moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Gdyńska stocznia zyskała nowe kompetencje

PGZ Stocznia Wojenna oraz kanadyjska firma OSI Maritime Systems podpisały porozumienie, na mocy którego polska spółka będzie mogła instalować, serwisować i naprawiać zintegrowane taktyczne systemy nawigacyjne oparte na opracowanym przez Kanadyjczyków systemie OSI ECPINS. Porozumienie to kolejny krok na drodze do utworzenia w PGZ Stoczni Wojennej centrum serwisowo-logistycznego dla okrętów NATO.

Kanadyjska firma OSI Maritime Systems to jeden ze światowych liderów w budowie przeznaczonych dla okrętów wojennych zintegrowanych mostków nawigacyjnych i nawigacji taktycznej. Opracowane przez koncern rozwiązania są obecnie zainstalowane na ponad 700 jednostkach 25 marynarek wojennych, m.in. na okrętach podwodnych Szwecji, Wielkiej Brytanii, Australii, Kanady, Holandii, Indonezji, RPA oraz Brazylii.

Marynarka Wojenna RP również korzysta z produktów OSI Maritime Systems. W 2020 roku wojsko podpisało umowę, ma mocy której kanadyjska spółka zaprojektowała i zainstalowała na niszczycielach min typu Kormoran II zintegrowany mostek nawigacyjny i nawigację taktyczną, które oparto na oprogramowaniu OSI ECPINS. Partnerem OSI Maritime Systems w tym zadaniu została PGZ Stocznia Wojenna, która w 2020 roku podpisała z kanadyjskim koncernem umowę o strategicznym partnerstwie. Na jej mocy stocznia miała zyskać wiedzę i umiejętności do serwisowania oraz naprawiania systemów nawigacyjnych Kormoranów II.

Polsko-kanadyjska współpraca układa się na tyle dobrze (w 2022 roku strony podpisały kontrakt na dostawę systemów dla kolejnych trzech Kormoranów II), że firmy postanowiły ją bardziej zacieśnić. Trzy dni temu w obecności ambasador Kanady w Polsce, Catherine Godin, podpisały umowę o wieloletniej kooperacji. Na jej mocy PGZ SW będzie mogła samodzielnie instalować na okrętach polskich i zagranicznych mostki nawigacyjne oparte na systemie OSI ECPINS. Będzie je mogła również serwisować, naprawiać oraz przeprowadzać ich próby zdawczo-odbiorcze.

To dla PGZ Stoczni Wojennej ogromna szansa na zyskanie nowych zdolności. – Transfer umiejętności i wiedzy ma dla nas zasadnicze znaczenie, w szczególności w kontekście centrum serwisowo-logistycznego dla jednostek NATO, nad którego uruchomieniem stocznia pracuje – wyjaśnia Paweł Lulewicz, prezes PGZ Stoczni Wojennej. – Współpraca z partnerami zagranicznymi, takimi jak Babcock czy właśnie OSI Maritime Systems, zwiększa nasze możliwości obsługi okrętów zarówno Marynarki Wojennej RP, jak i marynarek państw sojuszniczych – podkreśla.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: kpt mar. Dariusz Konefał, PGZ Stocznia Wojenna

dodaj komentarz

komentarze


Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Uczelnie łączą siły
Komplet medali wojskowych na ringu
Polska i Francja na rzecz bezpieczeństwa Europy
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Kapral Bartnik mistrzem świata
Ograniczenia lotów na wschodzie Polski
Szeremeta niepokonana na ringu w Budapeszcie
wGotowości do reakcji
AW149 – moc kawalerii powietrznej!
AW149 made in Poland
NATO ćwiczy wśród fińskich wysp
Więcej Herculesów dla Abramsów
Najdłuższa noc
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Polscy marynarze na misjach
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Zmierzyli się z własnymi słabościami
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Po co wojsku satelity?
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Mundurowi z benefitami
Wojsko ma swojego satelitę!
107 lat polskiej Marynarki Wojennej
Pociski rakietowe dla Husarzy
Gotowi na zagrożenia cyfrowe
Militarne Schengen
Czwarta dostawa Abramsów
The Darker, the Better
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Najlepsi w XXII Maratonie Komandosa
Polski „Wiking” dla Danii
Wojskowy bus do szczęścia
Zwrot na Bałtyk
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Żołnierze z „armii mistrzów” czekają na głosy
Plan na WAM
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Noc Dnia Podchorążego
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Nitro-Chem stawia na budowanie mocy
PKO Bank Polski z ofertą specjalną dla służb mundurowych
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Pancerniacy jadą na misję
Skytrucki dla Niemiec
Niebo pod osłoną
W krainie Świętego Mikołaja
Celne oko, spokój i wytrzymałość – znamy najlepszych strzelców wyborowych wśród terytorialsów
Razem na ratunek
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Rządy Polski i Niemiec wyznaczają kierunki współpracy
Dzień wart stu lat
Gdy ucichnie artyleria
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Nowe Kraby w Sulechowie
Wojsko na Horyzoncie
Wojsko przetestuje nowe technologie
Nowe zasady dla kobiet w armii
Polska niesie ogromną odpowiedzialność

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO