moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

PGZ i Rolls-Royce podpisały umowę

W ciągu kilku miesięcy w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych w Poznaniu zostanie uruchomiony serwis, rozpoczną się też naprawy silników do pojazdów szynowych produkowanych przez Rolls-Royce’a. To tylko jeden z biznesowych projektów, które Polska Grupa Zbrojeniowa zamierza realizować wspólnie z brytyjskim koncernem w przemyśle obronnym, energetyce i lotnictwie.

Arkadiusz Siwko, prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej, oraz Paul Kaye, prezes Rolls-Royce International (Europa Centralna i Wschodnia), podpisali umowę o współpracy dotyczącej produkcji wojskowej przeznaczonej dla lotnictwa, energetyki i transportu.

Polska Grupa Zbrojeniowa dzięki kooperacji z uznanym producentem, m.in. zespołów napędowych do samolotów i śmigłowców, może zyskać nowych, cywilnych klientów. – Rolls-Royce jest światowym liderem w produkcji silników, które są używane zarówno w przemyśle obronnym, jak i cywilnym. Współpraca z holdingiem stwarza nam szansę na transfer technologii i zdecydowane zwiększenie możliwości produkcyjnych – mówił prezes Arkadiusz Siwko.

Na początek PGZ i Rolls-Royce chcą wspólnie produkować m.in. zespoły napędowe do pojazdów szynowych. Ich wytwarzaniem mają się zająć spółki wchodzące w skład Grupy, w tym Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne z Poznania oraz firmy spoza holdingu, np. wielkopolskie Zakłady H. Cegielskiego. Prezes WZM, Elżbieta Wawrzynkiewicz, podkreśla, że poszerzenie produkcji poznańskiej firmy na rynku cywilnym będzie się odbywać stopniowo. – Serwis, naprawy, montaż, a później współprodukcja. Tak widzimy współpracę z Rolls-Royce’em – zapowiedziała Wawrzynkiewicz.

To jednak tylko część planów. PGZ i brytyjski koncern zamierzają również uruchomić wspólne projekty dotyczące produkcji, serwisu oraz napraw zespołów napędowych do okrętów i statków. W prace badawczo-rozwojowo-produkcyjne mają być zaangażowane m.in. MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A., Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej S.A., Stocznia Remontowa „Nauta” S.A. oraz Energomontaż-Północ Gdynia Sp. z o.o. Na razie ani PGZ, ani Rolls-Royce nie ujawniają szczegółów tej kooperacji.

To nie pierwsze wspólne przedsięwzięcia obu koncernów. Od kilku lat Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne z Poznania zajmują się naprawami i serwisem silników do czołgów Leopard 2A4 i 2A5 wyprodukowanych przez niemiecką firmę MTU, która jest częścią brytyjskiego holdingu. – Rolls-Royce jest obecny w Polsce od ponad 20 lat. Jestem przekonany, że podpisanie umowy z PGZ to początek wieloletniej współpracy z polskim przemysłem – podkreślał Paul Kaye, prezes Rolls-Royce International.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Rolls Royce

dodaj komentarz

komentarze


Święto sportów walki w Warendorfie
 
Nowa dostawa Homarów-K
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Na Dolnym Śląsku „Wakacje z WOT” coraz popularniejsze
Dzień, który zmienił bieg wojny
Polska z dodatkowym wsparciem sojuszników
Ratownik w akcji
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Pierwsze oficerskie gwiazdki
NATO przechodzi do działania
The Power of Infrastructure
Wyższe stawki dla niezawodowych
Terytorialsi z Dolnego Śląska najlepiej wysportowani
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Rakiety dla polskich FA-50
Marynarka świętuje i zaprasza na okręty
Wypadek Rosomaka
Pionierski dron
Wybierz Wydarzenie Historyczne Roku
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Flyer, zdobywca przestworzy
Inwestycja w żołnierzy
Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Polacy bezkonkurencyjni w górskich zmaganiach we Włoszech
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Specjalsi pod nowym dowództwem
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
GROM’s DNA
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Bałtyk – wciąż bezpieczny czy już nie?
K2. Azjatycka pantera
Więcej na obronność, silniejsze NATO
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Świat F-35
Kajakami po medale
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Podróż w ciemność
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Planowano zamach na Zełenskiego
Strażnicy polskiego nieba
Śmierć gorsza niż wszystkie
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Ewakuacja Polaków z Izraela
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Policjanci w koszarach WOT
Gen. Szkutnik o planach 18 Dywizji
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Podejrzane manewry na Bałtyku

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO