moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Studenci Szkoły Orląt walczą o licencje

Będą ćwiczyć start i lądowanie, loty nawigacyjne oraz pilotaż. Blisko 200 wojskowych i cywilnych studentów Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w ciągu czterech miesięcy odbędzie praktyki. Latać będą m.in. na Diamondach i śmigłowcach Cabri. Trening rozpoczęli wczoraj na lotnisku w Sochaczewie.

Na lotnicze praktyki wyjechali studenci I, II i III roku lotnictwa i kosmonautyki. Choć studiują w Dęblinie, ćwiczyć będą w Sochaczewie. – W przestrzeni powietrznej wokół Dęblina jest spory tłok, dlatego zabieramy przyszłych pilotów na inne lotnisko – mówi ppłk pil. Maciej Wilczyński, kierownik Akademickiego Ośrodka Szkolenia Lotniczego uczelni.

Loty nad Dęblinem wykonują studenci Szkoły Orląt, a także piloci 41 Bazy Lotnictwa Szkolnego oraz miejscowego aeroklubu. – Na naszym lotnisku codziennie lądują śmigłowce SW-4 i Mi-2, samoloty TS-11 Iskra oraz treningowe Diamondy i Zliny – dodaje ppłk pil. Maciej Wilczyński.

Dlatego uczelnia zdecydowała w ubiegłym roku, że na pewien czas przeniesie treningi do Sochaczewa na lotnisko, z którego wojsko już nie korzysta. – Jeżeli nic się nie zmieni, będziemy się tam szkolić od wiosny do jesieni, kiedy to liczba lotów jest największa – mówi instruktor z Dęblina.

W zależności od specjalności przyszli piloci będą latać na różnego typu maszynach, m.in.: na śmigłowcach Guimbal Cabri G2, samolotach Diamond DA-20 oraz samolotach Zlin.

Prawie 200 kandydatów na pilotów będzie ćwiczyć start i lądowanie oraz różnego rodzaju manewry. Podchorążowie, którzy w przyszłości będą latać na wojskowych samolotach odrzutowych, muszą spędzić w powietrzu określoną liczbę godzin, co pozwoli im uzyskać licencję pilota samolotowego turystycznego. Będą też mieli uprawnienia do wykonywania lotów nocnych VFR według wskazań przyrządów. Z kolei przyszli piloci śmigłowców wojskowych będą szkoleni do uzyskania licencji pilota śmigłowcowego turystycznego. – Studenci cywilni starają się o licencję pilota samolotowego zawodowego z uprawnieniami do wykonywania lotów na samolotach wielosilnikowych i według wskazań przyrządów – mówi ppłk Wilczyński.

Część studentów cywilnych będzie szkolić się, by uzyskać licencję pilota śmigłowcowego zawodowego. Praktyki lotnicze zakończą się we wrześniu.

Paulina Glińska, Magdalena Kowalska-Sendek

autor zdjęć: ppłk Andrzej Jaworski

dodaj komentarz

komentarze


„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
 
Strażnicy polskiego nieba
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
The Power of Infrastructure
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
GROM’s DNA
Podróż w ciemność
Na Dolnym Śląsku „Wakacje z WOT” coraz popularniejsze
Inwestycja w żołnierzy
Terytorialsi z Dolnego Śląska najlepiej wysportowani
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Śmierć gorsza niż wszystkie
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Policjanci w koszarach WOT
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Święto sportów walki w Warendorfie
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Świat F-35
Ratownik w akcji
Drukowanie dronów
Planowano zamach na Zełenskiego
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Nowa dostawa Homarów-K
Pancerny kot w polskim wojsku
NATO przechodzi do działania
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Podejrzane manewry na Bałtyku
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
Więcej na obronność, silniejsze NATO
Polska z dodatkowym wsparciem sojuszników
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Wyższe stawki dla niezawodowych
Flyer, zdobywca przestworzy
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Pionierski dron
„Różycki” zwodowany
Bezpieczniejsza Europa
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Specjalsi pod nowym dowództwem
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Rakiety dla polskich FA-50
Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Ewakuacja Polaków z Izraela
Wypadek Rosomaka
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Kajakami po medale

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO