moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Weterani na rajdzie z Hołowczycem

Każdy zasiadł w sportowym aucie, jako… pilot mistrza rajdowego. Leśną trasę pokonywali z prędkością dwustu kilometrów na godzinę. Krzysztof Hołowczyc zaprosił pięciu weteranów misji na tor treningowy pod Olsztynem. W ten sposób sportowiec chciał wesprzeć środowisko żołnierzy, którzy walczyli na misjach.


Kilka miesięcy temu Krzysztof Hołowczyc razem z innymi sportowcami i artystami wziął udział w kampanii społecznej „Szacunek i wsparcie”, poświęconej polskim weteranom. – Postanowiłem nie ograniczać swojej działalności tylko do występu w spocie reklamowym. Chciałem zrobić coś więcej – mówi Krzysztof Hołowczyc.

Mistrz rajdowy zaprosił na tor treningowy pod Olsztynem pięciu weteranów wraz z rodzinami. – Wszystko było przygotowane na wzór odcinka specjalnego. Była ekipa techniczna, specjalnie rozstawiony namiot, start i meta oraz kamery ustawione na trasie – opowiada st. kpr. Krzysztof Polusik, saper ranny w Afganistanie w 2010 roku.

Każdy z weteranów mógł usiąść w sportowym Subaru obok kierowcy. Jako piloci mistrza rajdowego pokonywali po kolei odcinek 10 kilometrów. – Nazywanie nas pilotami było nieco na wyrost, bo Krzysztof Hołowczyc znał tę drogę na pamięć. W rzeczywistości nie musieliśmy mu specjalnie podpowiadać – opowiada st. kpr. Polusik.


Weterani przyznają, że przeżycia z jazdy trudno opisać. – Zdarzało mi się jechać około dwieście kilometrów na godzinę, ale po autostradzie. Tym razem pokonywaliśmy trasę leśną drogą, bywały momenty, że cztery koła odrywały się od ziemi i samochód po prostu leciał w powietrzu. Dopiero podczas takiej przygody można się przekonać, ile jazda rajdowa wymaga przygotowań i treningów – mówi plut. Paweł Ślizak, ranny podczas II zmiany PKW w Iraku, 10 lat temu. – Na trasie nie miałem czasu spojrzeć na licznik, ale gdy Krzysztof Hołowczyc powiedział, że osiągnęliśmy 200 na godzinę, zacząłem odruchowo szukać pedału hamulca – opowiada plut. Ślizak.

St. kpr. Polusik dodaje: – W wyniku ostrzału transportera na misji mam amputowaną nogę. Dlatego takiej jazdy nieco się obawiałem, ale wiedziałem, że prowadzi profesjonalista z 30 letnim doświadczeniem.

Podczas spotkania weterani pytali Hołowczyca o jego zawód, przygotowania do wyścigów i o to, jak wyglądają rajdy „od kuchni”. – Swobodnie nam się rozmawiało. Miało się wrażenie, że znamy się od bardzo dawna. To było fantastyczne spotkanie – mówi Marek Rzodkiewicz, logistyk, ranny w wyniku ostrzału podczas III zmiany polskiego kontyngentu w Iraku.


Podobnie mówi Krzysztof Hołowczyc. – Mam nadzieję, że spotkanie, tak jak mnie, sprawiło im ogromną radość, i że zapamiętają je na długo. To twardzi mężczyźni o stalowych nerwach, choć widać było, że są podekscytowani. Jazda z nimi była czystą przyjemnością – mówi mistrz rajdowy.

Krzysztof Hołowczyc to jeden z najbardziej utytułowanych polskich kierowców rajdowych. Ma na swoim koncie zarówno tytuły Mistrza Polski, Mistrza Europy, brał udział w eliminacjach Mistrzostw Świata i legendarnym rajdzie Dakar.

Kilkanaście dni temu weterani spotkali się z aktorem Cezarym Żakiem na planie serialu „Ranczo”.

PG

autor zdjęć: Krzysztof Polusik, Paweł Ślizak,

dodaj komentarz

komentarze


Wyższe stawki dla niezawodowych
 
Bezpieczniejsza Europa
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
Inwestycja w żołnierzy
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Broń przeciwko wrogim satelitom
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Cybermiasteczko na Festiwalu Open’er
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych
Policjanci w koszarach WOT
Ratownik w akcji
Demony wojny nie patrzą na płeć
11 lipca narodowym dniem pamięci o ofiarach rzezi wołyńskiej
Kajakami po medale
Planowano zamach na Zełenskiego
Kolejne czołgi K2 dla naszej armii
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Ewakuacja Polaków z Izraela
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
Drukowanie dronów
„Różycki” zwodowany
Dzieci wojny
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Flyer, zdobywca przestworzy
Podejrzane manewry na Bałtyku
Dwa tygodnie „rozgryzania” Homara-K
Nie żyje żołnierz PKW Irak
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
Miliardowe wsparcie dla PGZ
Śmierć gorsza niż wszystkie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pancerny kot w polskim wojsku
Świat F-35
Prezydent na wschodniej granicy
Pracowity pobyt w kosmosie
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Strażnicy polskiego nieba
BWP-1 – historia na dekady
Międzynarodowy festiwal lotnictwa. Zbliża się Air Show Radom 2025
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Pułk Reprezentacyjny rekrutuje. Kto może dołączyć?
Podróż w ciemność
Czarna Pantera celuje
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Święto sportów walki w Warendorfie
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Korzystne zmiany w dodatkach dla sił powietrznych
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO