moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Jak wyszkolić pilota F-16?

Pierwszy lot myśliwcem F-16 jest jak spełnienie marzeń – mówi porucznik, który po raz pierwszy w życiu siedział za sterami „Jastrzębia”. W tym locie towarzyszył mu doświadczony instruktor. Z wojskowymi z Krzesin rozmawialiśmy o tym, jak przebiega szkolenie i jak wiele trzeba poświęcić, by zostać pilotem bojowym czy instruktorem.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

Szkolenie pilota F-16 to długotrwały proces. Zaczyna się od treningów na samolotach M-346 Master (jeśli pilot szkoli się w Polsce) albo na T-38 (gdy jego nauka odbywa się w USA). Ale dopiero ukończenie B-course (basic course, szkolenie podstawowe) pozwala na wykonywanie misji samolotem F-16. By pilot mógł na przykład pełnić dyżury bojowe, musi ukończyć kolejny etap szkolenia. Najwyższym poziomem jest zdobycie uprawnień instruktora.

Film: Ewa Korsak, Aleksander Kruk

Ewa Korsak

autor zdjęć: P. Krzeszkiewicz

dodaj komentarz

komentarze


Sukces Polaka w biegu z marines
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
W Zamościu już wiedzą, jak się chronić
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?
Niebo pod osłoną
Nieznani sprawcy wysadzili tory
Historyczna przeprowadzka do Cytadeli
Ogień z Leopardów na Łotwie
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Is It Already War?
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Merops wdrażany natychmiast
Dostawa Homarów-K
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Nietypowy awans u terytorialsów. Pierwszy taki w kraju
Polski „Wiking” dla Danii
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Militarne Schengen
Wojsko na Horyzoncie
Elementy Wisły testowane w USA
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Razem na ratunek
Brytyjczycy na wschodniej straży
Nowe zasady dla kobiet w armii
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Dzień wart stu lat
Nieoceniona siła edukacji
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Mundurowi z benefitami
Terytorialsi na wirtualnych polach walki
Gdy ucichnie artyleria
Borsuki zadomowiły się na poligonie
My, jedna armia
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
„Zamek” pozostał bezpieczny
Plan na WAM
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Pilica w linii
W gotowości, czyli cywile na poligony
Drony w szkołach
„Horyzont” przeciw dywersji
Sejm za Bezpiecznym Bałtykiem
Debiut #wGotowości, czyli szlaki przetarte
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Warto być wGotowości
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Marynarze podjęli wyzwanie
Kapral Bartnik mistrzem świata
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Wojskowy bus do szczęścia
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Krajowa produkcja amunicji
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Wojsko Polskie stawia na bezzałogowce
MON chce nowych uprawnień dla marynarki

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO