moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Polskie Casy będą nowocześniejsze

Podpisano umowę na modernizację wszystkich 16 samolotów CASA używanych przez polskie siły powietrzne. – Służyły i służą nam w najtrudniejszych momentach – powiedział podczas uroczystości wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz. Szef MON-u podkreślił, że Casy są w Wojsku Polskim od ponad 20 lat, sprawdziły się m.in. podczas misji w Iraku i Afganistanie.

Umowę na modernizację samolotów transportowych C-295M CASA Agencja Uzbrojenia zawarła w piątek z koncernem Airbus w polskiej siedzibie firmy Airbus Defence and Space. Kontrakt wart 102,7 mln euro netto przewiduje wykonanie prac modernizacyjnych we wszystkich 16 tego typu maszynach eksploatowanych w polskich siłach powietrznych.

W Casy wyposażona jest 8 Baza Lotnictwa Transportowego w Balicach. Unowocześnianie samolotów ma być prowadzone w latach 2025–2033. I jak wskazał obecny przy podpisaniu umowy wicepremier, minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, dwa samoloty będą modernizowane w Hiszpanii, a pozostałe 14 w zakładach Airbusa w Polsce. Ulepszone maszyny zyskają nowoczesne systemy awioniczne, będą miały większą zdolność operacyjną dzięki zmodernizowaniu systemów identyfikacji swój-obcy, łączności radiowej i satelitarnej, obrony własnej. Większe będą także możliwości desantowania skoczków spadochronowych.

Minister obrony podkreślił, że Casy służyły i służą żołnierzom w najtrudniejszych momentach. Wykorzystywane są m.in. do obsługi wszystkich polskich zagranicznych kontyngentów, a także podczas misji do transportowania pomocy humanitarnej czy ewakuacji obywateli z zagrożonych miejsc. – W Iraku i Afganistanie, to chyba najważniejsze misje – wskazał wicepremier i podziękował załogom, które przez ponad 20 lat użytkują C-295M.

Ale transportowce z krakowskiej bazy służą do wykonywania jeszcze jednego, niezwykle ważnego zadania. – To akcja ratowania zdrowia i życia ludzi, akcja dla polskiej transplantologii – transport narządów do przeszczepów. Transport tego, co najcenniejsze, daru życia – przypomniał wicepremier.

Szef MON-u dodał, że cieszy się, iż umowa podpisana została w ramach programu europejskiego partnerstwa. Przypomniał, że Polska bardzo dużo kupuje w Stanach Zjednoczonych i dobrze współpracuje z Koreą Południową. – Ale oczywiście kontynent europejski, firmy związane z UE są dla nas niezwykle ważne – dodał Władysław Kosiniak-Kamysz.

AB

autor zdjęć: MON / 3 SLTR

dodaj komentarz

komentarze

~Andere
1734461880
Beznadzieja , samolot który nie dość że nie spełnia oczekiwań do tego bardzo awaryjny . Zmarnowane pieniądze .
08-6C-2C-A9
~transitiess
1734251340
Bezmyslna decyzja aby wywalic tylko pieniadze w samolociki ktore tak naprawde maja bardzo maly potecjal transportowy tojak ten caly nieszczesny kontrakt na cysterny w czasie Wwojsko tak zarekwiruje cywilne cysterny a te nowe to tylko beda rdzewiec ale trzeba pomoc sasiadowi za miedzy a tyle bardziej potrzebnego sprzetu by sie przydalo
71-28-0D-C8

Polski „Wiking” dla Danii
Pierwsze Czarne Pantery w komplecie
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Mity i manipulacje
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Mundurowi z benefitami
Standardy NATO w Siedlcach
Dzień wart stu lat
„Road Runner” w Libanie
Plan na WAM
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Wojskowy bus do szczęścia
Awanse w dniu narodowego święta
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Is It Already War?
Kaman – domknięcie historii
Kosmiczna wystawa
Święto wolnej Rzeczypospolitej
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Marynarze podjęli wyzwanie
Sukces Polaka w biegu z marines
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
„Zamek” pozostał bezpieczny
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Dywersja na kolei. Są dowody
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Czy to już wojna?
Nowe zasady dla kobiet w armii
Nieznani sprawcy wysadzili tory
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Ułani szturmowali okopy
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Obrońcy Lwowa z 1939 roku pochowani z honorami
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Jak zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców polskich miast?
Im ciemniej, tym lepiej
Gdy ucichnie artyleria
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Pięściarska uczta w Suwałkach
Torpeda w celu
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Brytyjczycy na wschodniej straży
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
My, jedna armia
Dolny Śląsk z własną grupą zbrojeniową
Najmłodszy żołnierz generała Andersa

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO