moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Kandydat w zasięgu ręki

Niespełna rok temu minister obrony narodowej podpisał decyzję, na podstawie której utworzono Biuro do spraw Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej”. Od tamtego czasu rozpoczęliśmy działanie, które sumiennie realizujemy. Umożliwia nam to jasno sprecyzowany cel określony w podpisanej decyzji. Jednak nawet tak dopracowany dokument nie mógł przewidzieć wybuchu pandemii.

Prawie w tym samym czasie, kiedy uruchomiono nasze Biuro, COVID-19 zaczął zamykać po kolei szkoły, uczelnie, sklepy i restauracje. Mogłoby się wydawać, że w znaczącym stopniu wpłynie to na zamrożenie pracy nad realizacją działań informacyjnych. Jednak Internet umożliwił prowadzenie naszej działalności na dużą skalę. Dzisiaj już nikt nie myśli o powrocie do rzeczywistości wyłącznie analogowej. Człowiek, a zwłaszcza młody człowiek, bo taki przede wszystkim nas interesuje, jest obecny przede wszystkim w sieci. Tam szuka informacji, inspiracji, rozrywki, kontaktów społecznych. Tam chce znaleźć to, co jest dla niego ważne i tam chce rozwiać swoje pasje, zainteresowania. Nie dotrzemy do kandydatów, nie zainteresujemy ich służbą w Wojsku Polskim wyłącznie ulotkami na stojaku. Musimy być wszędzie tam, gdzie może być nasz przyszły pracownik.

Nie zatrzymał nas COVID!

Z chwilą kiedy zamknięto pierwsze drzwi w szkołach, ruszyliśmy do akcji. Z nauczycielami ze szkół, z którymi współpracujemy, nagraliśmy już ponad 120 filmów, przygotowaliśmy niemal 50 webinariów dla uczniów klas wojskowych, członków organizacji proobronnych, zrealizowaliśmy w sumie 60 minut wideo-bloga. Kilka tygodni temu ruszyły nowe produkty – podcasty i audycje telewizyjne w ramach wirtualnego studia. To przede wszystkim treści informacyjne i edukacyjne. Ale także materiały pokazujące indywidualne doświadczenia, przykłady nieszablonowych karier i ciekawie opowiedziane historie spełniania wielkiego marzenia o służbie w wojsku. Sięgamy też po formę wywiadu prasowego – naszych „followersów” interesuje zarówno komendant WKU, dowódca czołgu, jak i uczeń klasy mundurowej.

Ten czas wzbudził w nas kreatywne działanie i, co najważniejsze, uświadomił, że wiele dotychczas nieużywanych narzędzi wcale nie wymaga jakiegokolwiek finansowania. Oczywiście nie są one tak spektakularne, jak mogłyby być, gdybyśmy zatrudnili aktorów i wynajęli wysokiej klasy sprzęt. Jednak, jak widać po statystykach, przygotowywane materiały są ciekawe i chętnie oglądane. Prostota rozwiązań nie oznacza naszego mniejszego zaangażowania, wręcz przeciwnie. Nic się samo nie zrobi. Wykonana w naszym Biurze praca to wynik działania całego zespołu, na wiosnę 2-osobowego, a dzisiaj 4-osobowego. Można powiedzieć zespołu ludzi pozytywnie zakręconych! Nie byłbym uczciwy, gdybym nie wspomniał o czasowym udziale w naszych projektach żołnierzy-praktykantów. Dziękuję im wszystkim za dobrą robotę.

Bez Internetu nie istnieją?

To doświadczenie zdobyte podczas realizacji nowych form jest niezmiernie dla nas istotne. Widzimy, gdzie jest potencjał i to czego nasi odbiorcy nie akceptują. Z jakich narzędzi korzystają, a jakie omijają. Obecnie Biuro do spraw Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej” koordynuje kilka projektów. Inspirujemy w nich do włożenia któregoś z wielu kolorów munduru żołnierza Wojska Polskiego. W tych projektach kierujemy przekaz zarówno do kadetów-uczniów klas wojskowych z oddziałów przygotowania wojskowego, certyfikowanych wojskowych klas mundurowych i „cyber.mil z klasą”, do członków organizacji proobronnych, jak również do legionistów-studentów uczelni cywilnych. To wielka, ponad 20-tysięczna, rzesza przyszłych potencjalnych żołnierzy. To część naszej grupy docelowej, która bez Internetu „nie istnieje”.

Popularność uruchomionego we wrześniu dwustronnego kanału komunikacji zaskoczyła nas wszystkich. Strona www.zostanzołnierzem.pl to proste dla kandydata narzędzie. W ciągu trzech miesięcy 15 tys. osób wyraziło zainteresowanie armią. Do dalszego procedowania i przyjęcia przez Wojskowe Centrum Rekrutacji przystąpiło blisko 5 tys. kandydatów. To dowód na to, że nasza przyszłość nie będzie już analogowa.

On-line do wojska, marsz!

Dziś, myśląc o zmianie systemu rekrutacji, nie sposób pominąć działań, jakie podejmujemy, by nawiązać komunikację (jedno-, a coraz częściej dwustronną) z potencjalnym kandydatem na żołnierza. Telewizja, radio, plakat na przystanku czy w tramwaju coraz częściej ustępują miejsca skuteczniejszemu, wszechobecnemu Internetowi.

Oczywiście bez ludzi nic nie zrobimy. Aby zrozumieć oczekiwania innych, potrzebujemy człowieka, a nie tylko technologii. Każdy, kto działa w branży reklamowej, ma tego świadomość. Ale wie również, że nowoczesne technologie wiele umożliwiają. Dlatego będziemy próbować wdrażać kolejne narzędzia, które są w naszym zasięgu. Google AdWords, E-mail marketing, Content Marketing, Facebook Ads, marketing wirusowy czy pozycjonowanie i optymalizacja stron www. To narzędzia, które precyzyjnie, bez pomyłek wskażą, który kierunek naszych działań jest prawidłowy. Zrobiliśmy pierwszy krok, uruchamiając www.zostanzolnierzem.pl. Kolejny nieunikniony – to działania on-line wspólnie z wymienionymi narzędziami.

Założenia Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczpospolitej” w zderzeniu z nową i całkowicie nieprzewidywalną rzeczywistością pokazały, że istnieje wiele możliwości. Złożone w ostatnim czasie wnioski o przyjęcie w szeregi armii są dla naszego zespołu motywacją do kolejnych działań. Już dziś wiemy, że każdą formalną przeszkodę potraktujemy w kategorii wyzwania, a nie powodu do kapitulacji.

ppłk Waldemar Krzyżanowski , szef Wydziału Komunikacji Biura ds. Programu „Zostań Żołnierzem Rzeczypospolitej”

autor zdjęć: 21 BSP

dodaj komentarz

komentarze


Wyczekiwane przyspieszenie
Z najlepszymi na planszy
Szef Sztabu Generalnego: MSPO przykładem rewolucji dronowej
Radary, które widzą wszystko
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Huta Stalowa Wola na MSPO
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Dron-śmigłowiec dla marynarki
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Ruszają targi zbrojeniowe w Kielcach
Informacja geoprzestrzenna na współczesnym polu walki
Prezydent Nawrocki: Wieluń to symbol cierpienia
Duże osiągnięcie polskich skoczków
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Świetne występy polskich żołnierzy
Inowrocławscy saperzy z misją na południu
Warszawo, do broni!
Baobab z miotaczem
Strzelanina w bazie US Army
Loty szkoleniowe na F-16 wstrzymane do odwołania
„Był twarzą sił powietrznych”
Zwycięska batalia o stolicę
Lepsza efektywność
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Westerplatte, 1 września 1939. Pamiętamy!
Premierowe strzelania Spike’ami z Apache’ów
Wielkie zbrojenia za Odrą
Koniec miękkiej gry
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Hekatomba na Woli
Śmierć pilota F-16. Trwa badanie przyczyn wypadku
Norwegowie budują na polskim poligonie
Polski żołnierz pobił w Chinach rekord świata
Szczelna sieć dla Tarczy
Beret „na rekinka” lub koguta
Zakupy według potrzeb
Air Show 2025 odwołane. Co z biletami?
Skorzystaj z szansy na zostanie oficerem
Wicepremier Kosiniak-Kamysz rozmawia o technologiach nuklearnych
NATO ćwiczy na Bałtyku. Z polskim udziałem
Nowelizacja ustawy o obronie z podpisem prezydenta
Akt oskarżenia w sprawie planu „Warta”
Relokacja wojsk na Podkarpaciu
Polska i Szwecja, razem na rzecz bezpieczeństwa
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Premier i szefowa UE na granicy w Krynkach
Polsko-koreańska spółka będzie produkować rakiety do wyrzutni Homar-K
Amerykańsko-rosyjski szczyt na Alasce
Startuje „Żelazny obrońca”
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
MON rozpoczyna współpracę z Ligą Obrony Kraju
Szczyt przywódców ws. Ukrainy
Brytyjczycy żegnają Malbork
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Wypadek przed Air Show
Ćwicz w szkole jak w wojsku!
Towarzysze czołgów
Drones on the Offensive
Orlik na Alfę
31 Baza Lotnictwa Taktycznego apeluje do mediów
Najmłodszy w rodzinie
Dwie agresje, dwie okupacje
Poradnik na czas kryzysu gotowy!
„Road Runner” w Libanie
Na motocyklach śladami historii
Flytrap, czyli młot na drony
Nocne ataki na Ukrainę
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Czas nowych inwestycji
Skoordynowane zarządzanie w kryzysie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Kadeci będą się uczyć obsługi dronów
Szef MON-u upamiętnił pierwszych poległych w II wojnie
Czarna skrzynka F-16 w rękach śledczych
Strategiczne partnerstwo Polski i Kanady

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO