moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

PGZ Stocznia Wojenna wyremontuje kolejne trałowce Marynarki Wojennej RP

PGZ Stocznia Wojenna podpisała z Komendą Portu Wojennego w Świnoujściu umowę na naprawę średnią i dokową ORP Drużno oraz naprawę główną i dokową ORP Wigry. To kolejne dwa trałowce, po ORP Mamry i ORP Necko, które trafią do gdyńskiej stoczni.

ORP Mamry w trakcie remontu w PGZ SW.

- Podpisanie umowy na remont trałowców to kolejny krok w umacnianiu pozycji PGZ Stoczni Wojennej jako kluczowego partnera Marynarki Wojennej RP - powiedział Marcin Ryngwelski, prezes PGZ Stoczni Wojennej. - Kompleksowy zakres prac na obu jednostkach, obejmujący zarówno naprawy, jak i zasadnicze modernizacje, potwierdza zaufanie, jakim darzy nas nasza Marynarka. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy realizować projekt zapewniający utrzymanie wysokiej sprawności polskich sił morskich i przyczynić się tym samym do wzmocnienia potencjału obronnego naszego kraju.

W przypadku ORP Drużno (641) umowa przewiduje wprowadzenie zmian wynikających z doświadczeń nabytych podczas użytkowania zmodernizowanych trałowców typu 207 w tym m.in. modernizacji systemu chłodzenia wodą morską oraz systemu sprężonego powietrza wraz z montażem nowych sprężarek. Pobyt w stoczni wykorzystany zostanie również do przeglądu i prac konserwacyjnych kadłuba oraz urządzeń i mechanizmów w tym systemów broni podwodnej. Zmodernizowane zostaną także systemy łączności.

Trałowiec ORP Necko w trakcie remontu w PGZ SW.

Zakres prac na ORP Wigry (644) jest szerszy i obejmuje gruntowną modernizację polegająca na wymianie silników głównych wraz z przekładniami. Wymieniona zostanie także cała elektrownia okrętowa włącznie z agregatami prądotwórczymi, głównymi tablicami rozdzielczymi i automatyką okrętową. Naprawione zostaną systemy broni podwodnej a jednostka wyposażona zostanie w nowe sprężarki oraz systemy okrętowe dostosowane do nowych urządzeń w tym nowoczesne systemy nawigacji i łączności.

Remontowane jednostki to trałowce bazowe projektu 207 służące do wykrywania i neutralizacji min, na podstawie którego wyprodukowano najdłuższą serię jednostek dla polskiej Marynarki Wojennej. Projekt ten jest znany z wykorzystania nowatorskich (na swoje czasy) technologii służących minimalizacji pola magnetycznego, co jest kluczowe w operacjach przeciwminowych. Jednostki zostały zbudowane w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni i weszły do służby w 1990 (Drużno) i 1993 (Wigry) roku. Służą obecnie w 12. Dywizjonie Trałowców 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu.

Źródło: PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.

red. PZ

autor zdjęć: PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.

dodaj komentarz

komentarze


Nieznani sprawcy wysadzili tory
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Elementy Wisły testowane w USA
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Krajowa produkcja amunicji
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Is It Already War?
Nowe zasady dla kobiet w armii
Niebo pod osłoną
Gdy ucichnie artyleria
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Wojsko na Horyzoncie
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Borsuki zadomowiły się na poligonie
My, jedna armia
Dostawa Homarów-K
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
W Zamościu już wiedzą, jak się chronić
Terytorialsi na wirtualnych polach walki
Pilica w linii
Historyczna przeprowadzka do Cytadeli
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Debiut #wGotowości, czyli szlaki przetarte
Wojskowy bus do szczęścia
Sukces Polaka w biegu z marines
Wojsko Polskie stawia na bezzałogowce
„Zamek” pozostał bezpieczny
W gotowości, czyli cywile na poligony
Merops wdrażany natychmiast
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Mundurowi z benefitami
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Ogień z Leopardów na Łotwie
Militarne Schengen
„Horyzont” przeciw dywersji
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?
Plan na WAM
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Drony w szkołach
Dzień wart stu lat
Brytyjczycy na wschodniej straży
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Polski „Wiking” dla Danii
Marynarze podjęli wyzwanie
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Nieoceniona siła edukacji
Kapral Bartnik mistrzem świata
Razem na ratunek
Warto być wGotowości
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Żołnierze pomagają w akcji na torach

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO