moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Załoga Anakondy ewakuowała obywatela Szwecji

Załoga śmigłowca W-3RM Anakonda z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej ewakuowała dzisiaj w nocy (sobota, 28 listopada) pasażera promu Stena Vision. Mężczyzna z urazem głowy został podjęty z jednostki znajdującej się około 20 mil morskich na północ od Rozewia i bezpiecznie przetransportowany na ląd.


Dzisiaj w nocy załoga śmigłowca W-3RM Anakonda pełniąca dyżur w krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego otrzymała informację, że na pokładzie promu Stena Vision płynącego z Karlskrony do Gdyni znajduje się mężczyzna, który doznał urazu głowy i wymaga ewakuacji do szpitala.

Maszyna wystartowała z lotniska w Darłowie o godzinie 2.12. O godzinie 2.55 dowódca załogi st. chor. sztab. pil. Waldemar Domański przystąpił do wykonania manewru zawisu nad jednostką. W tym czasie technik pokładowy opuścił na jej pokład ratownika oraz lekarza, którzy niezwłocznie przystąpili do udzielenia poszkodowanemu pierwszej pomocy oraz przygotowali do podjęcia na noszach. O godzinie 3.20 obywatel Szwecji znajdował się już w śmigłowcu lecącym w kierunku lądu. Po 17 minutach Anakonda wylądowała na lotnisku w Gdyni-Babich Dołach, gdzie mężczyzna w stanie średnim, stabilnym, został przekazany obsadzie karetki pogotowia. Załoga, po odtworzeniu gotowości śmigłowca, przebazowała się na lotnisko pełnienia dyżuru w Darłowie.


Skład załogi śmigłowca W-3RM Anakonda:
• st. chor. sztab. pil. Waldemar Domański (dowódca załogi);
• kpt. pil. Artur Kasprzak (drugi pilot);
• kpt. Tomasz Sikora (lekarz);
• st. chor. sztab. Stanisław Czujkowski (ratownik);
• st. chor. sztab. Robert Kotyński (technik pokładowy).

W tym roku to już 27 akcja ratownicza z udziałem załogi śmigłowca Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Od początku lat 90-tych załogi samolotów i śmigłowców lotnictwa morskiego uczestniczyły w 585 akcjach ratowniczych udzielając pomocy 310 osobom.

Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest obecnie jedyną w kraju formacją lotniczą utrzymująca całodobową gotowość do prowadzenia działań SAR (poszukiwawczo-ratowniczych) z powietrza nad obszarami morskimi. Strefa polskiej odpowiedzialności w tym zakresie obejmuje obszar ponad 30 000 km² powierzchni morza. Utrzymywanie sił gotowych do ratowania zdrowia i życia w tej strefie to zadanie wynikające między innymi z podpisanej przez nasz kraj Międzynarodowej Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim.

Źródło: Marynarka Wojenna RP

red. PZ

autor zdjęć: Źródło: Marynarka Wojenna RP

dodaj komentarz

komentarze


Podchorążowie najlepszymi dżudokami
 
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Więcej pieniędzy za udział w ćwiczeniach
Gortat Team vs drużyna NATO
Czy kraje UE sięgną po polską broń?
AWACS-y dostarczone
Latający radar
The Art of Protection of Historic Buildings and Monuments
Equipment Tailored to the Needs
Rozporządzenie o utworzeniu strefy buforowej na granicy podpisane
Ameryka daje wsparcie
Podróż w ciemność
Zaprojektuj mural o powstaniu
Policjanci szkolą wojsko
Sukcesy żołnierzy CWZS-u
Eksplozja w zakładach zbrojeniowych Mesko
Jak rozbito więzienie w Końskich
Docenić „misjonarzy”
Będą zmiany w przepisach po incydencie na granicy z Białorusią
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Trzy miecze pokoju
Najlepsze „tygrysy” są z Polski
„Pierwsza Drużyna” na start
Więcej miejsc dla dobrowolsów
Dzień, który zmienił bieg wojny
Spadochroniarze w operacji TALO
Baltops dla bezpiecznego Bałtyku
Bór-Komorowski – oficer wybitny pod każdym względem
Złoto taekwondzistki, srebro lekkoatletki i strzelczyń
Pamiętamy o bohaterach D-Day
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
Unieszkodliwić dywersantów, pomóc poszkodowanym
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Donald Tusk: Musimy bronić naszych granic
AW149 wkrótce „made in Poland”
Przesmyk w grze
„Osiodłać krowę”
„Baltops” – moc na Bałtyku
Pokazali swoją siłę
Inwestycja potrzebna jak tlen
Sztandar dla cyberwojsk
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Więcej niż szkolenie TCCC
Czego potrzebują żołnierze na granicy?
Żołnierze na najwyższym podium mistrzostw lekkoatletów
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Kremlowska wirtualna korekta
Ratownicy na medal
Polacy ćwiczą na Słowackiej Tarczy
Terroryści na lotnisku
Wkrótce certyfikacja WOT-u
NATO on Northern Track
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Sejm rozpoczął prace nad prezydencką reformą
O bezpieczeństwie w Białymstoku
Głos wschodniej flanki musi być słyszalny
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Plan na szczyt
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Andrzej Duda spotkał się z żołnierzami strzegącymi granicy
„Czarownice” nad Londynem
Musimy odpowiadać na wojnę hybrydową
Wyrwali się z niemieckiego kotła
Wirtualna tarcza nad wojskami NATO
Pojazdy naziemnej obsługi polskiego lotnictwa

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO