moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowy hangar na samoloty z Dęblina

Mamy coraz więcej maszyn do nauki pilotażu, musimy mieć gdzie je przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik Szkoły Orląt. Dlatego przy uczelni jeszcze w tym roku powstanie nowoczesny hangar. Będzie mogło w nim garażować 17 samolotów. Inwestycja warta jest ponad 3,6 mln złotych.


Hangar stanie na dwuhektarowej działce na dęblińskim lotnisku. Teren należy do Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Budowla będzie miała 11 metrów szerokości, 66 metrów długości i 23 wysokości. Przetarg na postawienie obiektu wygrała firma WOJTPOL z Kozienic.

Dęblińska uczelnia ma już co prawda jeden hangar, jednak nowy garaż na szkolne samoloty będzie wybudowany według nowoczesnej technologii. – Nie będzie tak, jak poprzedni murowany. Zostanie wykonany z elementów w konstrukcji stalowej. Ściany zewnętrzne oraz dach budynku będą zbudowane z paneli płyt warstwowych – tłumaczy Wiesław Mikuła, kierownik Działu Infrastruktury w szkole. Nowy hangar będzie także odporny na korozję i promienie UV.

Budowla ma pomieścić 17 maszyn, na których studenci uczą się pilotażu. Garażować w niej będą mogły trzy Zliny i pięć Diamondów. Te dwa ostatnie w wersji szkolnej DA-20 C1 Eclipse szkoła kupiła w kwietniu, trzy kolejne mają trafić do Dęblina do końca września. Trwa również przetarg na zakup do szkoły lekkich śmigłowców. – Między innymi z tego powodu inwestycja była konieczna. Szkoła pozyskując nowe maszyny, musi je mieć gdzie przechowywać – mówi ppłk Janusz Chojecki, rzecznik uczelni.

Poza miejscem postojowym dla samolotów w hangarze znajdzie się także wydzielona przestrzeń na ich bieżącą obsługę i konserwację. Zwycięzca przetargu będzie też musiał wybudować przybudówkę przy starym hangarze. Oddzielnie powstanie też garaż dla cysterny tankującej.

Budowę hangaru uczelnia finansuje ze środków własnych. Kwota zaplanowana w przetargu na inwestycję wynosiła 4 miliony 100 tysięcy. Zwycięzca wybuduje go za 3,6 mln złotych.

Istniejący hangar znajduje się na należącej do szkoły części lotniska w Dęblinie. Budynek w 2012 roku przeszedł niezbędną modernizację. Wymieniono w nim wrota hangarowe i posadzkę. Do końca roku zmodernizowany zostanie też jego dach.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Mity i manipulacje
Abolicja dla ochotników
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Polski „Wiking” dla Danii
Polski K2 przyjedzie z Gliwic
Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
Starcie pancerniaków
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Zasiać strach w szeregach wroga
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Standardy NATO w Siedlcach
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Ukraina to największy zagraniczny klient polskiej zbrojeniówki
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Wellington „Zosia” znad Bremy
Marynarze podjęli wyzwanie
Nowe sanitarki dla wojskowych medyków
Więcej Apache’ów w Inowrocławiu
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Operacja NATO u brzegów Estonii
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Koniec dzieciństwa
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Trump ogłasza powrót do prób nuklearnych
Zapomniany utwór dla nieznanego żołnierza
Niespokojny poranek pilotów
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Edukacja z bezpieczeństwa
Nowe zasady dla kobiet w armii
Pięściarska uczta w Suwałkach
Husarze bliżej Polski
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Brytyjczycy na wschodniej straży
Wielkopolscy terytorialsi na szkoleniu zintegrowanym
Sto lat Grobu Nieznanego Żołnierza
Sukces Polaka w biegu z marines
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Inwestycja w bezpieczeństwo
Pomnik nieznanych bohaterów
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Kircholm 1605
Nie tylko dobrze walczyć, lecz także ratować
„Road Runner” w Libanie
Weterani odzyskują równowagę po trudnych doświadczeniach
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
Grób Nieznanego Żołnierza – drogowskaz i zwierciadło
Żołnierze na trzecim stopniu podium
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
Pamięć łączy pokolenia
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
MID w nowej odsłonie
Sportowcy na poligonie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO