moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Umowa PGZ z amerykańskim koncernem Honeywell

Polska Grupa Zbrojeniowa podpisała z firmą Honeywell, producentem silników m.in. do czołgów Abrams M1A2, samolotów M346 Bielik i dronów uderzeniowych MQ-9 Reaper, memorandum w sprawie utworzenia w Polsce centrów serwisowo-naprawczych produktów amerykańskiego koncernu. Dla polskiego przemysłu obronnego oznacza to m.in. dostęp do nowoczesnej technologii.

Honeywell to jedna z największych amerykańskich firm zbrojeniowych, która specjalizuje się w silnikach, układach napędowych, elektronice pojazdowej oraz systemach łączności satelitarnej. Koncern produkuje m.in. osławione, bo zasilane dowolnym rodzajem paliwa, silniki turbinowe AGT1500, które napędzają czołgi Abrams; zespoły napędowe do samolotów szkolno-bojowych M346 Master (Bielik) czy silniki do dronów uderzeniowych MQ-9 Reaper.

Honeywell jest bardzo dobrze znany polskim żołnierzom, ponieważ w opracowane przez spółkę urządzenia do nawigacji inercyjnej Talin są wyposażone m.in. wszystkie kołowe transportery opancerzone Rosomak, zestawy przeciwlotnicze Poprad i automatyczne 120-milimetrowe moździerze Rak.

W związku z zakupem 250 czołgów Abrams M1A2 w Siłach Zbrojnych RP znacząco przybędzie produktów firmy Honeywell. Dlatego Polska Grupa Zbrojeniowa chce utworzyć na bazie swoich spółek centra serwisowo-naprawcze dla produktów amerykańskiego koncernu.

W środę PGZ oraz Honeywell podpisały memorandum w sprawie „Ustanowienia lokalnych zdolności serwisowych dla kluczowych komponentów i infrastruktury wojskowej w zakresie silników, układów napędowych i elektroniki pojazdowej dla Sił Zbrojnych RP.” – Memorandum otwiera naszej Grupie drzwi do wiedzy i doświadczenia koncernu Honeywell w dziedzinie elektroniki pojazdowej i lotniczej. Efektem naszej współpracy będzie stworzenie możliwości serwisowania przez nasze przedsiębiorstwa nowoczesnego sprzętu wojskowego nabywanego przez Siły Zbrojne RP – powiedział Sebastian Chwałek, prezes PGZ SA.

Przedstawiciele Honeywella podkreślają, że Polska Grupa Zbrojeniowa zyska zdolności serwisowo-naprawcze, które będzie mogła oferować nie tylko polskiej armii, ale także zagranicznym odbiorcom. – Zaangażowanie Honeywella we współpracę z PGZ w strategicznych programach obronnych wpłynie nie tylko na wzrost zdolności Sił Zbrojnych RP, ale także na dostarczenie do lokalnego sektora obronnego technologii, umiejętności i wiedzy, które mogą mu umożliwić stosowanie nowoczesnych rozwiązań obronnych, zgodnych z NATO, dla Europy Środkowo-Wschodniej i innych regionów – powiedział Mark Loughran, prezes koncernu Honeywell na Europę Centralną i Wschodnią.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: st. chor. Rafał Mniedło, PGZ

dodaj komentarz

komentarze


Żołnierze walczą z ogniem w Biebrzańskim Parku
 
Żołnierze usuwają skutki nawałnicy
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Więcej polskiego trotylu dla USA
Zwycięstwo mordercy
Wylicytuj Buzdygan i pomóż chorym dzieciom!
Polskie rakiety do Homara-K już za trzy lata
„Pułaski” na Atlantyku
Strażnik nieba
Tarcza Wschód. Porozumienia z Lasami i KOWR-em
PKW Łotwa – sojusznicze zaangażowanie
USA wycofają się z działań na rzecz pokoju w Ukrainie?
Powstaje armia dronów
Spartakiadowe zmagania w Łasku
Szef MSZ do Rosji: Nigdy więcej nie będziecie tu rządzić
Dobra wiadomość dla miłośników lotnictwa
W Ełku wykuwają charaktery
Ratownicy medyczni szkolą się z samoobrony
Kolejowy sabotaż udaremniony
Polska i Norwegia zacieśniają stosunki
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wyrok za tragiczny wypadek
Wyścig zbrojeń wystartował
Tuzin rekordów Wojska Polskiego w pływaniu
Święto ludzi z pasją
Tych chwil z Dachau nie da się wymazać…
Double Eagle – podwodny tropiciel
Su-22, czyli cztery dekady w siłach powietrznych
Polskie F-16 w służbie NATO
Feniks zakończony. Pomoc trwa
Debiut polskiego AW149
Podniebny Pegaz
Rodzina na wagę złota
Składy wysokiego ryzyka
Musimy być gotowi na najtrudniejsze scenariusze
Więcej amunicji do Rosomaków
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Podniebne wsparcie sojuszników
Zatopiony problem
Baltic Sea Under Control
Trzy dekady DGW
Pilecki ucieka z Auschwitz
Rex Bolizlavus
Medale Pucharu Świata zdobyte przez żołnierzy na ringu
Poszukiwania ofiar rzezi wołyńskiej
Polska kupi najnowsze rakiety AMRAAM
Nowi generałowie Wojska Polskiego
Medycyna na morzu
Ile kosztują Starlinki dla Ukrainy
Więcej na mieszkanie za granicą
Poznać rakietowego Homara
Zmiany w organizacji bazy logistycznej w Jasionce
„Wojskowe” przepisy budowlane do zmiany
Viva Polaki! Viva liberatori!
Sport kształtuje mentalność
Pod żaglami – niepokonani z AMW
Zarzuty w sprawie ujawnienia fragmentów planu „Warta”
Henry Szymanski na tropie prawdy
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Pierwsza misja Gripenów
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Niezawiniona śmierć niezłomnego gen. Fieldorfa
Pracowity dyżur Typhoonów
Szabla hubalczyków

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO