moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Specjalistyczne Stary dla wojska

Na zlecenie wojska firma Autobox Innovations zmodernizuje ponad 60 ciężarówek Star 266 do standardu Star 266M2 i zainstaluje na nich specjalistyczne ruchome warsztaty: spawalniczo-blacharskie, elektromechaniczne, obsługi pojazdów oraz sprzętu inżynieryjnego i przeciwchemicznego. Wartość umowy to prawie 68 mln zł.

Ciężarówki Star to obecnie podstawowe samochody średniej ładowności wysokiej mobilności w naszej armii. Z kilkunastu tysięcy aut tego typu w Siłach Zbrojnych RP, Starów 266 (wersje 266/266M/2666M2), Starów 660 (wersje 660M/M2/M3) a także Starów 1466, 944 i 744, jest ponad 3 tys.

Od 2012 roku trwa jednak nie tylko stopniowa wymiana najstarszych Starów na Jelcze, w tym przede wszystkim na model 442 (dwuosiowy) i 662 (trzyosiowy). W Jelcze wyposażane są również nowe jednostki naszej armii – zainstalowano na nich m.in. specjalistyczne wyposażenie Morskiej Jednostki Rakietowej oraz wozy amunicyjne i remontu uzbrojenia z dywizjonów Krabów i modułów ogniowych moździerzy Rak.

Armia nie zamierza się jednak pozbywać wszystkich Starów. Z modelu 266 – po modernizacji do standardu 266M2 – bardzo chętnie korzystają logistycy. Na bazie M2 budowane są bowiem mobilne warsztaty. Kilka dni temu złożono kolejne zamówienie w tej sprawie.

– Przedmiotem umowy pomiędzy 12 Wojskowym Oddziałem Gospodarczym w Toruniu a starachowicką spółką Autobox Innovations sp. z o.o. sp. k jest wykonanie modernizacji samochodów średniej ładowności wysokiej mobilności STAR 266 do wersji STAR 266M2 wraz z modyfikacją i wyposażeniem warsztatów służb technicznych – wyjaśnia ppłk Marek Chmiel, rzecznik prasowy Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych.

Wartość kontraktu opiewa na prawie 68 mln zł. Co za tę sumę otrzyma armia? 62 mobilne warsztaty, które pozwolą właściwie w dowolnym miejscu udzielić specjalistycznej pomocy technicznej uszkodzonej lub zepsutej ciężarówce, BWP-1, T-72, PT-91 Twardemu czy Leopardowi 2.

Bezwarunkowo wojsko zamówiło 19 Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż., cztery Ruchome Warsztaty Sprzętu Przeciwchemicznego RWSPCH-72M1, 17 Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP, jeden Ruchomy Warsztat Spawalniczo-Blacharski WSB, 21 Ruchomych Warsztatów Elektromechanicznych RWEM.

W opcji – po którą wojsko może sięgnąć, ale nie musi – jest zamówienie dodatkowych: siedmiu Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż. oraz dwóch Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: autobox.pl

dodaj komentarz

komentarze

~boss
1535041260
60 starow za ....68baniek modernizacja i warsztaty mlotek , przecinak itp. 1star 1mln
3E-77-DB-21

Kanadyjski żołnierz ranny podczas ćwiczeń
 
Rosjanie zaatakowali polską fabrykę w Ukrainie
Więcej żołnierzy z pieniędzmi za dyżur bojowy
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Kolarskie święto w stolicy
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Ostatnia niedziela…
Podejrzane manewry na Bałtyku
Granica pod strażą
Radomski Air Show coraz bliżej
Korzystne zmiany w dodatkach dla sił powietrznych
Kwalifikacja 2026 – sprawdź szczegóły
More Than an Exercise
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Specjalsi i spadochroniarze mają nowych dowódców
Pół tysiąca terytorialsów strzeże zachodniej granicy
Polacy i Holendrzy razem dla obronności
Rekompensaty na ostatniej prostej
Pancerny drapieżnik, czyli Leopard 2A5
Orlik na Alfę
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Rywalizacja snajperów
Na rosyjskim pasku
Bezpieczeństwo i przyroda
K9 i FlyEye na poligonie w Ustce
Nie żyje żołnierz PKW Irak
MSWiA: Zachodnia granica jest bezpieczna
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
K9 – nieoceniony sojusznik
Nowe zbiornikowce – wkrótce ruszą konsultacje
Terytorialsi zawitają do Płocka
MON zaprzecza zarzutom o nepotyzm
Żołnierz ranny na granicy
Umacnianie ściany wschodniej
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
A Whimsical Adversary
Studenci w koszarach
Pucharowe zmagania Polaków
Badania z kosmosu
PGZ buduje suwerenność amunicyjną
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Pieta Michniowska
Ogień z Grotów wyborowych w Nowej Dębie
Demony wojny nie patrzą na płeć
W drodze do amunicyjnego bezpieczeństwa
Tak szkolą sterników wojsk specjalnych
Planowano zamach na Zełenskiego
Moc Czarnych Panter
Tłumy na zawodach w Krakowie
Nowe Abramsy już w Wesołej
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Dzieci wojny
Uderzenie w naturę
Rusza rekrutacja na szkolenia dla szeregowych zawodowych
Niebezpieczne incydenty na polsko-białoruskiej granicy
Więcej niż ćwiczenia
PT-91, czyli trzy dekady twardej służby
Prezydent Trump spotkał się z szefem NATO
Witamy na Ziemi
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Lotnicy uratowali Wielką Brytanię
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
BWP-1 – historia na dekady
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO