moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Specjalistyczne Stary dla wojska

Na zlecenie wojska firma Autobox Innovations zmodernizuje ponad 60 ciężarówek Star 266 do standardu Star 266M2 i zainstaluje na nich specjalistyczne ruchome warsztaty: spawalniczo-blacharskie, elektromechaniczne, obsługi pojazdów oraz sprzętu inżynieryjnego i przeciwchemicznego. Wartość umowy to prawie 68 mln zł.

Ciężarówki Star to obecnie podstawowe samochody średniej ładowności wysokiej mobilności w naszej armii. Z kilkunastu tysięcy aut tego typu w Siłach Zbrojnych RP, Starów 266 (wersje 266/266M/2666M2), Starów 660 (wersje 660M/M2/M3) a także Starów 1466, 944 i 744, jest ponad 3 tys.

Od 2012 roku trwa jednak nie tylko stopniowa wymiana najstarszych Starów na Jelcze, w tym przede wszystkim na model 442 (dwuosiowy) i 662 (trzyosiowy). W Jelcze wyposażane są również nowe jednostki naszej armii – zainstalowano na nich m.in. specjalistyczne wyposażenie Morskiej Jednostki Rakietowej oraz wozy amunicyjne i remontu uzbrojenia z dywizjonów Krabów i modułów ogniowych moździerzy Rak.

Armia nie zamierza się jednak pozbywać wszystkich Starów. Z modelu 266 – po modernizacji do standardu 266M2 – bardzo chętnie korzystają logistycy. Na bazie M2 budowane są bowiem mobilne warsztaty. Kilka dni temu złożono kolejne zamówienie w tej sprawie.

– Przedmiotem umowy pomiędzy 12 Wojskowym Oddziałem Gospodarczym w Toruniu a starachowicką spółką Autobox Innovations sp. z o.o. sp. k jest wykonanie modernizacji samochodów średniej ładowności wysokiej mobilności STAR 266 do wersji STAR 266M2 wraz z modyfikacją i wyposażeniem warsztatów służb technicznych – wyjaśnia ppłk Marek Chmiel, rzecznik prasowy Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych.

Wartość kontraktu opiewa na prawie 68 mln zł. Co za tę sumę otrzyma armia? 62 mobilne warsztaty, które pozwolą właściwie w dowolnym miejscu udzielić specjalistycznej pomocy technicznej uszkodzonej lub zepsutej ciężarówce, BWP-1, T-72, PT-91 Twardemu czy Leopardowi 2.

Bezwarunkowo wojsko zamówiło 19 Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż., cztery Ruchome Warsztaty Sprzętu Przeciwchemicznego RWSPCH-72M1, 17 Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP, jeden Ruchomy Warsztat Spawalniczo-Blacharski WSB, 21 Ruchomych Warsztatów Elektromechanicznych RWEM.

W opcji – po którą wojsko może sięgnąć, ale nie musi – jest zamówienie dodatkowych: siedmiu Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż. oraz dwóch Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: autobox.pl

dodaj komentarz

komentarze

~boss
1535041260
60 starow za ....68baniek modernizacja i warsztaty mlotek , przecinak itp. 1star 1mln
3E-77-DB-21

Wojsko ma swojego satelitę!
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Dziękujemy za waszą świąteczną służbę
Combat 56 u terytorialsów
Grupa WB i Łukasiewicz łączą siły
Panczeniści na podium w Hamar
Prezydent złożył życzenia żołnierzom
MON przejmuje Hutę Częstochowa
Pancerniacy jadą na misję
Sukces bezzałogowego skrzydłowego
Bałtycki sojusz z Orką w tle
Prezydent Zełenski spotkał się z premierem Tuskiem
„Burza” nabiera kształtów
Najdłuższa noc
Mundurowi z benefitami
Ile powołań do wojska w 2026 roku?
Przygotowani na każdy scenariusz
Koniec bezkarności floty cieni?
Sojusznicza obrona
Ciepły dom dla bohaterki od żołnierzy WOT z Małopolski
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Polskie MiG-i dla Ukrainy?
Niebawem dostawy karabinków Grot A3
The Taste of Military Service
„Dzielny Ryś” pojawił się w Drawsku
Historyczna „Wisła”
Piątka z czwartego wozu
Szukali zaginionych w skażonej strefie
Świąteczne spotkanie w PKW Turcja
Szef NATO ze świąteczną wizytą u żołnierzy
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
„Bezpieczny Bałtyk” czeka na podpis prezydenta
Gladiusy w Bursztynowej Dywizji
Gala Boksu na Bemowie
Bezpieczeństwo to sprawa fundamentalna
„Poradnik Bezpieczeństwa” już w drodze
Gdy ucichnie artyleria
PE wzywa do utworzenia wojskowego Schengen
Noc na „pasku”
Medalowe żniwa pływaków CWZS-u
Niebo pod osłoną
Pilot z MasterChefa gotuje: karpatka i boeuf bourguignon
Polski Rosomak dalej w produkcji
Przełomowy czas dla WZL-2
Misja na rzecz zdrowia
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Prezydenci Polski i Ukrainy spotkali się w Warszawie
Pakiet umów na dostawy dla polskiego wojska
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Marynarz uratował turystkę w Tatrach
„Albatros” na elitarnych manewrach NATO
Kto zostanie Asem Sportu?
Cyberwiedza to ich wkład w obronność
Co wiemy o ukraińskim ataku na rosyjski okręt podwodny?
Sandacz na granicy, czyli nowa odsłona ryby po grecku
Plan na WAM
Paczka dla bohatera już w drodze!
Snowboardzistka i pływacy na medal
Bokserzy walczyli o prymat w kraju
W hołdzie poległym
Odpalili K9 Thunder
Dzień wart stu lat
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Wojsko z nowym programem rozwoju

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO