moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

VIP-y będą latać z LOT-em

Od nowego roku najważniejsze osoby w państwie będą latać samolotami wyczarterowanymi od Polskich Linii Lotniczych LOT. MON rozstrzygnął przetarg na czarter dwóch średniej wielkości maszyn. Będą one mogły zabrać na pokład 90 pasażerów. Umowa na wynajem samolotów będzie obowiązywać przez trzy lata.


Polski przewoźnik jako jedyny zgłosił swoją ofertę w przetargu organizowanym przez MON, a stawiane wymagania spełniał w stu procentach. – Od stycznia 2014 roku do dyspozycji najważniejszych osób w państwie będą dwa średniej wielkości samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT. Maszyny mają zasięg powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów – tłumaczy kmdr Janusz Walczak, dyrektor DPI MON.

Każda z nich zostanie przemalowana w biało-czerwone barwy, a na pokład będzie mogła zabrać do dziewięćdziesięciu pasażerów. Wyczarterowane samoloty będą stacjonować w Warszawie na Lotnisku Chopina i będą przeznaczone do wyłącznej dyspozycji VIP-ów.

Jednak zanim LOT podpisze z rządem umowę, musi jeszcze uzyskać tzw. świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego III stopnia. To dokument potwierdzający zdolność przedsiębiorcy do zapewnienia ochrony informacji niejawnych. Zgodnie bowiem z warunkami przetargu załoga obsługująca samolot musi legitymować się certyfikatami dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” i „zastrzeżone”.

Plany zakładają, że przewoźnik wywiąże się z tego w ciągu miesiąca i kontrakt zostanie zawarty do 21 grudnia. Umowa będzie obowiązywała do końca 2017 roku.

Do czasu podpisania dokumentu Inspektorat Uzbrojenia MON nie udziela informacji ani o typie samolotów, ani o kosztach czarteru.

Drugi przetarg na czarter mniejszego typu samolotu MON unieważnił. W tym przypadku ofertę zgłosiła tylko firma Blue Jet Sp. z o.o. Proponowana cena przekraczała przewidziane przez MON środki finansowe.

***

Obecnie prezydent, premier i ministrowie mają do dyspozycji dwa brazylijskie samoloty Embraer, wyczarterowane przez resort obrony od spółki Eurolot należącej do LOT-u. Zawarta w 2010 roku umowa wygasa z końcem 2013 roku. Dlatego MON już pod koniec maja br. ogłosił przetarg na czarter nowych maszyn do przewozu najważniejszych osób w państwie.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Kierunki rozwoju polskiego przemysłu obronnego
 
Zmiany w organizacji bazy logistycznej w Jasionce
Pracowity dyżur Typhoonów
PKW Łotwa – sojusznicze zaangażowanie
Pierwsza misja Gripenów
Tuzin rekordów Wojska Polskiego w pływaniu
Nowa partia Abramsów już w Polsce
Pegaz nad Europą
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Składy wysokiego ryzyka
USA wycofają się z działań na rzecz pokoju w Ukrainie?
DriX – towarzysz okrętu
Trzy wymiary „Tarczy Wschód”
Henry Szymanski na tropie prawdy
Wspólna wola obrony
Ogień z nabrzeża
Podniebny Pegaz
Kontrakty dla firm produkujących na rzecz obronności
Historyczna umowa z Francją
Polskie F-16 w służbie NATO
Polskie Siły Zbrojne – wciąż nieopowiedziana historia
Podniebne wsparcie sojuszników
Pod żaglami – niepokonani z AMW
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Szef MSZ do Rosji: Nigdy więcej nie będziecie tu rządzić
Nowy prezes PGZ-etu
Promujemy polski sprzęt wojskowy
Rodzina na wagę złota
Spartakiadowe zmagania w Łasku
Typhoony i Gripeny nad Bałtykiem
Ustawa bliżej żołnierzy
Więcej polskiego trotylu dla USA
Więcej na mieszkanie za granicą
Zapraszamy na „Wakacje z wojskiem”
Sport kształtuje mentalność
Polska 1 Dywizja Pancerna zajęła Wilhelmshaven
Walka pod napięciem
Polska i Norwegia zacieśniają stosunki
Gdy sekundy decydują o życiu
Poznajcie Głuptaka – polskiego kamikadze
Gra o kapitulację
Międzynarodowe manewry pod polskim dowództwem
Historyczne zwycięstwo Ukraińców w potyczce morsko-powietrznej
Ukwiał z Gdańska
Poznać rakietowego Homara
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Na pomoc po katastrofie
Zostań cyberlegionistą! Wojsko rusza z nowym programem
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Jeszcze więcej OPW w roku 2025
Wiedza na trudne czasy
Więcej amunicji do Rosomaków
Polska zwiększa produkcję amunicji 155 mm
Nowa siła uderzeniowa
Początek „Burzy”
Nasi czołgiści najlepsi
Obierki z błotem
Narodowy Dzień Zwycięstwa z żołnierzami
Mistrzyni olimpijska najszybsza na Bali
Zarzuty w sprawie ujawnienia fragmentów planu „Warta”
Tarcza Wschód. Porozumienia z Lasami i KOWR-em
Zjednoczeni pod Biało-Czerwoną
Koniec wojny, którego nie znamy
Apache’e na horyzoncie
Konstytucja – fundament dla pokoleń
Szabla hubalczyków

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO