moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Komandosi USA wymieniają sprzęt

Amerykańskie wojska specjalne otrzymają setki nowych pojazdów. Będą lżejsze od używanych obecnie i przystosowane do transportu śmigłowcami. Koszt jednego to blisko 250 tysięcy dolarów. Armia rozpoczęła także projektowanie lekkich pojazdów, które będzie można przewozić samolotami Osprey.

Amerykańscy żołnierze na pojeździe GMV

W maju Amerykańskie Dowództwo Operacji Specjalnych SOCOM chce zamówić co najmniej 1300 nowych lekkich pojazdów mobilnych (Ground Mobility Vehicle, GMV), które zastąpią cięższe samochody HMMWV. Zakup potwierdził dowódca, admirał William McRaven. Pierwszych 101 wozów trafi do służby w przyszłym roku – koszt to blisko 25 mln dolarów. Pozostałe GMV mają być dostarczane w partiach po ok. 200 sztuk przez siedem lat. O wieloletnie zamówienie rywalizują trzy firmy: General Dynamics, AM General i Navistar International. Według wymagań amerykańskich wojsk specjalnych wozy mają ważyć poniżej 3175 kg, przewozić do siedmiu pasażerów i być przystosowane do transportu śmigłowcami CH-47 i MH-47.

Na początku kwietnia SOCOM zaprosił do składania ofert na zaprojektowanie lekkich pojazdów (Internally Transportable Vehicle, ITV) przystosowanych do przewozu samolotami V-22 Osprey. Wojska specjalne wskazały dwa wymogi dotyczące ładowności wozu – ok. 454 kg w warunkach misji lotniczej i dwa razy większą po zamontowaniu stanowiska do uzbrojenia, którym mogą być karabiny maszynowe różnego kalibru lub granatniki maszynowe kaliber 40 mm. Pojazd ma zabierać kierowcę i dwóch pasażerów, mieć wymienne stanowisko strzeleckie i możliwość transportu noszy z rannymi. Paliwa w bakach powinno wystarczyć na przejechanie 563-724 km po utwardzonej drodze z prędkością ok. 72,5 km/h. Wojskowi oczekują od ITV prędkości maksymalnej do 120 km/h. Ważnym wymogiem jest zdolność do zasilania energią pokładowych urządzeń przy wyłączonym silniku.

Źródło: Defense News

wr

autor zdjęć: US Army

dodaj komentarz

komentarze

~scoobydoopoznan
1367843460
Kupić "specjalnym" FGM-148 Javelin'y .
5C-16-3D-92
~scoobydoopoznan
1367841600
Trzeba się też pod to podpiąć : Lubliniec, Grom, Formoza, NIL ... . Nie duży wydatek a zawsze jednostki na czasie. p.s. Trochę mało tu naszych http://www.youtube.com/watch?v=5UoJbbVHluY
5C-16-3D-92

Wywieś flagę państwową! Cześć Biało-Czerwonej!
 
Więcej amunicji do Rosomaków
Żołnierze usuwają skutki nawałnicy
Kolejowy sabotaż udaremniony
Więcej polskiego trotylu dla USA
Tarcza Wschód. Porozumienia z Lasami i KOWR-em
Baltic Sea Under Control
Zatopiony problem
Polskie Siły Zbrojne – wciąż nieopowiedziana historia
Wyrok za tragiczny wypadek
Podniebny Pegaz
Trzy dekady DGW
Flaga, flaga państwowa, barwy narodowe – biało-czerwony przewodnik
Medale Pucharu Świata zdobyte przez żołnierzy na ringu
Szef MSZ do Rosji: Nigdy więcej nie będziecie tu rządzić
Piękny przykład patriotyzmu
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Rodzina na wagę złota
Konstytucja – fundament dla pokoleń
Zarzuty w sprawie ujawnienia fragmentów planu „Warta”
Święto ludzi z pasją
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Pierwsza misja Gripenów
USA wycofają się z działań na rzecz pokoju w Ukrainie?
Musimy być gotowi na najtrudniejsze scenariusze
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Tuzin rekordów Wojska Polskiego w pływaniu
Zmiany w organizacji bazy logistycznej w Jasionce
Feniks zakończony. Pomoc trwa
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
Spartakiadowe zmagania w Łasku
Wylicytuj Buzdygan i pomóż chorym dzieciom!
Operacja „Feniks” – pomoc i odbudowa
PKW Łotwa – sojusznicze zaangażowanie
„Wojskowe” przepisy budowlane do zmiany
Pilecki ucieka z Auschwitz
Pracowity dyżur Typhoonów
Polska i Norwegia zacieśniają stosunki
Zjednoczeni pod Biało-Czerwoną
Nowi generałowie Wojska Polskiego
Ile kosztują Starlinki dla Ukrainy
Szabla hubalczyków
Poznać rakietowego Homara
Więcej na mieszkanie za granicą
Sport kształtuje mentalność
Składy wysokiego ryzyka
Polskie F-16 w służbie NATO
Prezydent wręczył awanse generalskie
Su-22, czyli cztery dekady w siłach powietrznych
Polska kupi najnowsze rakiety AMRAAM
„Pułaski” na Atlantyku
Podniebne wsparcie sojuszników
Medycyna na morzu
Henry Szymanski na tropie prawdy
Rex Bolizlavus
Ratownicy medyczni szkolą się z samoobrony
Jeszcze więcej OPW w roku 2025
Tych chwil z Dachau nie da się wymazać…
Wyścig zbrojeń wystartował
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pod żaglami – niepokonani z AMW

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO