moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

PGZ i Rolls-Royce podpisały umowę

W ciągu kilku miesięcy w Wojskowych Zakładach Motoryzacyjnych w Poznaniu zostanie uruchomiony serwis, rozpoczną się też naprawy silników do pojazdów szynowych produkowanych przez Rolls-Royce’a. To tylko jeden z biznesowych projektów, które Polska Grupa Zbrojeniowa zamierza realizować wspólnie z brytyjskim koncernem w przemyśle obronnym, energetyce i lotnictwie.

Arkadiusz Siwko, prezes Polskiej Grupy Zbrojeniowej, oraz Paul Kaye, prezes Rolls-Royce International (Europa Centralna i Wschodnia), podpisali umowę o współpracy dotyczącej produkcji wojskowej przeznaczonej dla lotnictwa, energetyki i transportu.

Polska Grupa Zbrojeniowa dzięki kooperacji z uznanym producentem, m.in. zespołów napędowych do samolotów i śmigłowców, może zyskać nowych, cywilnych klientów. – Rolls-Royce jest światowym liderem w produkcji silników, które są używane zarówno w przemyśle obronnym, jak i cywilnym. Współpraca z holdingiem stwarza nam szansę na transfer technologii i zdecydowane zwiększenie możliwości produkcyjnych – mówił prezes Arkadiusz Siwko.

Na początek PGZ i Rolls-Royce chcą wspólnie produkować m.in. zespoły napędowe do pojazdów szynowych. Ich wytwarzaniem mają się zająć spółki wchodzące w skład Grupy, w tym Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne z Poznania oraz firmy spoza holdingu, np. wielkopolskie Zakłady H. Cegielskiego. Prezes WZM, Elżbieta Wawrzynkiewicz, podkreśla, że poszerzenie produkcji poznańskiej firmy na rynku cywilnym będzie się odbywać stopniowo. – Serwis, naprawy, montaż, a później współprodukcja. Tak widzimy współpracę z Rolls-Royce’em – zapowiedziała Wawrzynkiewicz.

To jednak tylko część planów. PGZ i brytyjski koncern zamierzają również uruchomić wspólne projekty dotyczące produkcji, serwisu oraz napraw zespołów napędowych do okrętów i statków. W prace badawczo-rozwojowo-produkcyjne mają być zaangażowane m.in. MS Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A., Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Centrum Techniki Morskiej S.A., Stocznia Remontowa „Nauta” S.A. oraz Energomontaż-Północ Gdynia Sp. z o.o. Na razie ani PGZ, ani Rolls-Royce nie ujawniają szczegółów tej kooperacji.

To nie pierwsze wspólne przedsięwzięcia obu koncernów. Od kilku lat Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne z Poznania zajmują się naprawami i serwisem silników do czołgów Leopard 2A4 i 2A5 wyprodukowanych przez niemiecką firmę MTU, która jest częścią brytyjskiego holdingu. – Rolls-Royce jest obecny w Polsce od ponad 20 lat. Jestem przekonany, że podpisanie umowy z PGZ to początek wieloletniej współpracy z polskim przemysłem – podkreślał Paul Kaye, prezes Rolls-Royce International.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Rolls Royce

dodaj komentarz

komentarze


Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Brytyjczycy na wschodniej straży
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Ułani szturmowali okopy
Ku wiecznej pamięci
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Sportowcy na poligonie
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Abolicja dla ochotników
Jak zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców polskich miast?
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Dzień wart stu lat
Plan na WAM
Mity i manipulacje
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Spadochroniarze do zadań… pod wodą
„Zamek” pozostał bezpieczny
Jesteśmy dziećmi wolności
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Kraków – centrum wojskowej medycyny
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Awanse generalskie na Święto Niepodległości
„Road Runner” w Libanie
Pierwsze Czarne Pantery w komplecie
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Polski „Wiking” dla Danii
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Nowe zasady dla kobiet w armii
Kaman – domknięcie historii
Święto wolnej Rzeczypospolitej
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Renault FT-17 – pierwszy czołg odrodzonej Polski
Gdy ucichnie artyleria
Mundurowi z benefitami
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Dolny Śląsk z własną grupą zbrojeniową
Obrońcy Lwowa z 1939 roku pochowani z honorami
Marynarze podjęli wyzwanie
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
OPW budują świadomość obronną
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Kosmiczna wystawa
Torpeda w celu
Pięściarska uczta w Suwałkach
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Grecka walka z sabotażem
Im ciemniej, tym lepiej
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Wellington „Zosia” znad Bremy
Arteterapia dla weteranów
Standardy NATO w Siedlcach
Sukces Polaka w biegu z marines
Czy to już wojna?
Awanse w dniu narodowego święta
Starcie pancerniaków
Zasiać strach w szeregach wroga

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO