moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Armia chce wynająć 300 pojazdów na szczyt NATO

Wojsko będzie odpowiadać za transport gości podczas szczytu NATO w Warszawie. 2 Regionalna Baza Logistyczna ogłosiła właśnie przetarg na wynajem 40 autobusów, ponad 200 mikrobusów oraz 75 aut dostawczych. Potrzebnych będzie również 740 kierowców i kilkudziesięciu koordynatorów. Zamówienie warte jest kilkaset tysięcy złotych.

Na szczyt NATO w Warszawie 8–9 lipca przyjedzie kilkudziesięciu przywódców państw i szefów rządów wraz z delegacjami. Za transport gości odpowiedzialne będzie wojsko.

Zabezpieczeniem logistycznym szczytu NATO zajmuje się już Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych. – Armia na potrzeby gości będzie wykorzystywać pojazdy wojskowe. Nie dysponuje jednak tak dużą liczbą potrzebnych aut, dlatego część trzeba będzie wynająć – mówi mjr Krystian Boryń z Inspektoratu.

2 Regionalna Baza Logistyczna z Warszawy ogłosiła w tej sprawie przetarg. Wojsko chce w dniach 29 czerwca – 10 lipca wynająć czterdzieści autobusów (31 klasy turystycznej i 9 klasy VIP), 208 mikrobusów (13 klasy VIP z co najmniej 16 miejscami pasażerskimi i 195 klasy VIP z 10–16 miejscami pasażerskimi) oraz 75 pojazdów dostawczych o masie do 3,5 tony. Samochody nie mogą mieć więcej niż 6 lat. Wyjątkiem są autobusy klasy VIP, które powinny być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2012 roku. Przebieg pojazdów nie może przekraczać 300–500 kilometrów (w zależności od typu auta).

Firma przewozowa, która weźmie udział w przetargu, musi zaproponować armii wynajęcie samochodu z kierowcą. Wojsko potrzebuje aż 740 kierowców oraz 63 koordynatorów przewozów, ponieważ podczas szczytu będą się odbywać całodobowe dyżury.

Wnioski o udział w postępowaniu można składać do 4 kwietnia. Kontrakt wart jest kilkaset tysięcy złotych.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Maciej Biedrzycki/ FORUM

dodaj komentarz

komentarze


„JUR” dla terytorialsów
Szli po odznakę norweskiej armii
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
W wojsku orientują się najlepiej
Sztuka i służba w jednym kadrze
WOT dostanie 13 zestawów FlyEye
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Polskie drony nadlecą z Sochaczewa
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
Polski „Wiking” dla Danii
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Maratońskie święto w Warszawie
Hiszpanie pomogą chronić polskie niebo
Wellington „Zosia” znad Bremy
Priorytetowe zaangażowanie
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
DragonFly czeka na wojsko
Standardy NATO w Siedlcach
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Bóbr na drodze Hannibala
Więcej pieniędzy na strzelnice w powiecie
Medale dla sojuszników z Niderlandów
Broń i szkolenia. NATO wspiera Ukrainę systemowo
Niezłomni w obronie
Kolejna fabryka amunicji z Niewiadowa
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Kolejne „Husarze” w powietrzu
Brytyjczycy na wschodniej straży
Kircholm 1605
Zamiast szukać skarbów, uczyli się strzelać
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Abolicja dla ochotników
Kosmiczny Perun
„Road Runner” w Libanie
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
Transbałtycka współpraca
UBM, czyli przepis na ekspresową budowę
Mity i manipulacje
Rezerwa i weterani – siła, której nie wolno zmarnować
Terytorialsi najlepsi na trasach crossu
W Warszawie stanie pomnik pierwszego szefa SGWP
Szpital polowy, czyli test Żelaznej Dywizji
Polskie innowacje dla bezpieczeństwa – od Kosmosu po Bałtyk
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
W poszukiwaniu majora Serafina
Koniec dzieciństwa
Żołnierze na trzecim stopniu podium

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO