moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Komandosi USA wymieniają sprzęt

Amerykańskie wojska specjalne otrzymają setki nowych pojazdów. Będą lżejsze od używanych obecnie i przystosowane do transportu śmigłowcami. Koszt jednego to blisko 250 tysięcy dolarów. Armia rozpoczęła także projektowanie lekkich pojazdów, które będzie można przewozić samolotami Osprey.

Amerykańscy żołnierze na pojeździe GMV

W maju Amerykańskie Dowództwo Operacji Specjalnych SOCOM chce zamówić co najmniej 1300 nowych lekkich pojazdów mobilnych (Ground Mobility Vehicle, GMV), które zastąpią cięższe samochody HMMWV. Zakup potwierdził dowódca, admirał William McRaven. Pierwszych 101 wozów trafi do służby w przyszłym roku – koszt to blisko 25 mln dolarów. Pozostałe GMV mają być dostarczane w partiach po ok. 200 sztuk przez siedem lat. O wieloletnie zamówienie rywalizują trzy firmy: General Dynamics, AM General i Navistar International. Według wymagań amerykańskich wojsk specjalnych wozy mają ważyć poniżej 3175 kg, przewozić do siedmiu pasażerów i być przystosowane do transportu śmigłowcami CH-47 i MH-47.

Na początku kwietnia SOCOM zaprosił do składania ofert na zaprojektowanie lekkich pojazdów (Internally Transportable Vehicle, ITV) przystosowanych do przewozu samolotami V-22 Osprey. Wojska specjalne wskazały dwa wymogi dotyczące ładowności wozu – ok. 454 kg w warunkach misji lotniczej i dwa razy większą po zamontowaniu stanowiska do uzbrojenia, którym mogą być karabiny maszynowe różnego kalibru lub granatniki maszynowe kaliber 40 mm. Pojazd ma zabierać kierowcę i dwóch pasażerów, mieć wymienne stanowisko strzeleckie i możliwość transportu noszy z rannymi. Paliwa w bakach powinno wystarczyć na przejechanie 563-724 km po utwardzonej drodze z prędkością ok. 72,5 km/h. Wojskowi oczekują od ITV prędkości maksymalnej do 120 km/h. Ważnym wymogiem jest zdolność do zasilania energią pokładowych urządzeń przy wyłączonym silniku.

Źródło: Defense News

wr

autor zdjęć: US Army

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1367843460
Kupić "specjalnym" FGM-148 Javelin'y .
5C-16-3D-92
~scoobydoopoznan
1367841600
Trzeba się też pod to podpiąć : Lubliniec, Grom, Formoza, NIL ... . Nie duży wydatek a zawsze jednostki na czasie. p.s. Trochę mało tu naszych http://www.youtube.com/watch?v=5UoJbbVHluY
5C-16-3D-92

Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
 
Policjanci w koszarach WOT
Śmierć gorsza niż wszystkie
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Wypadek Rosomaka
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
K2. Azjatycka pantera
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Święto sportów walki w Warendorfie
Pierwsze oficerskie gwiazdki
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Wybierz Wydarzenie Historyczne Roku
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Podróż w ciemność
GROM’s DNA
NATO przechodzi do działania
Marynarka świętuje i zaprasza na okręty
Inwestycja w żołnierzy
Nowa dostawa Homarów-K
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
The Power of Infrastructure
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Specjalsi pod nowym dowództwem
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Ratownik w akcji
Wyższe stawki dla niezawodowych
Więcej na obronność, silniejsze NATO
Podejrzane manewry na Bałtyku
Na Dolnym Śląsku „Wakacje z WOT” coraz popularniejsze
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Planowano zamach na Zełenskiego
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Dzień, który zmienił bieg wojny
Strażnicy polskiego nieba
Polska z dodatkowym wsparciem sojuszników
Pionierski dron
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Rakiety dla polskich FA-50
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
„Różycki” zwodowany
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Ewakuacja Polaków z Izraela
Terytorialsi z Dolnego Śląska najlepiej wysportowani
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Pancerny kot w polskim wojsku
Bałtyk – wciąż bezpieczny czy już nie?
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
Świat F-35
Kajakami po medale
Drukowanie dronów
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Gen. Szkutnik o planach 18 Dywizji
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Flyer, zdobywca przestworzy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO