moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

VIP-y będą latać z LOT-em

Od nowego roku najważniejsze osoby w państwie będą latać samolotami wyczarterowanymi od Polskich Linii Lotniczych LOT. MON rozstrzygnął przetarg na czarter dwóch średniej wielkości maszyn. Będą one mogły zabrać na pokład 90 pasażerów. Umowa na wynajem samolotów będzie obowiązywać przez trzy lata.


Polski przewoźnik jako jedyny zgłosił swoją ofertę w przetargu organizowanym przez MON, a stawiane wymagania spełniał w stu procentach. – Od stycznia 2014 roku do dyspozycji najważniejszych osób w państwie będą dwa średniej wielkości samoloty Polskich Linii Lotniczych LOT. Maszyny mają zasięg powyżej trzech i pół tysiąca kilometrów – tłumaczy kmdr Janusz Walczak, dyrektor DPI MON.

Każda z nich zostanie przemalowana w biało-czerwone barwy, a na pokład będzie mogła zabrać do dziewięćdziesięciu pasażerów. Wyczarterowane samoloty będą stacjonować w Warszawie na Lotnisku Chopina i będą przeznaczone do wyłącznej dyspozycji VIP-ów.

Jednak zanim LOT podpisze z rządem umowę, musi jeszcze uzyskać tzw. świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego III stopnia. To dokument potwierdzający zdolność przedsiębiorcy do zapewnienia ochrony informacji niejawnych. Zgodnie bowiem z warunkami przetargu załoga obsługująca samolot musi legitymować się certyfikatami dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „tajne” i „zastrzeżone”.

Plany zakładają, że przewoźnik wywiąże się z tego w ciągu miesiąca i kontrakt zostanie zawarty do 21 grudnia. Umowa będzie obowiązywała do końca 2017 roku.

Do czasu podpisania dokumentu Inspektorat Uzbrojenia MON nie udziela informacji ani o typie samolotów, ani o kosztach czarteru.

Drugi przetarg na czarter mniejszego typu samolotu MON unieważnił. W tym przypadku ofertę zgłosiła tylko firma Blue Jet Sp. z o.o. Proponowana cena przekraczała przewidziane przez MON środki finansowe.

***

Obecnie prezydent, premier i ministrowie mają do dyspozycji dwa brazylijskie samoloty Embraer, wyczarterowane przez resort obrony od spółki Eurolot należącej do LOT-u. Zawarta w 2010 roku umowa wygasa z końcem 2013 roku. Dlatego MON już pod koniec maja br. ogłosił przetarg na czarter nowych maszyn do przewozu najważniejszych osób w państwie.

PG

autor zdjęć: ppłk Artur Goławski

dodaj komentarz

komentarze


Podróż w ciemność
 
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Polska z dodatkowym wsparciem sojuszników
NATO przechodzi do działania
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
Pancerny kot w polskim wojsku
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
GROM’s DNA
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Ewakuacja Polaków z Izraela
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Podejrzane manewry na Bałtyku
„Różycki” zwodowany
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Wypadek Rosomaka
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Pionierski dron
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Inwestycja w żołnierzy
Strażnicy polskiego nieba
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Rakiety dla polskich FA-50
Kajakami po medale
Planowano zamach na Zełenskiego
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Bezpieczniejsza Europa
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
The Power of Infrastructure
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Drukowanie dronów
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Specjalsi pod nowym dowództwem
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Terytorialsi z Dolnego Śląska najlepiej wysportowani
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Wyższe stawki dla niezawodowych
Ratownik w akcji
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Flyer, zdobywca przestworzy
Świat F-35
Na Dolnym Śląsku „Wakacje z WOT” coraz popularniejsze
Święto sportów walki w Warendorfie
Nowa dostawa Homarów-K
Policjanci w koszarach WOT
Śmierć gorsza niż wszystkie
Więcej na obronność, silniejsze NATO
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO