moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

3400 godzin na Bryzach

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap, który przechodzi do rezerwy, wykonał dziś pożegnalny lot samolotem transportowym An-28. W ciągu 22 lat służby w lotnictwie Marynarki Wojennej za sterami tego typu samolotów komandor spędził blisko 3400 godzin.

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap

Szef sekcji rozpoznania 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach kmdr ppor. pil. Sławomir Knap 31 stycznia kończy służbę w lotnictwie morskim. Na samolotach typu Bryza wylatał blisko 3400 godzin. W pożegnalnym locie towarzyszył mu zastępca dowódcy Brygady Lotnictwa MW kmdr pil. Andrzej Szczotka. Na zakończenie lotu kmdr Knap drogą radiową podziękował wszystkim służbom zabezpieczającym loty.

Podczas uroczystej zbiórki na płycie lotniska kmdr Knap odebrał m.in. przyznaną decyzją dowódcy Sił Powietrznych statuetkę Ikara.

******

Kmdr ppor. pil. Sławomir Knap jest absolwentem dęblińskiego Liceum Lotniczego, Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej oraz Uniwersytetu Gdańskiego. Służbę w lotnictwie morskim w Gdyni-Babich Dołach rozpoczął w 1991 roku jako pilot samolotów transportowych. We wrześniu 1999 r. objął dowództwo klucza samolotów transportowych, a w 2011 r. został szefem sekcji rozpoznania w 43 Bazie Lotnictwa Morskiego. Na samolotach typu Bryza wylatał ponad 3400 godzin. Wykonując zadania klucza samolotów transportowych, był w Chania na Krecie (Grecja), Murcia (Hiszpania), Plymuth (Wielka Brytania), Brest (Francja), Trondheim (Norwegia) i Sewastopol na Krymie (Ukraina).

Komandor Knap jest pasjonatem lotnictwa. Każdą wolną chwilę, również poza służbą, poświęcał na latanie. W powietrzu spędził ponad 6500 godzin. Latał na samolotach: TS-11 Iskra, An-2, Zlin- 42M, Zlin-142, PZL-104 Wilga, M-20 Mewa, PA-34, PA-46, Aeroprakt-22, BA-36, TBM 850 Socata, Cessna 206T oraz śmigłowiec HU-269.

Źródło: kmdr ppor. Czesław Cichy/ BLMW

PZ

autor zdjęć: Marian Kluczyński

dodaj komentarz

komentarze


Polki wicemistrzyniami Europy w szabli
 
Strategia odstraszania. Czy zadziała?
Pancerny kot w polskim wojsku
Inwestycja w żołnierzy
Pociski do FA-50 i nowe Rosomaki
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Rakiety dla polskich FA-50
Polska z dodatkowym wsparciem sojuszników
Więcej na obronność, silniejsze NATO
Flyer, zdobywca przestworzy
Policja ze wsparciem wojskowego Bayraktara
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Musimy być szybsi niż zagrożenie
Ratownik w akcji
Śmierć gorsza niż wszystkie
Podróż w ciemność
NATO przechodzi do działania
Nie żyje żołnierz PKW Irak
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Nowa dostawa Homarów-K
Wypadek Rosomaka
Ewakuacja Polaków z Izraela
Planowano zamach na Zełenskiego
Prawo dla kluczowych inwestycji obronnych
Szczyt NATO nie tylko o wydatkach na obronność
The Power of Infrastructure
Bałtyk – wciąż bezpieczny czy już nie?
Odbudowa obrony cywilnej kraju
Świat F-35
Marynarka świętuje i zaprasza na okręty
Szczyt w Hadze zakończony, co dalej?
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Historyczne zwycięstwo ukraińskiego F-16
Pionierski dron
Święto sportów walki w Warendorfie
Kajakami po medale
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Policjanci w koszarach WOT
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Podejrzane manewry na Bałtyku
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Specjalsi pod nowym dowództwem
K2. Azjatycka pantera
GROM’s DNA
Terytorialsi z Dolnego Śląska najlepiej wysportowani
Kadeci z NATO i z Korei szkolili się w Karkonoszach
Zbrodnia we wsi, której już nie ma
„Różycki” zwodowany
Wybierz Wydarzenie Historyczne Roku
Wyższe stawki dla niezawodowych
Drukowanie dronów
Żołnierze WOT-u szkolili się w Słowenii
Pierwsze oficerskie gwiazdki
Żołnierze z 10 Brygady Kawalerii Pancernej powalczą w IV lidze
Rodzinne ćwiczenia z wojskiem
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
Na Dolnym Śląsku „Wakacje z WOT” coraz popularniejsze
Strażnicy polskiego nieba
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Dzień, który zmienił bieg wojny
„Swift Response ‘25”, czyli lekka piechota w ciężkim terenie
Pestki, waafki, mewki – kobiety w Polskich Siłach Zbrojnych
Nowe zasady fotografowania obiektów wojskowych

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO