moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Największa inwestycja Targów Kielce

Ósma hala Targów Kielce będzie miała powierzchnię około 11 tysięcy metrów kwadratowych, a koszt jej budowy szacowany jest na 100 milionów złotych. Zakończenie prac planowane jest na połowę 2026 roku.

Od prawej dr Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targów Kielce, prezydent Kielc Agata Wojda i zastępca prezydenta Kielc Łukasz Syska na terenie, na którym stanie nowa hala wystawiennicza.

Targi Kielce dysponują siedmioma halami wystawienniczymi. Ostatnia z nich, największa i najnowocześniejsza hala E, została oddana do użytku w 2010 roku. Trzy lata później zakończono budowę Centrum Kongresowego i parkingu wielopoziomowego. Te inwestycje pozwoliły Targom Kielce na zajęcie pozycji wicelidera wśród ośrodków targowych w Europie Środkowo – Wschodniej i organizację, poza wydarzeniami targowymi, kilkuset imprez konferencyjnych rocznie.

Inwestycja niezbędna dla rozwoju Targów Kielce

– Szybko okazało się, że 36 tysięcy metrów kwadratowych w halach oraz 2 tysiące metrów kwadratowych w Centrum Kongresowym to nadal zbyt mało. Wydarzeniem, na które od 2005 roku dobudowujemy hale tymczasowe są targi techniki rolniczej Agrotech – mówi dr Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targów Kielce. Łączna powierzchnia hal tymczasowych podczas ostatniej ich edycji była bliska 14 tysiącom m.kw. - Koszt budowy tymczasowych pawilonów na przestrzeni ostatnich lat wzrósł o 80 procent, co obniża naszą rentowność. Granice możliwości osiągnęliśmy także w organizacji kilku kolejnych wydarzeń. Tymczasowe hale budujemy na Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego i Przemysłową Wiosnę. Wiemy, że tylko nowoczesna, stała hala wystawiennicza zapewni poziom, jakiego oczekują nasi wystawcy – zaznacza prezes Mochoń.

Targi Kielce wracają więc do realizacji planów budowy kolejnej hali wystawienniczej z 2018 roku. – Przed pandemią covid-19 mieliśmy projekt, pozwolenie na budowę i pieniądze. Niestety pandemia była dla naszego ośrodka, jak i całej branży spotkań, silnie obciążająca. Pieniądze musieliśmy przeznaczyć na przetrwanie. Na szczęście okazało się, że spotkania bezpośrednie są dla rozwoju gospodarki niezbędne. Dziś mamy boom na targach. Już przekroczyliśmy wyniki sprzed pandemii. 2023 rok zamknęliśmy z przychodem 82 milionów złotych, a na ten rok plan przychodów mamy na poziomie 90 milionów złotych. Mamy także deklarację Miasta Kielce, które jest właścicielem Targów Kielce, dotyczącą dywidendy oraz wsparcia w najbliższych latach, możemy więc rozpoczynać prace nad nową halą – wyjaśnia dr Andrzej Mochoń.

Najważniejszą dla ośrodka deklaracją jest ta związana z finansami. Spółka nie będzie zobowiązana do wypłaty dywidendy, a osiągane zyski przeznaczy na realizację własnych planów. Miasto pomoże również w pozyskiwaniu na tę inwestycję środków zewnętrznych. - Targi Kielce to spółka dobrze zarządzana, w której pracują profesjonaliści. Dzięki odpowiednim działaniom, pozyskiwaniu alternatywnych źródeł dochodu, spółka przetrwała okres pandemii i dziś osiąga wskaźniki, jakby kryzysu nie było – mówi Agata Wojda, prezydentka Kielc. - Ale ośrodek, dzięki tym sukcesom, potrzebuje też ogromnego wsparcia. Potrzebna jest nowa infrastruktura, która będzie utrzymywać Targi Kielce wśród wiodących ośrodków Europy Środkowo-Wschodniej.

Deklaracja Miasta Kielce pozwala ośrodkowi na rozpoczęcie procedury przetargowej w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Firma, która wygra, będzie miała do dyspozycji projekty z 2018 roku. Nowa hala ma mieć szerokość 73 metrów i długość 150 metrów, zajmie teren od strony parkingu wielopoziomowego do hali G, do której będzie niemal przyległa. Pomiędzy budynkami zostanie utworzony przejazd, ale na czas wydarzeń będzie dostawiany łącznik, który ułatwi komunikację. W ramach inwestycji zostanie wybudowany parking podziemny z 350 miejscami. Przestrzeń w hali, poza terenem pod eskpozycję wystawienniczą, zajmą magazyny, restauracje i łazienki. W planach jest też antresola z miejscami służącymi np. prowadzeniu konferencji.

Finał budowy nowej hali w 2026 roku

Po przeprowadzeniu formalności obejmujących także uzyskanie pozwolenia na budowę, na przełomie maja i czerwca 2025 będą mogły rozpocząć się prace ziemne. Hala powinna zostać ukończona w połowie 2026 roku, przed wrześniowym MSPO. Szacowany koszt inwestycji to 100 milionów złotych, ale ostateczne kwoty padną po opracowaniu nowego projektu. - Ta inwestycja jest nam bardzo potrzebna. Dzięki niej zwiększymy powierzchnię hal do blisko 50 tysięcy metrów kwadratowych, znajdziemy się więc w gronie europejskich „średniaków” i utrzymamy pozycję wicelidera branży targowej w Europie Środkowo – Wschodniej – zaznacza dr Andrzej Mochoń, prezes zarządu Targów Kielce.

W 2023 roku wydarzenia w Targach Kielce odwiedziło około 320 tysięcy osób, ofertę prezentowało 5 tysięcy firm z 60 krajów z całego świata. W pierwszej połowie 2024 w wystawach udział wzięło już blisko 165 tysięcy zwiedzających i 3400 wystawców z 40 krajów.

Tekst: Monika Kowalczyk/ Targi Kielce S.A.

red. PZ

autor zdjęć: Targi Kielce S.A.

dodaj komentarz

komentarze


Rekrutacja w Dęblinie na finiszu
K2 będą produkowane w Polsce
Kanadyjski żołnierz ranny podczas ćwiczeń
„Military Doctor 2025”, czyli wiedza, która ratuje życie
Żołnierze na szkoleniu płetwonurkowym
Warszawo, do broni!
Żołnierze walczą ze skutkami ulew
Pieta Michniowska
Czołgi saperskie dla Wojska Polskiego
Pilot F-16 doceniony przez widzów
Zmiana warty na wschodniej granicy
Polskie szkolenie dla pilotów FA-50
Na rosyjskim pasku
Terytorialsi zawitają do Płocka
Pucharowe zmagania Polaków
Armia Rezerwowa generała Sosnkowskiego
Pojazdy wojsk pancernych – serwis specjalny
Organy ścigania na tropie współpracowników rosyjskich służb
Czas próby
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Kolarskie święto w stolicy
BWR-1 – weteran po liftingu
Szkolenie wojskowe dla funkcjonariuszy SOK
Kontrakt na K2 gotowy do podpisu
Polska ubiega się o miliardy z SAFE na zakupy dla wojska
Nowelizacja ustawy o obronie z podpisem prezydenta
Las Pamięci uczci poległych
Warszawa uczciła rocznię Powstania
Rząd o bezpieczeństwie Polski
Opady ustąpiły, ale żołnierska misja trwa
Brytyjczycy żegnają Malbork
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Terytorialsi usuwają skutki nawałnic
Cześć bohaterom naszej wolności
W drodze do amunicyjnego bezpieczeństwa
Rocznica powstania warszawskiego w MPW
Ostatnia niedziela…
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Prezydent Trump spotkał się z szefem NATO
W drodze po młodszego nurka
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Czołg K2 made in Poland
Wojskowe Zgrupowania Zadaniowe w gotowości w Brzegu i Nisku
Tłumy na zawodach w Krakowie
Terytorialsi z 4 Warmińsko-Mazurskiej BOT w akcji
Na ratunek pancerniakom
7TP – czołg kompromisu
Amerykańskie wsparcie dla polskiej modernizacji
Rekompensaty na ostatniej prostej
Pamięć o poległych na misjach wciąż żywa
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Cisza przed wojną
Rosjanie zaatakowali polską fabrykę w Ukrainie
Coraz więcej żołnierzy pomaga usuwać skutki nawałnic
Nie żyje „Sławka”, prezes Związku Powstańców Warszawskich
Orlik na Alfę
Zmodernizowany Leopard 2PL
Donald Trump ostrzega Władimira Putina
Stańcie do apelu!
Więcej żołnierzy z pieniędzmi za dyżur bojowy
„Z dumą nosiłem polską flagę w kosmosie”
Sprawdził się na misjach i na granicy. Dron latający Orbiter
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Polskie uzbrojenie na wojnie i w gospodarce
Żołnierze medalistami na igrzyskach studentów
Aira – pierwszy pies wojskowy w 6 Mazowieckiej Brygadzie OT
Inwestycje w mobilność wojska
Na rowerach szlakiem Bitwy Warszawskiej 1920 roku

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO