moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Załoga Anakondy ewakuowała obywatela Szwecji

Załoga śmigłowca W-3RM Anakonda z Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej ewakuowała dzisiaj w nocy (sobota, 28 listopada) pasażera promu Stena Vision. Mężczyzna z urazem głowy został podjęty z jednostki znajdującej się około 20 mil morskich na północ od Rozewia i bezpiecznie przetransportowany na ląd.


Dzisiaj w nocy załoga śmigłowca W-3RM Anakonda pełniąca dyżur w krajowym systemie ratownictwa morskiego i lotniczego otrzymała informację, że na pokładzie promu Stena Vision płynącego z Karlskrony do Gdyni znajduje się mężczyzna, który doznał urazu głowy i wymaga ewakuacji do szpitala.

Maszyna wystartowała z lotniska w Darłowie o godzinie 2.12. O godzinie 2.55 dowódca załogi st. chor. sztab. pil. Waldemar Domański przystąpił do wykonania manewru zawisu nad jednostką. W tym czasie technik pokładowy opuścił na jej pokład ratownika oraz lekarza, którzy niezwłocznie przystąpili do udzielenia poszkodowanemu pierwszej pomocy oraz przygotowali do podjęcia na noszach. O godzinie 3.20 obywatel Szwecji znajdował się już w śmigłowcu lecącym w kierunku lądu. Po 17 minutach Anakonda wylądowała na lotnisku w Gdyni-Babich Dołach, gdzie mężczyzna w stanie średnim, stabilnym, został przekazany obsadzie karetki pogotowia. Załoga, po odtworzeniu gotowości śmigłowca, przebazowała się na lotnisko pełnienia dyżuru w Darłowie.


Skład załogi śmigłowca W-3RM Anakonda:
• st. chor. sztab. pil. Waldemar Domański (dowódca załogi);
• kpt. pil. Artur Kasprzak (drugi pilot);
• kpt. Tomasz Sikora (lekarz);
• st. chor. sztab. Stanisław Czujkowski (ratownik);
• st. chor. sztab. Robert Kotyński (technik pokładowy).

W tym roku to już 27 akcja ratownicza z udziałem załogi śmigłowca Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej. Od początku lat 90-tych załogi samolotów i śmigłowców lotnictwa morskiego uczestniczyły w 585 akcjach ratowniczych udzielając pomocy 310 osobom.

Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest obecnie jedyną w kraju formacją lotniczą utrzymująca całodobową gotowość do prowadzenia działań SAR (poszukiwawczo-ratowniczych) z powietrza nad obszarami morskimi. Strefa polskiej odpowiedzialności w tym zakresie obejmuje obszar ponad 30 000 km² powierzchni morza. Utrzymywanie sił gotowych do ratowania zdrowia i życia w tej strefie to zadanie wynikające między innymi z podpisanej przez nasz kraj Międzynarodowej Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim.

Źródło: Marynarka Wojenna RP

red. PZ

autor zdjęć: Źródło: Marynarka Wojenna RP

dodaj komentarz

komentarze


„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
 
Broń przeciwko wrogim satelitom
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
11 lipca narodowym dniem pamięci o ofiarach rzezi wołyńskiej
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Podejrzane manewry na Bałtyku
Czarna Pantera celuje
Bezpieczniejsza Europa
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pracowity pobyt w kosmosie
Kolejne czołgi K2 dla naszej armii
Ratownik w akcji
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
Kajakami po medale
Policjanci w koszarach WOT
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Dwa tygodnie „rozgryzania” Homara-K
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Planowano zamach na Zełenskiego
Prezydent na wschodniej granicy
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Pułk Reprezentacyjny rekrutuje. Kto może dołączyć?
Świat F-35
The Power of Infrastructure
Wypadek Rosomaka
Miliardowe wsparcie dla PGZ
„Różycki” zwodowany
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Święto sportów walki w Warendorfie
Śmierć gorsza niż wszystkie
Inwestycja w żołnierzy
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Drukowanie dronów
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Strażnicy polskiego nieba
Pancerny kot w polskim wojsku
Podróż w ciemność
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Flyer, zdobywca przestworzy
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Wyższe stawki dla niezawodowych
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Ewakuacja Polaków z Izraela

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO