moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Tankowanie w powietrzu F-16

Manewr tankowania w powietrzu jedenastu samolotów wielozadaniowych F-16 z tankowca KC-135 zrealizowano w polskiej przestrzeni powietrznej. Tankowanie na „sucho”, bez realnego transferu paliwa miało miejsce 5 września br.


Do tankowania z tankowca KC-135 tureckich Sił Powietrznych przystapiło jedenastu pilotów polskich „Jastrzębi”. Każdy z nich spędził ok. 2 minut „podłączony” do przewodu paliwowego zwanego boomem.

Realizując zadanie tankowania w powietrzu łącznie osiągnięto około 13 godzin nalotu. Tankowanie polega na precyzyjnym zbliżeniu do wystającego boomu, na wysokości około 8 tysięcy metrów, na której pilot lokalizuje tankowiec po czym operator tankowca umieszcza przewód paliwowy boomu w specjalnym miejscu za kabiną F-16.

Film: 2 Skrzydła Lotnictwa Taktycznego

W tym czasie samolot musi utrzymywać stałą prędkość, bez przechyleń, około 550−600 km/h. Tankowanie trwa około dwóch minut. Do tankowania samoloty F-16 podchodzą standardowo kluczami, po cztery. Manewr przeprowadza się zarówno w dzień jak i w nocy. Pierwsze tankowanie „efów” w polskiej przestrzeni powietrznej miało miejsce 26 sierpnia 2009 r.

Źródło: kpt. Marlena Bielewicz/oficer prasowy 2 Skrzydła Lotnictwa Taktycznego

PZ

autor zdjęć: kpt. Marlena Bielewicz/oficer prasowy 2 Skrzydła Lotnictwa Taktycznego

dodaj komentarz

komentarze


Współpraca z Koreą ma wymiar strategiczny
Amerykańsko-rosyjski szczyt na Alasce
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Polska chce przyjąć więcej wojsk z USA
Dobre wieści o Muzeum Wojska Polskiego
System Trophy będzie chronił czołgi K2PL
„Naval” o „Zielonej liście” wyposażenia osobistego
Polski żołnierz pobił w Chinach rekord świata
Kikimora o wielu twarzach
„Żelazny obrońca” wkracza w decydującą fazę
Lepsza efektywność
Towarzysze czołgów
Wielkie zbrojenia za Odrą
Polski udział w produkcji F-16 i F-35
Inowrocławscy saperzy z misją na południu
Laury MSPO przyznane
31 Baza Lotnictwa Taktycznego apeluje do mediów
Kadeci będą się uczyć obsługi dronów
Spotkanie Trump-Nawrocki
Startuje „Żelazny obrońca”
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
StormRider na fali
Polskie siły zbrojne stawiają na nowoczesność
Świetne występy polskich żołnierzy
Łódź na granicy
„Koalicja chętnych” o kolejnych działaniach w sprawie Ukrainy
„Road Runner” w Libanie
Nasz Hercules
Gen. Nowak: Pilotom wolno mniej
Beret „na rekinka” lub koguta
„Pamięć o nim będzie szybować wysoko”
MON rozpoczyna współpracę z Ligą Obrony Kraju
Szczyt przywódców ws. Ukrainy
Strategiczne partnerstwo Polski i Kanady
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Orlik na Alfę
Nowe radary i ładunki trotylowe dla armii
Czarna skrzynka F-16 w rękach śledczych
„Żelazna Dywizja” na Narwi
Zielona lista, czyli decyzja należy do żołnierza
Detect & Classify: satelity z AI
Awaryjne lądowanie wojskowego śmigłowca
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Nocne ataki na Ukrainę
Informacja geoprzestrzenna na współczesnym polu walki
Salwa z wysokości
Fantom, który sam się leczy po postrzale
Nowelizacja ustawy o obronie z podpisem prezydenta
Lockheed Martin wspiera polskich weteranów
Premier i szefowa UE na granicy w Krynkach
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Z najlepszymi na planszy
NATO ćwiczy na Bałtyku. Z polskim udziałem
Statuetki dla tuzów biznesu
Loty szkoleniowe na F-16 wstrzymane do odwołania
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Był twarzą sił powietrznych”
Zwycięska batalia o stolicę
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Wicepremier Kosiniak-Kamysz rozmawia o technologiach nuklearnych
Grot A3 w drodze do linii
Wyczekiwane przyspieszenie
Finisz programu „Orlik”?
Małopolscy terytorialsi tym razem walczyli z suszą
Polska i Szwecja, razem na rzecz bezpieczeństwa
Dwie agresje, dwie okupacje
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Banki – nowi partnerzy PGZ-etu
Hekatomba na Woli
Morski Drozd, czyli polski ekranoplan
Piorun 2 coraz bliżej
Skorzystaj z szansy na zostanie oficerem
Premierowe strzelania Spike’ami z Apache’ów
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Agencja Uzbrojenia na zakupach. Kieleckie targi to dopiero początek
Coś dla Huzara, coś dla fregaty
Czas nowych inwestycji
Brytyjczycy żegnają Malbork
Na otwartym morzu mierzą daleko!

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO