moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Zmiany dowódców na ORP Gniezno i ORP Lublin

5 kwietnia w Porcie Wojennym w Świnoujściu na pokładzie ORP Gniezno odbyły się uroczystości przekazania obowiązków dowódców okrętów wchodzących w skład 2 Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych.

Służbę na ORP Gniezno zakończył dowódca grupy - dowódca okrętu komandor podporucznik Piotr Śliwiński. Natomiast nowym dowódcą ORP Lublin został porucznik marynarki Tomasz Skupień, który przejął dowodzenie od kapitana marynarki Marcina Mokrzyckiego.

W obecności załogi oraz zaproszonych gości dowódca 2 Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych podziękował odchodzącym dowódcom za ich dotychczasową służbę na okrętach dywizjonu oraz życzył samych sukcesów na kolejnych stanowiskach służbowych. Nowemu dowódcy ORP Lublin przekazano Znak Dowódcy Okrętu – symbol sprawowania władzy nad okrętem i jego załogą. Znak ten powiewać będzie na maszcie ORP Lublin przez cały okres dowodzenia okrętem przez porucznika marynarki Tomasza Skupnia. Gratulując nowego stanowiska, dowódca dywizjonu złożył nowemu dowódcy okrętu życzenia wszelkiej pomyślności, dowódczego szczęścia oraz zgodnie z marynarską tradycją „stopy wody pod kilem”. Porucznik marynarki Tomasz Skupień podziękował za zaufanie i powierzenie mu odpowiedzialnej funkcji dowódcy okrętu.

ORP Gniezno i ORP Lublin wchodzą w skład 2 Dywizjonu Okrętów Transportowo-Minowych 8 Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu. Podobnie jak pozostałe okręty projektu 767 (typu Lublin) zostały zbudowane w Stoczni Północnej w Gdańsku. Są to jednostki przeznaczone do transportu drogą morską wojsk i techniki wojskowej, załadunku i wyładunku (zarówno w porcie, jak i bezpośrednio z plaży) sprzętu i żołnierzy wraz z osobistym wyposażeniem. Mogą również transportować i stawiać miny morskie w obronnych zagrodach minowych oraz wykonywać przejścia w zagrodach minowych przy pomocy wystrzeliwanych ładunków wydłużonych.
ORP Lublin aktualnie przebywa na terenie Stoczni Gryfia w Szczecinie, gdzie przechodzi zaplanowaną naprawę główną i dokową.

Tekst: sekcja prasowa 8 Flotylli Obrony Wybrzeża

red. PZ

autor zdjęć: 8 FOW

dodaj komentarz

komentarze


Ameryka daje wsparcie
 
Sprawa katyńska à la española
Na straży wschodniej flanki NATO
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Więcej koreańskich wyrzutni dla wojska
SOR w Legionowie
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
NATO on Northern Track
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Gunner, nie runner
Donald Tusk: Więcej akcji a mniej słów w sprawie bezpieczeństwa Europy
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
W Italii, za wolność waszą i naszą
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Kadisz za bohaterów
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Pod skrzydłami Kormoranów
NATO na północnym szlaku
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Wojna w świętym mieście, część druga
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Tragiczne zdarzenie na służbie
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
Posłowie dyskutowali o WOT
Wytropić zagrożenie
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
Wojna w świętym mieście, epilog
Zachować właściwą kolejność działań
Kolejne FlyEye dla wojska
Metoda małych kroków
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Zmiany w dodatkach stażowych
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Rekordziści z WAT
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Pilecki ucieka z Auschwitz
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
Pytania o europejską tarczę
Szybki marsz, trudny odwrót
Sandhurst: końcowe odliczanie
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Święto stołecznego garnizonu
Od maja znów można trenować z wojskiem!
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
Weterani w Polsce, weterani na świecie
W obronie wschodniej flanki NATO
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
25 lat w NATO – serwis specjalny

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO