moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Specjalistyczne Stary dla wojska

Na zlecenie wojska firma Autobox Innovations zmodernizuje ponad 60 ciężarówek Star 266 do standardu Star 266M2 i zainstaluje na nich specjalistyczne ruchome warsztaty: spawalniczo-blacharskie, elektromechaniczne, obsługi pojazdów oraz sprzętu inżynieryjnego i przeciwchemicznego. Wartość umowy to prawie 68 mln zł.

Ciężarówki Star to obecnie podstawowe samochody średniej ładowności wysokiej mobilności w naszej armii. Z kilkunastu tysięcy aut tego typu w Siłach Zbrojnych RP, Starów 266 (wersje 266/266M/2666M2), Starów 660 (wersje 660M/M2/M3) a także Starów 1466, 944 i 744, jest ponad 3 tys.

Od 2012 roku trwa jednak nie tylko stopniowa wymiana najstarszych Starów na Jelcze, w tym przede wszystkim na model 442 (dwuosiowy) i 662 (trzyosiowy). W Jelcze wyposażane są również nowe jednostki naszej armii – zainstalowano na nich m.in. specjalistyczne wyposażenie Morskiej Jednostki Rakietowej oraz wozy amunicyjne i remontu uzbrojenia z dywizjonów Krabów i modułów ogniowych moździerzy Rak.

Armia nie zamierza się jednak pozbywać wszystkich Starów. Z modelu 266 – po modernizacji do standardu 266M2 – bardzo chętnie korzystają logistycy. Na bazie M2 budowane są bowiem mobilne warsztaty. Kilka dni temu złożono kolejne zamówienie w tej sprawie.

– Przedmiotem umowy pomiędzy 12 Wojskowym Oddziałem Gospodarczym w Toruniu a starachowicką spółką Autobox Innovations sp. z o.o. sp. k jest wykonanie modernizacji samochodów średniej ładowności wysokiej mobilności STAR 266 do wersji STAR 266M2 wraz z modyfikacją i wyposażeniem warsztatów służb technicznych – wyjaśnia ppłk Marek Chmiel, rzecznik prasowy Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych.

Wartość kontraktu opiewa na prawie 68 mln zł. Co za tę sumę otrzyma armia? 62 mobilne warsztaty, które pozwolą właściwie w dowolnym miejscu udzielić specjalistycznej pomocy technicznej uszkodzonej lub zepsutej ciężarówce, BWP-1, T-72, PT-91 Twardemu czy Leopardowi 2.

Bezwarunkowo wojsko zamówiło 19 Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż., cztery Ruchome Warsztaty Sprzętu Przeciwchemicznego RWSPCH-72M1, 17 Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP, jeden Ruchomy Warsztat Spawalniczo-Blacharski WSB, 21 Ruchomych Warsztatów Elektromechanicznych RWEM.

W opcji – po którą wojsko może sięgnąć, ale nie musi – jest zamówienie dodatkowych: siedmiu Ruchomych Warsztatów Sprzętu Inżynieryjnego WOR/Inż. oraz dwóch Warsztatów Obsługi Pojazdów WOP.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: autobox.pl

dodaj komentarz

komentarze

~boss
1535041260
60 starow za ....68baniek modernizacja i warsztaty mlotek , przecinak itp. 1star 1mln
3E-77-DB-21

Cyberprzestrzeń na pierwszej linii
 
Odstraszanie i obrona
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Głos z katyńskich mogił
Potężny atak rakietowy na Ukrainę
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
Zachować właściwą kolejność działań
Prawda o zbrodni katyńskiej
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Kolejne FlyEle dla wojska
Wieczna pamięć ofiarom zbrodni katyńskiej!
Święto stołecznego garnizonu
Front przy biurku
SOR w Legionowie
NATO na północnym szlaku
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Marcin Gortat z wizytą u sojuszników
Zbrodnia made in ZSRS
Rozpoznać, strzelić, zniknąć
Charge of Dragon
Optyka dla żołnierzy
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
V Korpus z nowym dowódcą
Rakiety dla Jastrzębi
WIM: nowoczesna klinika ginekologii otwarta
Wojna w świętym mieście, epilog
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości
Mundury w linii... produkcyjnej
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sandhurst: końcowe odliczanie
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Szarża „Dragona”
Zmiany w dodatkach stażowych
25 lat w NATO – serwis specjalny
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Barwy walki
Przygotowania czas zacząć
Sprawa katyńska à la española
NATO on Northern Track
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Ocalały z transportu do Katynia
Bezpieczeństwo ważniejsze dla młodych niż rozrywka
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Szpej na miarę potrzeb
Strażacy ruszają do akcji
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Ramię w ramię z aliantami
Wojna w świętym mieście, część druga
Na straży wschodniej flanki NATO
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Kadisz za bohaterów
Koreańska firma planuje inwestycje w Polsce

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO