moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Czternasta akcja ratownicza

W sobotę po południu do pełniącej dyżur SAR załogi śmigłowca ratownictwa morskiego W-3WARM Anakonda z 43 Bazy Lotnictwa Morskiego nadeszło wezwanie z promu Stena Spirit. Pomocy medycznej potrzebował jeden z pasażerów.

W sobotę, 8 września, o godzinie 16.43 załoga śmigłowca W-3WARM Anakonda, pełniąca dyżur ratowniczy w Gdyni Babich Dołach postawiona została w stan gotowości alarmem ratowniczym "pomoc medyczna". Z przekazanej informacji wynikało, że pomocy medycznej potrzebuje jeden z pasażerów promu STENA SPIRIT znajdującego się ok. 11 km na północ od miejscowości Chałupy na Półwyspie Helskim.

Załoga śmigłowca, dowodzonego przez kpt. pil. Marka Wawrzyniaka, osiągnęła gotowość do startu o godzinie 16.51. Sześć minut później Anakonda wykonała start i skierowała się w kierunku promu, nawiązując łączność ze służbami koordynującymi akcję ratowniczą oraz z załogą promu. Po dolocie do rejonu akcji na pokład promu opuszczono ratownika, a następnie w jego asyście podjęto poszkodowanego na pokład śmigłowca. Drogą radiową otrzymano informację z promu o podanych poszkodowanemu lekach. O godzinie 17.18 Anakonda opuściła rejon akcji i wykonała lot powrotny do lotniska w Babich Dołach, gdzie na poszkodowanego oczekiwała już karetka pogotowia.

* * *

Była to czternasta akcja poszukiwawczo-ratownicza przeprowadzona przez lotników morskich w tym roku. Od momentu powstania Brygady Lotnictwa Marynarki Wojennej udzielono pomocy 336 osobom. Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest jedyną w Polsce formacją lotniczą utrzymująca ciągłą gotowość do prowadzenia działań ratowniczych z powietrza nad obszarami morskimi. Całodobowy dyżur SAR, w ramach polskiej strefy odpowiedzialności "Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim", pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni Babich Dołach oraz śmigłowców Mi-14PŁ/R lub W-3WARM w 44 Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie. Przez cały czas, system ratownictwa wspiera załoga samolotu patrolowego M28B 1R Bryza, pełniąca całodobowy dyżur na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka.

Źródło: BLMW

red. PZ

autor zdjęć: Mieczysław Orwat

dodaj komentarz

komentarze


Pieta Michniowska
 
Zatrzymania na granicach
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Potrzebujemy najlepszych
Odznaczenia za misję
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Umacnianie ściany wschodniej
W tydzień poznali smak żołnierskiego fachu
Miliardowe wsparcie dla PGZ
Polacy i Holendrzy razem dla obronności
Kajakami po medale
Nowe Abramsy już w Wesołej
Niemal 500 absolwentów AWL-u już oficjalnie oficerami WP
Broń przeciwko wrogim satelitom
Święto sportów walki w Warendorfie
Wołyń – pamiętamy
Dwa tygodnie „rozgryzania” Homara-K
Ostatnia niedziela…
Radar na bezpieczeństwo
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Lotnicy uratowali Wielką Brytanię
Najtrudniejsze w służbie na polsko-białoruskiej granicy jest…
Tłumy na zawodach w Krakowie
Blue Force vs Red Force w Orzyszu
BWP-1 – historia na dekady
Ratownik w akcji
Pracowity pobyt w kosmosie
Cybermiasteczko na Festiwalu Open’er
Flyer, zdobywca przestworzy
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Śmierć gorsza niż wszystkie
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Niebezpieczne incydenty na polsko-białoruskiej granicy
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Czarna Pantera celuje
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Czarne Pantery, ognia!
Pełna mobilizacja. Żołnierze ruszają na tereny zagrożone powodzią
Planowano zamach na Zełenskiego
Rekompensaty na ostatniej prostej
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Ewakuacja Polaków z Izraela
12 tys. żołnierzy gotowych do działania
PGZ buduje suwerenność amunicyjną
Międzynarodowy festiwal lotnictwa. Zbliża się Air Show Radom 2025
Dzieci wojny
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
W drodze do amunicyjnego bezpieczeństwa
Podejrzane manewry na Bałtyku
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Wyższe stawki dla niezawodowych
Pierwszy polski lot Apache’a
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Bezpieczniejsza Europa
Korzystne zmiany w dodatkach dla sił powietrznych
K9 i FlyEye na poligonie w Ustce
Demony wojny nie patrzą na płeć
Alert pogodowy. Żołnierze są najbliżej zagrożonych miejsc
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Pancerny drapieżnik, czyli Leopard 2A5
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Pół tysiąca terytorialsów strzeże zachodniej granicy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO