moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Legenda amerykańskiego lotnictwa

Takiej podniebnej maszyny jeszcze na Świdnik Air Festival nie widzieliśmy. Z dumą informujemy, że na świdnickim niebie będziemy mogli podziwiać samolot OV-10 Bronco. Niesamowita konstrukcja i dynamiczny pokaz lotniczy – to wszystko czeka na tych, którzy 15 i 16 czerwca pojawią się na IV Świdnik Air Festival. Samolot ocenia się nie po tym, jak wygląda, ale po tym, jak lata. Bronco jest właśnie taki.

OV-10 jest efektem programu rozpoczętego w 1963 roku przez Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, który chciał pozyskać lekko uzbrojony samolot rozpoznawczy. Okazało się, że spełnił również wymagania na samolot bliskiego wsparcia pola walki oraz eskorty śmigłowców transportowych.

Pierwsze loty testowe odbyły się latem 1965 roku. W późniejszych latach samolot został ulepszony, a jego produkcja seryjna ruszyła w 1968 roku. Oprócz służby w Korpusie Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, USAF i Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych, samolot był eksportowany także do innych krajów, m. in. Niemiec, Maroka, Tajlandii czy Filipin.

Samolot, który zobaczymy podczas IV Świdnik Air Festival pochodzi z kolekcji Europejskiego Muzeum Lotnictwa Myśliwskiego i przyleci do nas z francuskiej miejscowości Montelimar. Muzeum pozyskało go w 1991 roku. Dzięki pomocy mechaników CEV z francuskiego Istres w lutym 1996 r. udało się przywrócić go do lotu. Obecnie możemy go podziwiać w malowaniu, w jakim używano ten typ podczas operacji „Pustynna Burza”.
Bilety w przedsprzedaży można kupić na www.biletyna.pl.

Szykujcie aparaty, bo do Świdnika przyleci Łukasz Czepiela.

Kiedy w marcu ubiegłego roku wylądował samolotem na dachu wieżowca Burdż Al Arab w Dubaju, mówił o nim cały świat. Również my z zainteresowaniem śledzimy jego lotnicze wyczyny. Nie może go więc zabraknąć podczas IV Świdnik Air Festival. Chociaż „Luke” pochodzi z Rzeszowa, śmiało możemy powiedzieć, że jest prawdziwym miłośnikiem naszego miasta. Wszystko dzięki Januszowi Kasperkowi, 14-krotnemu mistrzowi Polski i świata w akrobacji samolotowej, którego podziwiał w dzieciństwie. To właśnie popisy świdniczanina na Zlinie 50 tak spodobały się małemu Łukaszowi, że zamarzył o tym, by zostać pilotem. I udało się! Co zaprezentuje podczas IV Świdnik Air Festival? Zdradzimy jedynie, że czeka nas niesamowity lotniczy spektakl!

„Fireberds” znów zachwycą
Do ekipy IV Świdnik Air Festival dołącza Grupa Akrobacyjna Firebirds.
„Firebirds” to Łukasz Świderski – mistrz Polski w akrobacjach samolotowych, Adam Labus – prowadzący i instruktor akrobacji samolotowej oraz Sebastian Nowicki – pilot cywilny Airbusa A320. Zespół lata na samolotach Extra 330 w biało-czerwonym malowaniu, a ich pokazy to gwarancja niezapomnianych emocji.
Na ich pokaz zapraszamy już 15 i 16 sierpnia, na lotnisko trawiaste w Świdniku. Bilety w przedsprzedaży do kupienia na stronie www.biletyna.pl.
Patronat honorowy nad IV Świdnik Air Festival objęli: Wicepremier i Minister Obrony Narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Wojsko Polskie, Wojewoda Lubelski Krzysztof Komorowski, Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski oraz Burmistrz Miasta Świdnik Marcin Dmowski.

Katarzyna Nosowska uświetni IV Świdnik Air Festival
Zawsze gra na własnych zasadach. Nie mogło więc zabraknąć jej na IV Świdnik Air Festival. 15 czerwca na air festiwalowej scenie zobaczymy Nosowską, niekwestionowaną legendę polskiego rocka.

Mateusz Strama i Bartosz Maciejczyk z Fundacji Eskadra będą pilotować samoloty Lim-2 i SBLim-2.
Obie podniebne maszyny zostały wyprodukowane w PZL Mielec na bazie sowieckiego Mig-15. Obecnie to jedyne latające Migi-15 w Europie. Fakt, że możemy je obserwować w locie zawdzięczamy polskim pilotom, pasjonatom historii i lotnictwa, którzy zadbali o to, by samoloty nie przeszły na emeryturę.

Wizytówka Polskich Sił Powietrznych
15 kwietnia Zespół Akrobacyjny Polskich Sił Powietrznych „Orlik” obchodził 26. urodziny. W tym roku będziemy mieli okazję zaśpiewać mu „Sto lat”, bo już 15-16 czerwca zobaczymy go na IV Świdnik Air Festival.

Uruchomiliśmy już przedsprzedaż biletów online na IV Świdnik Air Festival. Możecie je kupić na stronie biletyna.plOd 16 maja bilety w przedsprzedaży będzie można również kupić stacjonarnie w kasie Kina Lot. Przedsprzedaż potrwa do 9 czerwca, od 10 czerwca bilety będą sprzedawane w cenach regularnych.

 

Bilety w przedsprzedaży
Ceny: bilet normalny (jednodniowy) – 50 zł, ulgowy (jednodniowy) – 40 zł, ulgowy dla posiadaczy Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny lub Ogólnopolskiej Karty Seniora (jednodniowy) – 35 zł.
Wyłącznie w przedsprzedaży jest możliwość zakupu biletu dwudniowego. Normalny kosztuje 80 zł, a ulgowy 70 zł.
Dostępne są również bilety SPOTTER (jednodniowy) – za 150 zł. W przypadku tego biletu obowiązuje także akredytacja. Liczba tych biletów jest ograniczona.

Jest też możliwość zakupu biletu VIP (jednodniowy) w cenie 250 zł, który upoważnia do wejścia na teren imprezy i dostępu do wydzielonej strefy VIP. Liczba biletów jest ograniczona.

Bilety w sprzedaży regularnej
Sprzedaż w cenach regularnych rozpocznie się 10 czerwca. Do 14 czerwca bilety będzie można nabyć w kasie Kina Lot. 15 i 16 czerwca bilety będą dostępne w punktach sprzedażowych na terenie imprezy, w godz. 12:00-20:00 oraz online.
W sprzedaży regularnej bilet normalny (jednodniowy) to koszt 60 zł, ulgowy – 50 zł, ulgowy dla posiadaczy Ogólnopolskiej Karty Dużej Rodziny lub Ogólnopolskiej Karty Seniora (jednodniowy) – 35 zł, SPOTTER (jednodniowy) – 150 zł, VIP (jednodniowy) – 250 zł. Liczba biletów SPOTTER i VIP jest ograniczona. W przypadku wejściówek dla spotterów przypominamy o obowiązkowej akredytacji.

W przypadku zakupu biletów online, w przedsprzedaży oraz sprzedaży regularnej, w dniu imprezy należy wymienić je na opaskę upoważniającą do wejścia na teren IV Świdnik Air Festival.
Dla kogo bilety ulgowe, a dla kogo bezpłatne wejście?

Ten rodzaj biletów zakupią mieszkańcy Świdnika, a także osoby, które okażą ważną legitymację/odpowiedni dokument: uczniowie, studenci, dzieci od 3. roku życia, emeryci, renciści, honorowi dawcy krwi, osoby posiadające Ogólnopolską Kartę Dużej Rodziny lub Ogólnopolską Kartę Seniora.

Na teren imprezy bezpłatnie wejdą dzieci do 3. roku życia, kombatanci wojenni po okazaniu legitymacji kombatanckiej, seniorzy lotnictwa po okazaniu legitymacji seniora lotnictwa, osoby ze stwierdzonym (udokumentowanym) znacznym i umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, umundurowani żołnierze służby czynnej, Policji, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Miejskiej po okazaniu legitymacji.

Autor zdjęć: www.hesja.pl 

red. PZ

autor zdjęć: Arch. Miejski Ośrodek Kultury w Świdniku

dodaj komentarz

komentarze


Czarna Pantera celuje
 
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Miliardowe wsparcie dla PGZ
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Prezydent na wschodniej granicy
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Podejrzane manewry na Bałtyku
Wypadek Rosomaka
Flyer, zdobywca przestworzy
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Broń przeciwko wrogim satelitom
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Kajakami po medale
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Ewakuacja Polaków z Izraela
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
„Różycki” zwodowany
The Power of Infrastructure
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Bezpieczniejsza Europa
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Wyższe stawki dla niezawodowych
Świat F-35
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Policjanci w koszarach WOT
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Śmierć gorsza niż wszystkie
Ratownik w akcji
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Cybermiasteczko na Festiwalu Open’er
Podróż w ciemność
11 lipca narodowym dniem pamięci o ofiarach rzezi wołyńskiej
Pancerny kot w polskim wojsku
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Kolejne czołgi K2 dla naszej armii
Planowano zamach na Zełenskiego
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Pułk Reprezentacyjny rekrutuje. Kto może dołączyć?
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Dzieci wojny
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Pracowity pobyt w kosmosie
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Strażnicy polskiego nieba
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
BWP-1 – historia na dekady
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Drukowanie dronów
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Święto sportów walki w Warendorfie
Dwa tygodnie „rozgryzania” Homara-K
Inwestycja w żołnierzy
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
Odbudowa obrony cywilnej kraju

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO