moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Bezkonkurencyjni kierowcy z DGW

Najpierw test teoretyczny, potem sprawdzian umiejętności jazdy autem lub motocyklem, udzielanie pierwszej pomocy, a na koniec rywalizacja drużynowa. Na terenie Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej w Ustce o laur najlepszego wojskowego kierowcy roku rywalizowali żołnierze z wszystkich rodzajów wojsk. Zwyciężył plut. Hieronim Nowak z Dowództwa Garnizonu Warszawa.          

W szranki stanęło 52 zawodników reprezentujących sześć zespołów – wojska lądowe, siły powietrzne, marynarkę wojenną, wojska obrony terytorialnej, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych oraz Dowództwo Garnizonu Warszawa. Zmagania rozpoczęły się dla wszystkich uczestników testem wiedzy ze znajomości przepisów ruchu drogowego, budowy i eksploatacji pojazdów mechanicznych oraz zasad udzielania pierwszej pomocy medycznej ofiarom wypadków drogowych.

Po tej konkurencji podzielono zawodników na podgrupy sprzętowe – osobno kierowcy motocykli, osobno kierowcy samochodów ciężarowych i aut osobowo-terenowych – z których każda mierzyła się z konkurencją udzielania pomocy ofiarom wypadków, a także z testami sprawdzającymi umiejętności jazdy. Zawodnicy mieli do zaliczenia m.in. slalom oraz pokonywanie na czas trudnego terenu.

Film: st. kpr. Michał Jacak, Paweł Sobkowicz / ZbrojnaTV

Rywalizacja zakończyła się konkurencją drużynową, podczas której sprawdzane było przede wszystkim zgranie członków danego zespołu w trakcie takich zadań, jak np. wymiana na czas przebitej opony w ciężarówce.

Po trzech dniach zmagań jury ogłosiło, że tytuł najlepszego wojskowego kierowcy 2024 roku zdobył plut. Hieronim Nowak z Dowództwa Garnizonu Warszawa. Na drugim miejscu uplasował się również reprezentant Dowództwa Garnizonu Warszawa – plut. Kamil Milewski, a trzecie miejsce przypadło st. szer. spec. Tomaszowi Jaworskiemu z wojsk obrony terytorialnej. Jeśli wziąć pod uwagę powyższe wyniki, rezultat rywalizacji drużynowej – będącej sumą punktów za każdą rozgrywaną konkurencję – nie mógł być inny. Pierwsze miejsce zajął zespół Dowództwa Garnizonu Warszawa z kpt. plut. Wojciechem Lewandowskim na czele. Drugą lokatę wywalczył zespół reprezentujący siły powietrzne z kierownikiem mł. chor. Rafałem Kopczyńskim, trzeci był team Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, kierowany przez st. sierż. Marcina Danielewicza.

Organizowane od 20 lat zawody o miano najlepszego wojskowego kierowcy gromadzą na starcie żołnierzy ze wszystkich rodzajów sił zbrojnych, którzy aby dotrzeć do finałowej rywalizacji, przechodzą cykl wewnętrznych zmagań – od macierzystej jednostki, poprzez związki taktyczne, aż po rodzaje wojsk. W tym roku organizator – Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych – zdecydował, że finałowa część konkursu odbędzie się w dniach 21–24 maja na terenie Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej w Ustce.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: IWSZ

dodaj komentarz

komentarze


NATO – jesteśmy z Polską
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Największy transport Abramsów w tym roku
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Kurs dla najlepszych w SERE
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
Brytyjczycy żegnają Malbork
Tukan na smyczy
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Dwie agresje, dwie okupacje
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
Hekatomba na Woli
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
Terytorialsi na pętli
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Świetne występy polskich żołnierzy
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Dobre wieści o Muzeum Wojska Polskiego
Defendery skompletowane
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
Z najlepszymi na planszy
Wielkie zbrojenia za Odrą
Rekompensaty na nowych zasadach
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
„Saber Junction” – gotowi do obrony
Zwycięska batalia o stolicę
„Road Runner” w Libanie
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Husarz z polskim instruktorem
Beret „na rekinka” lub koguta
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Black Hawki nad Warszawą
Święto Wojsk Lądowych
Orlik na Alfę
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
Premier: prowokacja bez precedensu
Pożegnanie z Columbią
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
Wojskowi szachiści z medalem NATO
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Laury MSPO przyznane

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO