moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Piąta Bryza doleciała do Balic

Kolejny samolot transportowo-pasażerski M-28 B/PT trafił do wojskowej bazy na Balicach.


– Cieszymy się, że mamy coraz więcej najnowocześniejszych samolotów, które służyć nam będą wiele lat – mówi o kolejnej Bryzie rzecznik prasowy 8 Bazy Lotnictwa Transportowego kpt. Maciej Nojek.

W 8 Bazie ma służyć docelowo 8 Bryz typu Glass Cockpit. Pierwsze z nich pojawiły się w jednostce pod koniec ubiegłego roku. Piloci otrzymali je od zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Dotychczas latali najczęściej na starszych wersjach M-28 Skytruckach.

Zanim piloci usiądą za sterami Glass Cockpitów, będą musieli przejść krótkie szkolenie. Nowa Bryza różni się od Skytrucków między innymi cyfrową awioniką z czterema dużymi monitorami LCD. Zainstalowano w niej system identyfikacji „swój-obcy” (IFF). A na prośbę pilotów w samolocie jest także ogrzewanie zapobiegające oblodzeniu.

W tym roku na Balicach wyląduje jeszcze jeden samolot tego typu, a kolejne dwa w 2013 roku. Do końca przyszłego roku do bazy powinien też dotrzeć symulator lotów. Z kolei samoloty M-28 Skytruck zostaną przekazane do 3 Skrzydła Lotnictwa Transportowego w Powidzu.

Nowe Bryzy M-28 B/PT ze względu na brak hermetycznej kabiny mogą wznieść się maksymalnie na wysokość 3600 metrów. Samolot utrzymuje średnią prędkość przelotową 300 km/h. Może przewozić 18 pasażerów.


autor zdjęć: M. Nojek

dodaj komentarz

komentarze

~adrian
1345630260
Inspektorat wsparcia zamówił w 2008 bryzy umowę zmieniono w 2009 i zamówiono 5 M28 za 399 mln zł, a to że w armii robi się manewry zmienia brygady an półki półki na brygady formuje i rozformowuje nie ma nic do rzeczy
BF-08-52-E9
~Soy3r
1345564440
To nie jest zakup. Bryza została przeniesiona ze zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego i poddana liftingowi. Ludzie nauczcie się czytać.
7B-89-EA-FD
~adrian
1345380000
czy to jest najpotrzebniejszy zakup dla naszego wojska tak samo jak kolejne Casy lotnictwo transportowe jest potrzebne ale kupujmy ,,rasowe" transportowce nowe Herculesy albo samoloty MRTT z dwóch trzech takich maszyn pożytek byłby większy niż z Cas i skytrucków
BF-08-52-E9

Broń i szkolenia. NATO wspiera Ukrainę systemowo
Żołnierze na trzecim stopniu podium
Polskie Bayraktary nad Turcją
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Terytorialsi w akcji
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Kawaleria w szkole
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
DragonFly czeka na wojsko
Szli po odznakę norweskiej armii
Orientuj się bez GPS-u
Wojskowi rekruterzy zawsze na posterunku
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Pasja i fart
Zawiszacy na Litwie
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
Polski „Wiking” dla Danii
Kolejne „Husarze” w powietrzu
Koniec pewnej epoki
Deterrence in Polish
„Steadfast Noon”, czyli nuklearne odstraszanie
Kircholm 1605
Medycy na start
Dywersanci atakują
Kaczka wodno-lądowa (nie dziennikarska)
Polskie innowacje dla bezpieczeństwa – od Kosmosu po Bałtyk
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
WOT na Szlaku Ratunkowym
Młodzi i bezzałogowce
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
Kolejna fabryka amunicji z Niewiadowa
Więcej pieniędzy na strzelnice w powiecie
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Medale pięcioboistów Wojska Polskiego
Medicine for Hard Times
Standardy NATO w Siedlcach
Szpital polowy, czyli test Żelaznej Dywizji
Jelcz się wzmacnia
Speczespół wybierze „Orkę”
W poszukiwaniu majora Serafina
Abolicja dla ochotników
Koniec dzieciństwa
Miliardy na inwestycje dla PGZ-etu
Wojny na rzut kostką
Pocisk o chirurgicznej precyzji
Kosmiczny Perun
W wojsku orientują się najlepiej
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Trzeba wzmocnić suwerenność technologiczną Polski
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Transbałtycka współpraca
Więcej szpitali przyjaznych wojsku
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Brytyjczycy na wschodniej straży
Maratońskie święto w Warszawie
Priorytetowe zaangażowanie
Człowiek jest najważniejszy
Mity i manipulacje
„Droga do GROM-u”
Korpus bezzałogowców i nowe specjalności w armii
„Czerwone berety” na kursie dowódców i SERE
„Road Runner” w Libanie
Rezerwa i weterani – siła, której nie wolno zmarnować
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO