moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Sokół dla VIP-ów

Kapitanowie Grzegorz Pomykała (dowódca) i Paweł Rybicki (II pilot) przyprowadzili 8 lutego do 1 Bazy Lotnictwa Transportowego w Warszawie-Okęciu prosto z zakładu PZL-Świdnik pierwszy nowy śmigłowiec Sokół W-3WA w wersji VIP.


Maszyna o numerze 1014 należy do partii pięciu wiropłatów zamówionych w 2011 roku dla jednostki i przeznaczonych do przewozu najważniejszych osób w państwie.  Pozostałe Sokoły będą przekazywane komisji odbiorczej co kwartał. Do końca roku 2013 roku cała piątka – po oblotach i zapisaniu w rejestrze wojskowych statków powietrznych – powinna być już na stanie 1 BLTr.

Maszyna 1014 w porównaniu z dotychczas eksploatowanymi na Okęciu Sokołami jest lepiej wyciszona, lepiej się ją pilotuje ze względu na większe wytłumienie drgań. Poza tym ma elegancką tapicerkę na fotelach i kanapach oraz zmienione wyświetlacze kilku przyrządów w kabinie pilotów. Podróż w klimatyzowanym przedziale pasażerskim uprzyjemni VIP-om system audio-wideo, mogą oni skorzystać z pokładowego telefonu komórkowego.


Wojskowe procedury przewidują, że zanim piloci nowego statku powietrznego zaczną wykonywać loty o statusie HEAD, muszą wylatać nim co najmniej 20 godzin w misjach szkoleniowo-sprawdzających. I tak będzie w przypadku każdego nowego Sokoła dla VIP-ów.

Źródło: ppłk Artur Goławski

O dostawie śmigłowców dla VIP-ów pisał pierwszy portal polska-zbrojna.pl


Nowe śmigłowce do przewozu VIP-ów

Pierwszy z pięciu nowoczesnych Sokołów do przewozu VIP-ów za kilka dni trafi do wojskowej bazy lotniczej. Nowe maszyny mają klimatyzowany salonik dla pasażerów, pokładowe telefony komórkowe, a nawet odtwarzacze audio-wideo. Na ich pokładzie będzie mogło podróżować osiem osób.

PZ

autor zdjęć: st.chor. Adam Roik/Combat Camera DOSZ

dodaj komentarz

komentarze


Skrzydła IT dla cyberwojsk
 
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Patriotyczny maraton
MON przedstawiło w Senacie plany rozwoju sił zbrojnych
NATO on Northern Track
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Konkurs MON-u na pracę o cyberbezpieczeństwie
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Wioślarze i triatlonistka na podium
O bezpieczeństwie na PGE Narodowym
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Dzień zwycięstwa. Na wolność Polska musiała czekać
Prezydent mianował dowódców DGRSZ i DWOT
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Marynarka pilnuje gospodarczego krwiobiegu
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
„Steadfast Defender ’24”. Kolejne uderzenie
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Tragiczne zdarzenie na służbie
Wiedza na czas kryzysu
Wojna w świętym mieście, epilog
Czarne oliwki dla sojuszników
Daglezje poszukiwane
Po pierwsze: bezpieczeństwo!
25 lat w NATO – serwis specjalny
Pilecki ucieka z Auschwitz
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
O bezpieczeństwie Europy w Katowicach
Zmiany w dodatkach stażowych
Posłowie dyskutowali o WOT
Prezydent chce wzmocnienia odporności państwa
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Awanse na Trzeciego Maja
Ameryka daje wsparcie
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Pierwszy polski F-35 na linii produkcyjnej
NATO na północnym szlaku
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
W obronie wschodniej flanki NATO
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Odliczanie do misji na Łotwie
Nowe boiska i hala dla podchorążych AWL-u
Pierwszy polski technik AH-64
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Polskie czołgi w „najgroźniejszym z portów”
Pierwsi na oceanie
Pytania o europejską tarczę
Polki pobiegły po srebro!
Akcja „Bielany”, czyli Junkersy w ogniu
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Debata o bezpieczeństwie pod szyldem Defence24
Wytropić zagrożenie
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Husarz na straży nieba
Idą wakacje, WOT czeka na kandydatów
Pływacy i maratończycy na medal

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO