Hamar
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Bokserzy walczyli o prymat w kraju
Mundurowi z benefitami
Przełomowy czas dla WZL-2
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Dzień wart stu lat
Pakiet umów na dostawy dla polskiego wojska
W hołdzie poległym
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Bałtycki sojusz z Orką w tle
Maksimum realizmu, zero taryfy ulgowej
Historyczna „Wisła”
Bezpieczeństwo to sprawa fundamentalna
Gdy ucichnie artyleria
Pancerniacy jadą na misję
Noc na „pasku”
Wojsko ma swojego satelitę!
Szukali zaginionych w skażonej strefie
Paczka dla bohatera już w drodze!
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Prezydent Zełenski spotkał się z premierem Tuskiem
Kolejne AW149 nadlatują
Najdłuższa noc
Kto zostanie Asem Sportu?
Wisła dopłynęła
„Albatros” na elitarnych manewrach NATO
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Cyberwiedza to ich wkład w obronność
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
„Burza” nabiera kształtów
„Poradnik Bezpieczeństwa” już w drodze
„Dzielny Ryś” pojawił się w Drawsku
The Taste of Military Service
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Szef NATO ze świąteczną wizytą u żołnierzy
MON przejmuje Hutę Częstochowa
Sojusznicza obrona
„Bezpieczny Bałtyk” czeka na podpis prezydenta
Przygotowani na każdy scenariusz
Odpalili K9 Thunder
Gladiusy w Bursztynowej Dywizji
Snowboardzistka i pływacy na medal
Gala Boksu na Bemowie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO