moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Iskry na pół roku odlecą z Dęblina

Wiosenne szkolenie podchorążych z dęblińskiej „Szkoły Orląt” będzie musiało odbyć się poza macierzystą bazą. Na lotnisku zaczęły się bowiem prace związane z przygotowaniem go do przyjęcia nowych samolotów szkolnych. Na czas remontu nową bazą pilotów i ich Iskier będzie prawdopodobnie Mińsk Mazowiecki lub Łask.


– Lotnisko powoli zaczyna przypominać jeden wielki plac budowy – przyznaje kpt. Grzegorz Grabarczuk, oficer prasowy 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie. W pobliżu płyty rozstawione zostały wysokie dźwigi, które uniemożliwią bezpieczne wykonywanie lotów. Będzie to utrudnienie szczególnie dla niedoświadczonych podchorążych. Dlatego ich szkolenie będzie musiało się odbywać na innym lotnisku.

– Od 1 kwietnia do końca września przyszłego roku nasze Iskry będą stacjonowały poza Dęblinem – wyjaśnia kpt. Grabarczuk. Na razie jeszcze nie wiadomo, na jakie lotnisko odlecą samoloty. Pod uwagę brany jest między innymi Mińsk Mazowiecki i Łask. – Mimo skomplikowanej sytuacji postaramy się w pełni wykorzystać przyznane nam na przyszły rok limity paliwa. Będzie to jednak wymagało większego wysiłku niż zazwyczaj – podkreśla kpt. Grabarczuk.

Latający na Iskrach instruktorzy i podchorążowie Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych na cały okres szkolenia także będą musieli zmienić miejsce zamieszkania.

W tej chwili na dęblińskim lotnisku stacjonuje 38 Iskier. – Do tymczasowej bazy odlecą wszystkie samoloty, które w kwietniu przyszłego roku będą sprawne – zapowiada kpt. Grabarczuk. Na miejscu pozostaną śmigłowce, które do startów i lądowań potrzebują mniej miejsca. Dęblin ma obecnie 24 maszyny SW-4 oraz dziesięć Mi-2.

Na lotnisku w Dęblinie powstanie m.in. wojskowy port lotniczy z wieżą kontroli lotów, nowa baza Kompanii Obsługi Lotniska, garaże, magazyny, drogi. Łącznie armia zainwestuje tam przeszło 45 mln zł. Prace zakończą się jesienią 2014 r. Inwestycja jest związana z planowanym zakupem nowych maszyn szkoleniowych, które zastąpią używane w tej chwili Iskry.

Z lotniska w Dęblinie korzystają piloci 4 Skrzydła Lotnictwa Szkolnego oraz przyszli lotnicy szkolący się w tamtejszej „Szkole Orląt”.

Czytaj także: Wojsko inwestuje miliony w Dęblinie

Łukasz Zalesiński

autor zdjęć: Jarosław Wiśniewski

dodaj komentarz

komentarze


Norwegowie na straży polskiego nieba
 
Trzy medale żołnierzy w pucharach świata
Ustawa o zwiększeniu produkcji amunicji przyjęta
Zmiana warty w PKW Liban
Żaden z Polaków służących w Libanie nie został ranny
Szwedzki granatnik w rękach Polaków
Czarna Dywizja z tytułem mistrzów
Podziękowania dla żołnierzy reprezentujących w sporcie lubuską dywizję
Ogień Czarnej Pantery
Polskie „JAG” już działa
„Szczury Tobruku” atakują
NATO odpowiada na falę rosyjskich ataków
Nowe Raki w szczecińskiej brygadzie
Polsko-ukraińskie porozumienie ws. ekshumacji ofiar rzezi wołyńskiej
Więcej pieniędzy za służbę podczas kryzysu
Jak Polacy szkolą Ukraińców
Mniej obcy w obcym kraju
Operacja „Feniks”. Żołnierze wzmocnili most w Młynowcu zniszczony w trakcie powodzi
Wielkie inwestycje w krakowskim szpitalu wojskowym
Terytorialsi zobaczą więcej
Karta dla rodzin wojskowych
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Polacy pobiegli w „Baltic Warrior”
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
Zyskać przewagę w powietrzu
Determinacja i wola walki to podstawa
Rosomaki w rumuńskich Karpatach
Medycyna „pancerna”
Czworonożny żandarm w Paryżu
Fundusze na obronność będą dalej rosły
Olympus in Paris
Pożegnanie z Żaganiem
Wojsko otrzymało sprzęt do budowy Tarczy Wschód
Bój o cyberbezpieczeństwo
Transformacja wymogiem XXI wieku
Trudne otwarcie, czyli marynarka bez morza
Ostre słowa, mocne ciosy
Druga Gala Sportu Dowództwa Generalnego
Aplikuj na kurs oficerski
„Nie strzela się w plecy!”. Krwawa bałkańska epopeja polskiego czetnika
„Feniks” wciąż jest potrzebny
Olimp w Paryżu
Jesień przeciwlotników
Co słychać pod wodą?
W obronie Tobruku, Grobowca Szejka i na pustynnych patrolach
Donald Tusk po szczycie NB8: Bezpieczeństwo, odporność i Ukraina pozostaną naszymi priorytetami
Transformacja dla zwycięstwa
Sejm pracuje nad ustawą o produkcji amunicji
Rekordowa obsada maratonu z plecakami
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Setki cystern dla armii
Nasza broń ojczysta na wyjątkowej ekspozycji
„Jaguar” grasuje w Drawsku
„Szpej”, czyli najważniejszy jest żołnierz
Cele polskiej armii i wnioski z wojny na Ukrainie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Siły specjalne” dały mi siłę!
Selekcja do JWK: pokonać kryzys
Wybiła godzina zemsty
Jaka przyszłość artylerii?
Wojskowi kicbokserzy nie zawiedli
Użyteczno-bojowy sprawdzian lubelskich i szwedzkich terytorialsów

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO