moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Lotnicze targi w Bydgoszczy

To prawdziwa gratka dla miłośników lotnictwa. Samoloty i śmigłowce, m.in. Głuszec, Mi-24, MiG-29, F-16, czy transportowy Hercules – to wszystko można obejrzeć dziś na lotnisku w Bydgoszczy. Na targi Air Fair zapraszają Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2. Pasjonaci wojsk lądowych też znajdą coś dla siebie.

– Chcemy, aby Air Fair było najważniejszym miejscem spotkań bardzo szybko rozwijającej się polskiej branży lotniczej – mówi Leszek Walczak, prezes Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2. Bydgoskie przedsiębiorstwo od dziewięciu lat organizuje wystawę, na której przemysł lotniczy prezentuje swoje najnowsze osiągnięcia. To również niepowtarzalna okazja, aby miłośnicy militariów zobaczyli z bliska samoloty, śmigłowce oraz pojazdy i czołgi używane przez wojsko.

Targi zostały podzielone na dwie części. W pierwszym dniu imprezy wystawę odwiedzili wyłącznie wojskowi i przemysłowcy. Dziś jest ona otwarta dla zwiedzających. Co można zobaczyć? Przede wszystkim śmigłowce Mi-24 i Głuszec oraz używany od niedawna do szkolenia pilotów Cabri 2. Na bydgoskim lotnisku czekają także samoloty, m.in. MiG-29, Su-22 i F-16, Hercules C130, CASA C-295 oraz M-28 Bryza.

Ciekawą ekspozycję przygotował Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych. Są tu czołgi Leopard 2A4, T-72 i PT-91 oraz kołowe transportery opancerzone Rosomak i wozy rozpoznawcze Skorpion 3.

Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 2 w Bydgoszczy istnieją od 70 lat. Przedsiębiorstwo zajmuje się serwisem, remontami i naprawami samolotów używanych przez nasze siły powietrzne. WZL nr 2 to jedne z najważniejszych wojskowych zakładów lotniczych. Najpierw inżynierowie zajmowali się wyłącznie konstrukcjami śmigłowymi, m.in. Po-2, Jak-9, Ił-2. Od końca lat pięćdziesiątych firma wyspecjalizowała się w serwisie maszyn odrzutowych: MiG-15, MiG-17, Lim-2, Lim-5 oraz Lim-6.

Obecnie WZL nr 2 naprawiają i modernizują samoloty MiG-29 oraz serwisują wielozadaniowe myśliwce F-16 i transportowe kolosy – Herculesy C-130. – Dzięki ciągłej modernizacji jest to obecnie jeden z najnowocześniejszych zakładów lotniczych w Polsce – podkreśla gen. broni Edward Gruszka, szef Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, który odpowiada za remonty wojskowego sprzętu.

Wystawę i targi na terenie Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 przy ulicy Szubińskiej w Bydgoszczy można zwiedzać 30 maja od godziny 10.00 do 17.00. Wejście jest bezpłatne.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Krzysztof Wilewski

dodaj komentarz

komentarze


Sprawa katyńska à la española
 
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Charge of Dragon
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Rakiety dla Jastrzębi
Ramię w ramię z aliantami
Szarża „Dragona”
Potężny atak rakietowy na Ukrainę
Kadisz za bohaterów
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
25 lat w NATO – serwis specjalny
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Ocalały z transportu do Katynia
Szpej na miarę potrzeb
Bezpieczeństwo ważniejsze dla młodych niż rozrywka
Cyberprzestrzeń na pierwszej linii
Na straży wschodniej flanki NATO
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Zbrodnia made in ZSRS
Wojna w Ukrainie oczami medyków
Marcin Gortat z wizytą u sojuszników
Odstraszanie i obrona
Święto stołecznego garnizonu
WIM: nowoczesna klinika ginekologii otwarta
Optyka dla żołnierzy
Zachować właściwą kolejność działań
NATO on Northern Track
Prawda o zbrodni katyńskiej
Front przy biurku
Mundury w linii... produkcyjnej
Rozpoznać, strzelić, zniknąć
NATO na północnym szlaku
Przygotowania czas zacząć
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Koreańska firma planuje inwestycje w Polsce
W Rumunii powstanie największa europejska baza NATO
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Tusk i Szmyhal: Mamy wspólne wartości
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Barwy walki
Zmiany w dodatkach stażowych
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
V Korpus z nowym dowódcą
Wieczna pamięć ofiarom zbrodni katyńskiej!
SOR w Legionowie
Kolejne FlyEle dla wojska
Gen. Kukuła: Trwa przegląd procedur bezpieczeństwa dotyczących szkolenia
Głos z katyńskich mogił
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Sandhurst: końcowe odliczanie
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Wojna w świętym mieście, epilog
Strażacy ruszają do akcji
Żołnierze-sportowcy CWZS-u z medalami w trzech broniach
Wojna w świętym mieście, część druga

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO