moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Nowy szef podkomisji smoleńskiej

Antoni Macierewicz został szefem podkomisji wyjaśniającej przyczyny katastrofy samolotu Tu-154M, który 10 kwietnia 2010 rozbił się w Smoleńsku. Na stanowisko przewodniczącego powołał go minister obrony Mariusz Błaszczak. – Antoni Macierewicz gwarantuje, że okoliczności największej tragedii w dziejach powojennej Polski zostaną wyjaśnione – mówi szef resortu obrony.

Minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak powołał Antoniego Macierewicza na stanowisko przewodniczącego Podkomisji do Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego z 10 kwietnia 2010 roku w Smoleńsku. Zdaniem ministra Błaszczaka, Antoni Macierewicz był niezwykle zaangażowany w wyjaśnianie przyczyn katastrofy smoleńskiej, zarówno jako minister obrony narodowej, jak i wcześniej, jako przewodniczący Zespołu Parlamentarnego do spraw Zbadania Przyczyn Katastrofy Tu-154 M.

– Antoni Macierewicz gwarantuje, że okoliczności największej tragedii w dziejach powojennej Polski zostaną wyjaśnione. Swoim doświadczeniem stworzy Podkomisji do Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego warunki do skutecznego ustalenia przyczyn wydarzeń z 10 kwietnia 2010 roku – mówi Mariusz Błaszczak, szef resortu obrony.

Według ostatnich ustaleń Podkomisji do Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego, lewe skrzydło samolotu Tu-154 M zostało zniszczone w wyniku wewnętrznej eksplozji, nie zaś zderzenia z drzewem. Tak, po zapoznaniu się z materiałem dowodowym, twierdzi Frank Taylor, brytyjski ekspert lotniczy współpracujący z podkomisją smoleńską. Taylor jest dyrektorem Centrum Bezpieczeństwa Lotniczego na Uniwersytecie w Cranfield. Ponadto stwierdzono, że „istniało kilka źródeł eksplozji: w skrzydle, slocie, a także w centropłacie, potwierdzone przez analizę mechanizmu uderzenia drzwi w ziemię. Brzoza nie miała wpływu na pierwotne zniszczenie skrzydła”, czytamy w komunikacie podkomisji. – Wnioski te zostały przyjęte przez członków Podkomisji i stanowią jedną z kluczowych konkluzji raportu technicznego – informuje Marta Palonek, rzecznik prasowy Podkomisji do Ponownego Zbadania Wypadku Lotniczego.

Podkomisja smoleńska została powołana decyzją Antoniego Macierewicza w lutym 2016 roku. W jej składzie zasiada 21 członków. Z podkomisją współpracuje także trzech zagranicznych ekspertów: prof. Michael Baden, amerykański ekspert medycyny sądowej, Frank Taylor, brytyjski ekspert lotniczy i rosyjski ekonomista Andrej Nikołajewicz Iłarionow.

MKS

autor zdjęć: mjr Robert Siemaszko / CO MON

dodaj komentarz

komentarze


Niebo pod osłoną
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Polski „Wiking” dla Danii
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
W Zamościu już wiedzą, jak się chronić
Militarne Schengen
Borsuki zadomowiły się na poligonie
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Obrońcy Lwowa z 1939 roku pochowani z honorami
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Jak zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców polskich miast?
Torpeda w celu
Dodatkowe zapory
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Dzień wart stu lat
Pierwsze Czarne Pantery w komplecie
Kapral Bartnik mistrzem świata
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
„Zamek” pozostał bezpieczny
Is It Already War?
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Ogień z Leopardów na Łotwie
Dostawa Homarów-K
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Dywersja na kolei. Są dowody
Brytyjczycy na wschodniej straży
Terytorialsi na wirtualnych polach walki
Wojskowy bus do szczęścia
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Studenci ewakuowali szpital
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Marynarze podjęli wyzwanie
Plan na WAM
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Mity i manipulacje
Ułani szturmowali okopy
„Horyzont” przeciw dywersji
Razem na ratunek
„Road Runner” w Libanie
Mundurowi z benefitami
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Gdy ucichnie artyleria
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Sukces Polaka w biegu z marines
Nowe zasady dla kobiet w armii
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Nieznani sprawcy wysadzili tory
Merops wdrażany natychmiast
Historyczna przeprowadzka do Cytadeli
My, jedna armia

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO