moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Bezkonkurencyjni kierowcy z DGW

Najpierw test teoretyczny, potem sprawdzian umiejętności jazdy autem lub motocyklem, udzielanie pierwszej pomocy, a na koniec rywalizacja drużynowa. Na terenie Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej w Ustce o laur najlepszego wojskowego kierowcy roku rywalizowali żołnierze z wszystkich rodzajów wojsk. Zwyciężył plut. Hieronim Nowak z Dowództwa Garnizonu Warszawa.          

W szranki stanęło 52 zawodników reprezentujących sześć zespołów – wojska lądowe, siły powietrzne, marynarkę wojenną, wojska obrony terytorialnej, Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych oraz Dowództwo Garnizonu Warszawa. Zmagania rozpoczęły się dla wszystkich uczestników testem wiedzy ze znajomości przepisów ruchu drogowego, budowy i eksploatacji pojazdów mechanicznych oraz zasad udzielania pierwszej pomocy medycznej ofiarom wypadków drogowych.

Po tej konkurencji podzielono zawodników na podgrupy sprzętowe – osobno kierowcy motocykli, osobno kierowcy samochodów ciężarowych i aut osobowo-terenowych – z których każda mierzyła się z konkurencją udzielania pomocy ofiarom wypadków, a także z testami sprawdzającymi umiejętności jazdy. Zawodnicy mieli do zaliczenia m.in. slalom oraz pokonywanie na czas trudnego terenu.

Film: st. kpr. Michał Jacak, Paweł Sobkowicz / ZbrojnaTV

Rywalizacja zakończyła się konkurencją drużynową, podczas której sprawdzane było przede wszystkim zgranie członków danego zespołu w trakcie takich zadań, jak np. wymiana na czas przebitej opony w ciężarówce.

Po trzech dniach zmagań jury ogłosiło, że tytuł najlepszego wojskowego kierowcy 2024 roku zdobył plut. Hieronim Nowak z Dowództwa Garnizonu Warszawa. Na drugim miejscu uplasował się również reprezentant Dowództwa Garnizonu Warszawa – plut. Kamil Milewski, a trzecie miejsce przypadło st. szer. spec. Tomaszowi Jaworskiemu z wojsk obrony terytorialnej. Jeśli wziąć pod uwagę powyższe wyniki, rezultat rywalizacji drużynowej – będącej sumą punktów za każdą rozgrywaną konkurencję – nie mógł być inny. Pierwsze miejsce zajął zespół Dowództwa Garnizonu Warszawa z kpt. plut. Wojciechem Lewandowskim na czele. Drugą lokatę wywalczył zespół reprezentujący siły powietrzne z kierownikiem mł. chor. Rafałem Kopczyńskim, trzeci był team Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych, kierowany przez st. sierż. Marcina Danielewicza.

Organizowane od 20 lat zawody o miano najlepszego wojskowego kierowcy gromadzą na starcie żołnierzy ze wszystkich rodzajów sił zbrojnych, którzy aby dotrzeć do finałowej rywalizacji, przechodzą cykl wewnętrznych zmagań – od macierzystej jednostki, poprzez związki taktyczne, aż po rodzaje wojsk. W tym roku organizator – Inspektorat Wsparcia Sił Zbrojnych – zdecydował, że finałowa część konkursu odbędzie się w dniach 21–24 maja na terenie Centrum Szkolenia Marynarki Wojennej w Ustce.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: IWSZ

dodaj komentarz

komentarze


Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Zasiać strach w szeregach wroga
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Awanse generalskie na Święto Niepodległości
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Arteterapia dla weteranów
Kaman – domknięcie historii
Czy to już wojna?
Gdy ucichnie artyleria
Pięściarska uczta w Suwałkach
Wellington „Zosia” znad Bremy
Inwestycja w bezpieczeństwo
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
Odznaczenia za wzorową służbę
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
Mundurowi z benefitami
Im ciemniej, tym lepiej
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Spadochroniarze do zadań… pod wodą
Rusza program „wGotowości”
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Grecka walka z sabotażem
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Abolicja dla ochotników
OPW budują świadomość obronną
Mity i manipulacje
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
Kolejny kontrakt Dezametu
Sukces Polaka w biegu z marines
„Road Runner” w Libanie
Starcie pancerniaków
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Polski „Wiking” dla Danii
Brytyjczycy na wschodniej straży
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Sportowcy na poligonie
Kraków – centrum wojskowej medycyny
Renault FT-17 – pierwszy czołg odrodzonej Polski
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Nowe zasady dla kobiet w armii
Dzień wart stu lat
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Święto wolnej Rzeczypospolitej
Ku wiecznej pamięci
Jesteśmy dziećmi wolności
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Standardy NATO w Siedlcach
Marynarze podjęli wyzwanie
Awanse w dniu narodowego święta
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO