moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Medialna kampania armii. W sieci i na ekranach

„WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” pod takim hasłem rozpoczęła się ogólnopolska kampania medialna. W internecie można obejrzeć pierwszy spot promujący polskich żołnierzy. Kolejne dwa klipy opowiadające m.in. o działaniach GROM-u i Formozy pojawią się również w telewizji. To największa z dotychczasowych kampanii MON promujących armię.

 

Kampania przygotowywana jest z okazji przypadającej w przyszłym roku 15. rocznicy przystąpienia Polski do NATO oraz 10. rocznicy wstąpienia do Unii Europejskiej.

– Chcemy pokazać, jak armia zmieniła się, zwłaszcza jej wyposażenie, po przystąpieniu Polski do tych międzynarodowych struktur – mówi płk Stanisław Pilhul, szef
oddziału promocji obronności Departamentu Wychowania i Promocji Obronności Ministerstwa Obrony Narodowej.

Kampania „WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” rozpoczęła się 29 listopada. W serwisie youtube.com można zobaczyć 30-sekundowy film o wojsku. Spot pokazuje żołnierzy pomagających cywilom. Przedstawia pilotów F-16 i saperów z patrolu rozminowywania, którzy ruszają do akcji uspokajając mieszkańców Warszawy. - Film pokazuje sytuacje kryzysowe, do których może dojść w wielkim mieście. W każdej z nich, gdzieś, na drugim planie jest obecne wojsko. Mimo że nie każdy widz może od razu dostrzec obecność żołnierzy, którzy pomagają w najtrudniejszych chwilach – mówi Norbert Rudaś, reżyser i scenarzysta filmów promocyjnych.

Na zakończenie filmu słychać głos lektora: „Ludzie mogą dokonywać wielkich rzeczy. Dbamy, żeby zawsze tak było. Wojsko Polskie. Czasem niewidoczni. Zawsze obecni”.

- To hasło może się odnosić do wielu sytuacji. Gdy na ekranie pojawia się mała sylwetka śmigłowca nad falami powodzi, ekipa transplantacyjna wysiadająca z wojskowego samolotu, patrol rozminowania zauważony dopiero wtedy, kiedy przejeżdża tuż przed oczami ludzi stojących na przejściu dla pieszych – opowiada Rudaś.

Film jest dostępny zarówno w języku polskim i angielskim. – To celowy zabieg. Użyliśmy języka angielskiego, żeby dać ludziom do myślenia. Zmusić do zastanowienia się, dlaczego armia potrzebuje kampanii promocyjnej także za granicą. Może komuś udało się skojarzyć to z przypadającymi w przyszłym roku rocznicami przystąpienia Polski do NATO i UE – mówi Norbert Rudaś.

Klipy poza internetem będzie można wkrótce zobaczyć także w telewizji, będą też wyświetlane w kinach przed projekcją. Wykonała je lubelska firma VENA ART, która przygotowała całą kampanię. Praca nad nią trwała 5 miesięcy. Zorganizowano 13 dni zdjęciowych, na terenie kilku jednostek wojskowych i w centrum Warszawy. – Pracowaliśmy na najlepszej jakości sprzęcie, czasami na planie było nawet 100 osób i kilka kamer filmowych – mówi Rudaś.

W rezultacie poza spotem w dwóch wersjach językowych powstały jeszcze dwa 20-minutowe filmy. Pierwszy z nich opowiada o działaniach żołnierzy na terenie kraju. W klipie wystąpili m.in. piloci wielozadaniowych samolotów F-16, pojawiają się także komandosi Gromu, saperzy i lotnicy morscy, którzy wykonują dyżury ratownicze nad Bałtykiem. – Reszty nie mogę zdradzić. To będzie niespodzianka – mówi Norbert Rudaś. Ten film także będzie można oglądać w sieci oraz telewizji.

Drugą część materiałów (spot i film) zobaczymy dopiero w przyszłym roku. Dotyczyć one będą udziału Wojska Polskiego w strukturach Sojuszu i Unii Europejskiej.

Filmy to jednak nie wszystko. VENA ART przygotowała także materiał zdjęciowy, który znajdzie się m.in. w wojskowych plakatach, folderach i kalendarzach. Fotografie wykonywali m.in. Bartek Bera i Piotr Rams. – Przez dwa tygodnie robiliśmy zdjęcia w różnych jednostkach – mówi Bera. – Najciekawsze dla mnie było spotkanie z Formozą. Pływaliśmy po Bałtyku szybkimi łodziami i fotografowaliśmy specjalsów podczas abordażu. Niesamowite było też fotografowanie legendy – gromowców – dodaje.

Kampania została sfinansowana ze środków MON.

***

Zanim w ramach kampanii „WOJSKO POLSKIE – TWOJA ARMI@” powstały filmy, ich twórcy (oraz MON) przeprowadzili badania społeczne dotyczące postrzegania armii i stereotypów jakie funkcjonują. Norbert Rudaś, reżyser klipów, był też twórcą wojskowych kampanii „Zawód żołnierz”, „Szeregowi zawodowi” i „Narodowe Siły Rezerwowe”.

mks, ek

autor zdjęć: Fot.: Andrzej Jachim, J. Czepułkowski,

dodaj komentarz

komentarze

~vito
1386055500
Pierwszy spot - mistrzowski! Szacun, Panowie.
50-72-7B-5A
~scooby
1385978760
Grzegorz Borciuch - obronnością interesuje się tylko elita społeczeństwa. jak chcesz mieć oglądalność to pokaż gazetkę z Biedronki. Jest to jeden z najlepszych ( jak nie najlepszy spot) promujący obronność. nie każdy Polak łożący na Armię musi się nią interesować , ale ma prawo do ochrony. Końcowe hasło oddaje cały sens umowy społecznej jaką jest obronność. Osobiście jestem pod wrażeniem.
DB-A6-73-01
~scooby
1385891400
1 spot 10/10.
DB-A6-73-01

Pomnik nieznanych bohaterów
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Mundurowi z benefitami
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Polski „Wiking” dla Danii
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Sportowcy na poligonie
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
„Road Runner” w Libanie
Grób Nieznanego Żołnierza – drogowskaz i zwierciadło
Nie daj się zhakować
Sto lat Grobu Nieznanego Żołnierza
Zasiać strach w szeregach wroga
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Wellington „Zosia” znad Bremy
Kircholm 1605
Koniec dzieciństwa
Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
Brytyjczycy na wschodniej straży
Abolicja dla ochotników
Marynarze podjęli wyzwanie
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Standardy NATO w Siedlcach
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Kolejny kontrakt Dezametu
Nowe sanitarki dla wojskowych medyków
Mity i manipulacje
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Rusza program „wGotowości”
Starcie pancerniaków
Inwestycja w bezpieczeństwo
Ukraina to największy zagraniczny klient polskiej zbrojeniówki
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Niespokojny poranek pilotów
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Pięściarska uczta w Suwałkach
Sukces Polaka w biegu z marines
Szansa na nowe życie
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Odznaczenia za wzorową służbę
Marynarze mają nowe motorówki
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Nowe zasady dla kobiet w armii
Szkolenia obronne tuż-tuż. Instruktorzy uczą się przekazywać wiedzę
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Kaman – domknięcie historii
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Męska sprawa: profilaktyka
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO