moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Pilot rozbitego MiG-a nie katapultował się

Wiemy już, że pilot myśliwca MiG-29 nie katapultował się, lecz na szczegółowe informacje dotyczące przyczyn tego zdarzenia trzeba jeszcze poczekać – mówi Bartosz Kownacki, wiceminister obrony narodowej. W poniedziałek po południu doszło do wypadku myśliwca. Samolot rozbił się 8 kilometrów przed pasem startowym w Mińsku Mazowieckim.

 

Jak dowiedzieliśmy się w Ministerstwie Obrony Narodowej, są już pierwsze informacje dotyczące przebiegu poniedziałkowego wypadku MiG-a 29. Samolot z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego pilotowany przez 28-letniego lotnika rozbił się w okolicach Kałuszyna na Mazowszu. – Pilot miał naprawdę dużo szczęścia. Przeżył, mimo że nie opuścił samolotu, zanim ten uderzył w ziemię – mówi polsce-zbrojnej.pl wiceminister Bartosz Kownacki. – Wiemy już, że pilot nie katapultował się, lecz na pozostałe informacje trzeba jeszcze poczekać. Sprawę prowadzi Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego – dodaje wiceszef resortu obrony.

Do wypadku wojskowego myśliwca z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego doszło w poniedziałek po godzinie 17. – Samolot zniżył wysokość i zniknął z radarów. Pilot nie zgłaszał wcześniej żadnych problemów z  maszyną – mówił kilka godzin po zdarzeniu płk Piotr Iwaszko, dowódca 23 Bazy. – To pierwszy wypadek lotniczy z udziałem MiG-29 w Polsce – dodał.

Samolot miał wylądować na lotnisku w Mińsku Mazowieckim, ale rozbił się 8 kilometrów przed pasem startowym, w okolicach miejscowości Kałuszyn. W pierwszych komunikatach służby informowały, że pilot zdążył się katapultować, dziś wiadomo już, że tak się nie stało. Ministerstwo obrony prosi, by do czasu wyjaśnienia okoliczności wypadku wstrzymać się ze spekulacjami i ocenami.

Akcja poszukiwawczo-ratownicza rozpoczęła się natychmiast po zniknięciu samolotu z radaru. Uczestniczyło w niej ponad 200 żołnierzy oraz około 60 jednostek sprzętu wojskowego. Wojskowych wspierały także inne służby, m.in. policja i straż pożarna. Poszukiwania prowadzono na obszarze około 15 km kwadratowych, a pilota znaleziono po około 2 godzinach. Ratownicy medyczni podjęli rannego i udzielili mu pierwszej pomocy. Życiu porucznika nie zagraża niebezpieczeństwo. Został przetransportowany do Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie, gdzie przeszedł operację stawu skokowego.

Na miejscu zdarzenia działania prowadzi Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, prokuratura oraz Żandarmeria Wojskowa.

MKS

autor zdjęć: st. chor. sztab. mar. Arkadiusz Dwulatek / CC DORSZ

dodaj komentarz

komentarze


Nie żyje żołnierz PKW Irak
 
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Kajakami po medale
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
NATO przechodzi do działania
Ratownik w akcji
Dzień, który zmienił bieg wojny
The Power of Infrastructure
K2. Azjatycka pantera
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Policjanci w koszarach WOT
Polacy bezkonkurencyjni w górskich zmaganiach we Włoszech
Na Dolnym Śląsku „Wakacje z WOT” coraz popularniejsze
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Więcej na obronność, silniejsze NATO
Rakiety dla polskich FA-50
Polska z dodatkowym wsparciem sojuszników
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Gen. Szkutnik o planach 18 Dywizji
Wypadek Rosomaka
Wyższe stawki dla niezawodowych
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Podejrzane manewry na Bałtyku
Wybierz Wydarzenie Historyczne Roku
Flyer, zdobywca przestworzy
Planowano zamach na Zełenskiego
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Terytorialsi z Dolnego Śląska najlepiej wysportowani
Nowa dostawa Homarów-K
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Strażnicy polskiego nieba
Śmierć gorsza niż wszystkie
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Bałtyk – wciąż bezpieczny czy już nie?
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
GROM’s DNA
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Marynarka świętuje i zaprasza na okręty
Pionierski dron
Specjalsi pod nowym dowództwem
Ewakuacja Polaków z Izraela
Podróż w ciemność
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Święto sportów walki w Warendorfie
Świat F-35
Inwestycja w żołnierzy
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO