moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Podchorążowie zakończyli praktyki

W 41 i 42 Bazie Lotnictwa Szkolnego zakończyło się szkolenie podchorążych dęblińskiej Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych. Podchorążowie odbyli praktyczne szkolenie lotnicze na samolotach TS-11 Iskra, PZL-130 Orlik, M-28 Bryza oraz na śmigłowcach SW-4 Puszczyk i Mi-2.

Z okazji zakończenia praktyk w 41 i 42 Bazie Lotnictwa Szkolnego odbyły się uroczyste zbiórki. Dowódca 41 Bazy pułkownik pilot Artur Kałko oraz dowódca 42 Bazy pułkownik pilot Jan Skowroń pożegnali młodych adeptów lotnictwa, życząc im perfekcyjnych wyników w dalszym przebiegu szkolenia lotniczego. Kadrze instruktorskiej podziękowali za profesjonalizm podczas realizacji procesu nauczania oraz za bezpieczne wykonywanie zadań w powietrzu. Szkolenie trwało od 1 kwietnia br.

Podchorążowie WSOSP w 41 Bazie szkolili się na samolotach TS-11 Iskra oraz na śmigłowcach SW-4 Puszczyk i Mi-2. Młodzi piloci zapoznali się z budową, zasadami eksploatacji, a także funkcjonowaniem wszystkich systemów statków powietrznych. Szkolenie było zróżnicowane, program zawierał elementy od podstawowych do tych już zaawansowanych, wymagających od pilota dużego zaangażowania, wiedzy i samodyscypliny. Większość podchorążych szkolących się na śmigłowcach skończyła tegoroczne praktyki uzyskując dopuszczenia do lądowania w terenie przygodnym. Pięcioro z nich uczestniczyło w zajęciach praktycznych na śmigłowcu Mi-2 i spełniło warunki dla pilotów ubiegających się o trzecią klasę pilota. Szkolący się na śmigłowcach SW-4 mieli możliwość, oprócz lotów według przyrządów, zdobycia dopuszczenia do lotów koszących, grupowych oraz lotów w nocy.

W 42 Bazie szkolenie odbywało się na samolotach PZL-130 TC II Orlik oraz samolotach M-28 Bryza. Podchorążowie nabyli umiejętności wykonywania lotów samodzielnych w dzień i w nocy według przepisów VFR i IFR. Przed pierwszym wylotem podchorążowie Szkoły Orląt realizowali naziemne oraz kompleksowe przygotowanie do lotów. Po pozytywnie zdanych egzaminach młodzi piloci zostali dopuszczeni do przeszkolenia w powietrzu. Program szkolenia był zróżnicowany, zaczynał się od prostych elementów, które miały na celu przygotowanie do tych bardziej skomplikowanych, czego uwiecznieniem były szyki taktyczne.

Tekst: kpt. Magdalena Busz

red. PZ

autor zdjęć: kpt. Adam Ginalski

dodaj komentarz

komentarze


Mistrzyni olimpijska najszybsza na Bali
 
Więcej polskiego trotylu dla USA
Sport kształtuje mentalność
Prezydent wręczył awanse generalskie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Wiedza na trudne czasy
Jeszcze więcej OPW w roku 2025
Medycyna na morzu
Wyścig zbrojeń wystartował
Polska zwiększa produkcję amunicji 155 mm
Zjednoczeni pod Biało-Czerwoną
Więcej amunicji do Rosomaków
Musimy być gotowi na najtrudniejsze scenariusze
„Widziałem wolną Polskę. Jechała saniami”
Podniebny Pegaz
Rodzina na wagę złota
Polska kupi najnowsze rakiety AMRAAM
Historyczne zwycięstwo Ukraińców w potyczce morsko-powietrznej
Pierwsza misja Gripenów
Filary bezpieczeństwa
Kierunki rozwoju polskiego przemysłu obronnego
Pod żaglami – niepokonani z AMW
Tarcza Wschód. Porozumienia z Lasami i KOWR-em
Podniebne wsparcie sojuszników
Jak Ślązacy stali się panami własnego domu
Poznać rakietowego Homara
Zmiany w organizacji bazy logistycznej w Jasionce
Polska 1 Dywizja Pancerna zajęła Wilhelmshaven
Składy wysokiego ryzyka
Więcej na mieszkanie za granicą
Polskie Siły Zbrojne – wciąż nieopowiedziana historia
Kontrakty dla firm produkujących na rzecz obronności
Na pomoc po katastrofie
Ile kosztują Starlinki dla Ukrainy
Pracowity dyżur Typhoonów
Rex Bolizlavus
Szabla hubalczyków
Polskie F-16 w służbie NATO
Henry Szymanski na tropie prawdy
Podhalańczycy upamiętnili kolegów poległych w Afganistanie
Tuzin rekordów Wojska Polskiego w pływaniu
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Nowa siła uderzeniowa
Su-22, czyli cztery dekady w siłach powietrznych
Konstytucja – fundament dla pokoleń
„Wojskowe” przepisy budowlane do zmiany
Bezzałogowce w Wojsku Polskim – serwis specjalny
USA wycofają się z działań na rzecz pokoju w Ukrainie?
Walka pod napięciem
Gdy sekundy decydują o życiu
Polska i Norwegia zacieśniają stosunki
Zarzuty w sprawie ujawnienia fragmentów planu „Warta”
Siły zbrojne 2039: nowa armia na nowe czasy
„Pułaski” na Atlantyku
Trzy wymiary „Tarczy Wschód”
Początek „Burzy”
Piękny przykład patriotyzmu
PKW Łotwa – sojusznicze zaangażowanie
Szef MSZ do Rosji: Nigdy więcej nie będziecie tu rządzić
Feniks zakończony. Pomoc trwa
Baltic Sea Under Control
Medale Pucharu Świata zdobyte przez żołnierzy na ringu
Wywieś flagę państwową! Cześć Biało-Czerwonej!
Promujemy polski sprzęt wojskowy
Spartakiadowe zmagania w Łasku

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO