moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Bezkonkurencyjni kierowcy z DGW

Najpierw test teoretyczny, potem sprawdzian umiejętności jazdy autem lub motocyklem, udzielanie pierwszej pomocy, a na koniec rywalizacja drużynowa. Na terenie Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej w Ustce o laur najlepszego wojskowego kierowcy roku rywalizowali żołnierze z wszystkich rodzajów wojsk. Zwyciężył plut. Hieronim Nowak z Dowództwa Garnizonu Warszawa.          

W szranki stanęło 52 zawodników reprezentujących sześć zespołów – wojska lądowe, siły powietrzne, marynarkę wojenną, wojska obrony terytorialnej, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych oraz Dowództwo Garnizonu Warszawa. Zmagania rozpoczęły się dla wszystkich uczestników testem wiedzy ze znajomości przepisów ruchu drogowego, budowy i eksploatacji pojazdów mechanicznych oraz zasad udzielania pierwszej pomocy medycznej ofiarom wypadków drogowych.

Po tej konkurencji podzielono zawodników na podgrupy sprzętowe – osobno kierowcy motocykli, osobno kierowcy samochodów ciężarowych i aut osobowo-terenowych – z których każda mierzyła się z konkurencją udzielania pomocy ofiarom wypadków, a także z testami sprawdzającymi umiejętności jazdy. Zawodnicy mieli do zaliczenia m.in. slalom oraz pokonywanie na czas trudnego terenu.

REKLAMA

Film: st. kpr. Michał Jacak, Paweł Sobkowicz / ZbrojnaTV

Rywalizacja zakończyła się konkurencją drużynową, podczas której sprawdzane było przede wszystkim zgranie członków danego zespołu w trakcie takich zadań, jak np. wymiana na czas przebitej opony w ciężarówce.

Po trzech dniach zmagań jury ogłosiło, że tytuł najlepszego wojskowego kierowcy 2024 roku zdobył plut. Hieronim Nowak z Dowództwa Garnizonu Warszawa. Na drugim miejscu uplasował się również reprezentant Dowództwa Garnizonu Warszawa – plut. Kamil Milewski, a trzecie miejsce przypadło st. szer. spec. Tomaszowi Jaworskiemu z wojsk obrony terytorialnej. Jeśli wziąć pod uwagę powyższe wyniki, rezultat rywalizacji drużynowej – będącej sumą punktów za każdą rozgrywaną konkurencję – nie mógł być inny. Pierwsze miejsce zajął zespół Dowództwa Garnizonu Warszawa z kpt. plut. Wojciechem Lewandowskim na czele. Drugą lokatę wywalczył zespół reprezentujący siły powietrzne z kierownikiem mł. chor. Rafałem Kopczyńskim, trzeci był team Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, kierowany przez st. sierż. Marcina Danielewicza.

Organizowane od 20 lat zawody o miano najlepszego wojskowego kierowcy gromadzą na starcie żołnierzy ze wszystkich rodzajów sił zbrojnych, którzy aby dotrzeć do finałowej rywalizacji, przechodzą cykl wewnętrznych zmagań – od macierzystej jednostki, poprzez związki taktyczne, aż po rodzaje wojsk. W tym roku organizator – Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych – zdecydował, że finałowa część konkursu odbędzie się w dniach 21–24 maja na terenie Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej w Ustce.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: IWSZ

dodaj komentarz

komentarze


Feniks – następca Mangusty?
 
Letnia Bryza na Morzu Czarnym
Jak usprawnić działania służb na granicy
„Armia mistrzów” – sporty walki
Hala do budowy Mieczników na finiszu
„Armia mistrzów” – lekkoatletyka
International Test
Paryż – odliczanie do rozpoczęcia igrzysk!
Silniejsza obecność sojuszników z USA
Ankona, czyli polska operacja we Włoszech
Posłowie o efektach szczytu NATO
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Szczyt NATO, czyli siła w Sojuszu
Olimp gotowy na igrzyska!
Szczyt NATO w Waszyngtonie: Ukraina o krok bliżej Sojuszu
Za zdrowie utracone na służbie
Z parlamentu do wojska
Na ratunek… komandos
Kaczmarek z nowym rekordem Polski!
Ciężko? I słusznie! Tak przebiega selekcja do Formozy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Patrioty i F-16 dla Ukrainy. Trwa szczyt NATO
Polski Kontyngent Wojskowy Olimp w Paryżu
Krzyżacka klęska na polach grunwaldzkich
Terytorialsi w gotowości do pomocy
Partyzanci z republiki
Włoski Centauro na paryskim salonie
„Armia mistrzów” – kolarstwo, łucznictwo, pięciobój nowoczesny, strzelectwo, triatlon i wspinaczka sportowa
Prezydent Warszawy: oddajmy hołd bohaterom!
The Suwałki Gap in the Game
Formoza. Za kulisami
Awaria systemów. Bezpieczeństwo Polski nie jest zagrożone
Tridon Mk2, czyli sposób na drona?
Londyn o „Tarczy Wschód”
Lotnicy pamiętają o powstaniu
Nie wierzę panu, mister Karski!
Spadochroniarze na warcie w UE
Szczyt NATO: wzmacniamy wschodnią flankę
Bezpieczeństwo granicy jest również sprawą Sojuszu
Kmdr Janusz Porzycz: Wojsko Polskie wspierało i wspiera sportowców!
Zabezpieczenie techniczne 1 Pułku Czołgów w 1920
Medycy na poligonie
Specjalsi zakończyli dyżur w SON-ie
Most III, czyli lot z V2
Posłowie wybrali patronów 2025 roku
Operacja „Wschodnia zorza”
W Sejmie o zniszczeniu Tupolewa
Sejm podziękował za służbę na granicy
„Armia mistrzów” – sporty wodne
Jaki będzie czołg przyszłości?
„Operacja borelioza”
Pioruny dla sojuszników
Rusza operacja „Bezpieczne Podlasie”
Incydent przy granicy. MON chce specjalnego nadzoru nad śledztwem
Roczny dyżur spadochroniarzy
Prezydent Zełenski w Warszawie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO