moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Transport pod specjalnym nadzorem

W poniedziałek na lotnisku we Wrocławiu wylądował kolejny samolot AN-124 Rusłan ze środkami ochrony dla medyków. W ładowni maszyny było aż 54,5 t specjalistycznego wyposażenia niezbędnego do walki z epidemią COVID-19. Rozładunkiem transportu z Chin zajęło się 20 żołnierzy z zespołu przeładunków lotniczych Komendy Obsługi Lotniska Wojskowego.

To kolejna, od wybuchu epidemii COVID-19, dostawa z Chin środków ochrony osobistej dla personelu medycznego. Na początku kwietnia na wrocławskim lotnisku wylądował drugi co do wielkości samolot transportowy AN-124-100 Rusłan. Podobnie jak miesiąc temu, dzisiejsza dostawa sprzętu medycznego odbywa się w ramach natowskiego Programu Strategicznego Transportu Lotniczego SALIS (Strategic Airlift Interim Solution). Zgodnie z sojuszniczymi ustaleniami rozładunkiem mogą zajmować się tylko wyspecjalizowane ekipy wojskowe.

– Żołnierze wyładowują kartony z samolotu i umieszczają je na wojskowych ciężarówkach. Następnie w bezpiecznej odległości od samolotu, cywilna ekipa przeładowuje je z wojskowych pojazdów na duże ciężarówki Poczty Polskiej i Lotosu, którymi towar zostanie rozwieziony po kraju – relacjonuje por. Adrian Urbański, oficer z Komendy Obsługi Lotniska Wojskowego, który koordynuje działania związane z przyjęciem samolotu AN-124 Rusłan i rozładunkiem towaru. Cywilna ekipa zaangażowana do pomocy to pracownicy Portu Lotniczego we Wrocławiu..

Wyładunek rozpoczął się w samo południe, po dokonaniu wszystkich formalności granicznych i celnych. Ta praca zajmie żołnierzom od ośmiu do dziesięciu godzin. – Wszystko dlatego, że kartony z kombinezonami i przyłbicami tym razem nie były w Chinach ustawione i ofoliowane na paletach tylko zostały umieszczone luzem w ładowni samolotu. To oznacza, że nie możemy używać wózków widłowych i innego sprzętu – tłumaczy st. sierż. Wiktor Grzesik, który dowodzi żołnierzami pracującymi przy rozładunku. Wojskowi muszą więc sami przenieść z samolotu do samochodu wszystkie (aż 5548) kartony.

Bogusław Politowski

autor zdjęć: st. sierż. Krystian Szczur-Gwozdecki

dodaj komentarz

komentarze


„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
 
Wyrusz szlakiem na Monte Cassino
„Sandhurst” – szczęśliwa trzynastka!
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Czarne oliwki dla sojuszników
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Wioślarze i triatlonistka na podium
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Konkurs MON-u na pracę o cyberbezpieczeństwie
Idą wakacje, WOT czeka na kandydatów
Pierwsi na oceanie
Nowe boiska i hala dla podchorążych AWL-u
Barwy Ojczyzny
Daglezje poszukiwane
Husarz na straży nieba
Tragiczne zdarzenie na służbie
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Awanse na Trzeciego Maja
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
NATO na północnym szlaku
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Dumni z munduru
W Italii, za wolność waszą i naszą
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Biel i czerwień łączy pokolenia
Posłowie dyskutowali o WOT
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Bohater września ’39 spełnia marzenia
Pilecki ucieka z Auschwitz
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Gunner, nie runner
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Telefon zaufania dla żołnierzy czynny całą dobę
25 lat w NATO – serwis specjalny
Patriotyczny maraton
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Szybki marsz, trudny odwrót
Wytropić zagrożenie
Weterani pod wszechstronną opieką
Święto biało-czerwonej w Brzesku z Wojskiem Polskim
Zmiany w dodatkach stażowych
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wojna w świętym mieście, epilog
Weterani pokazują współczesny wymiar patriotyzmu
Ameryka daje wsparcie
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
NATO on Northern Track
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Pływacy i maratończycy na medal
Pod skrzydłami Kormoranów
W obronie wschodniej flanki NATO
Pytania o europejską tarczę
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Święto stołecznego garnizonu
Flaga, flaga państwowa, barwy narodowe – biało-czerwony przewodnik
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO