moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Metodycznie o lotach HEAD

Zgodnie z rozkazem Dowódcy Sił Powietrznych w dowództwie SP odbyło się 16 stycznia szkolenie metodyczne zapoznające personel wojskowy oraz przedstawicieli instytucji organizujących przeloty VIP ze szczegółami nowo wprowadzonej do użytku „Instrukcji organizacji lotów oznaczonych statusem HEAD w lotnictwie SZ RP”.

Dokument, wdrożony na mocy decyzji Ministra Obrony Narodowej, zacznie obowiązywać 1 lutego.

Szkolenie zainaugurował generał broni pilot Lech Majewski. Dowódca Sił Powietrznych omówił zasadnicze ustalenia instrukcji. Po nim z prelekcjami wystąpili także zastępca dowódcy SP – szef szkolenia generał dywizji pilot Sławomir Kałuziński, przedstawiciele Dowództwa Operacyjnego SZ, Centrum Operacji Powietrznych, Inspektoratu Wsparcia SZ oraz Szefostwa Wojsk Lotniczych. Przedstawili między innymi nowe zasady organizacji lotów o statusie HEAD w rejonie działania polskich kontyngentów wojskowych, obowiązki stanowisk dowodzenia, służb i osób funkcyjnych zaangażowanych w organizację lotów o statusie HEAD oraz wymagania stawiane statkom powietrznym wytypowanym do przewozów najważniejszych osób w państwie.

Na szkolenie stawił się kierowniczy personel SP od szczebla bazy w górę oraz reprezentacje Centrum Operacji Powietrznych, Szefostwa Służby Ruchu Lotniczego SZ RP, Szefostwa Służby Hydrometeorologicznej SZ RP, a także przedstawiciele jednostek lotnictwa Wojsk Lądowych i Marynarki Wojennej, których statki powietrzne mogą być zaangażowane w transport VIP-ów. Przedsięwzięcie zakończył egzamin ze znajomości instrukcji HEAD oraz stałych procedur operacyjnych związanych z lotami HEAD. Jego wyniki zostaną wpisane pilotom do ich osobistych dzienników lotów.

Szkoleniu przysłuchiwali się przedstawiciele Biura Ochrony Rządu i kancelarii najważniejszych osób w państwie organizujących przeloty o statusie HEAD.

Po tym przedsięwzięciu w Dowództwie SP w osobnym trybie odbyła się odprawa rozliczeniowo-zadaniowa szefów szkolenia z wszystkich czterech skrzydeł oraz 1 Bazy Lotnictwa Transportowego. Jej uczestnicy ocenili rytmikę i metodykę szkolenia lotniczego prowadzonego w 2012 roku oraz główne zamierzenia szkoleniowe zaplanowane na rok 2013. Piloci dyskutowali także o kursach instruktorsko-metodycznych, z medycyny lotniczej oraz współpracy w załodze wieloosobowej. Omówione zostały także postępy w szkoleniu lotniczej młodzieży, podporuczników i poruczników promowanych w Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych w latach 2008-2011.

Źródło: ppłk Artur Goławski/ DSP

PZ

autor zdjęć: Anna Rudnicka

dodaj komentarz

komentarze


Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
„Road Runner” w Libanie
Brytyjczycy na wschodniej straży
„Saber Junction” – gotowi do obrony
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Zwycięska batalia o stolicę
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
Hekatomba na Woli
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
Z najlepszymi na planszy
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Wielkie zbrojenia za Odrą
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
NATO – jesteśmy z Polską
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Pożegnanie z Columbią
Debiut polskich Patriotów
Black Hawki nad Warszawą
Kurs dla najlepszych w SERE
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
Orlik na Alfę
H145M – ciekawa oferta dla Polski
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Brytyjczycy żegnają Malbork
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Defendery skompletowane
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Święto Wojsk Lądowych
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
Husarz z polskim instruktorem
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
Dwie agresje, dwie okupacje
Największy transport Abramsów w tym roku
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Cios w plecy
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Rekompensaty na nowych zasadach
Czołgiści w ogniu
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
W poszukiwaniu majora Serafina
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
17 września 1939. Nigdy więcej
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Krok ku niezależności

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO