moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Piąta Bryza doleciała do Balic

Kolejny samolot transportowo-pasażerski M-28 B/PT trafił do wojskowej bazy na Balicach.


– Cieszymy się, że mamy coraz więcej najnowocześniejszych samolotów, które służyć nam będą wiele lat – mówi o kolejnej Bryzie rzecznik prasowy 8 Bazy Lotnictwa Transportowego kpt. Maciej Nojek.

W 8 Bazie ma służyć docelowo 8 Bryz typu Glass Cockpit. Pierwsze z nich pojawiły się w jednostce pod koniec ubiegłego roku. Piloci otrzymali je od zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Dotychczas latali najczęściej na starszych wersjach M-28 Skytruckach.

Zanim piloci usiądą za sterami Glass Cockpitów, będą musieli przejść krótkie szkolenie. Nowa Bryza różni się od Skytrucków między innymi cyfrową awioniką z czterema dużymi monitorami LCD. Zainstalowano w niej system identyfikacji „swój-obcy” (IFF). A na prośbę pilotów w samolocie jest także ogrzewanie zapobiegające oblodzeniu.

W tym roku na Balicach wyląduje jeszcze jeden samolot tego typu, a kolejne dwa w 2013 roku. Do końca przyszłego roku do bazy powinien też dotrzeć symulator lotów. Z kolei samoloty M-28 Skytruck zostaną przekazane do 3 Skrzydła Lotnictwa Transportowego w Powidzu.

Nowe Bryzy M-28 B/PT ze względu na brak hermetycznej kabiny mogą wznieść się maksymalnie na wysokość 3600 metrów. Samolot utrzymuje średnią prędkość przelotową 300 km/h. Może przewozić 18 pasażerów.


autor zdjęć: M. Nojek

dodaj komentarz

komentarze

~adrian
1345630260
Inspektorat wsparcia zamówił w 2008 bryzy umowę zmieniono w 2009 i zamówiono 5 M28 za 399 mln zł, a to że w armii robi się manewry zmienia brygady an półki półki na brygady formuje i rozformowuje nie ma nic do rzeczy
BF-08-52-E9
~Soy3r
1345564440
To nie jest zakup. Bryza została przeniesiona ze zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego i poddana liftingowi. Ludzie nauczcie się czytać.
7B-89-EA-FD
~adrian
1345380000
czy to jest najpotrzebniejszy zakup dla naszego wojska tak samo jak kolejne Casy lotnictwo transportowe jest potrzebne ale kupujmy ,,rasowe" transportowce nowe Herculesy albo samoloty MRTT z dwóch trzech takich maszyn pożytek byłby większy niż z Cas i skytrucków
BF-08-52-E9

MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Abolicja dla ochotników
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Pięściarska uczta w Suwałkach
Kolejny kontrakt Dezametu
Kaman – domknięcie historii
Brytyjczycy na wschodniej straży
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Koniec dzieciństwa
Sportowcy na poligonie
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
Awanse w dniu narodowego święta
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Marynarze mają nowe motorówki
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Inwestycja w bezpieczeństwo
Standardy NATO w Siedlcach
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Polski „Wiking” dla Danii
Grecka walka z sabotażem
Rusza program „wGotowości”
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
Starcie pancerniaków
Święto wolnej Rzeczypospolitej
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Marynarze podjęli wyzwanie
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Wellington „Zosia” znad Bremy
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Jesteśmy dziećmi wolności
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Mity i manipulacje
Czy to już wojna?
Renault FT-17 – pierwszy czołg odrodzonej Polski
Gdy ucichnie artyleria
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Sukces Polaka w biegu z marines
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
„Road Runner” w Libanie
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Szkolenia obronne tuż-tuż. Instruktorzy uczą się przekazywać wiedzę
Mundurowi z benefitami
Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
OPW budują świadomość obronną
Awanse generalskie na Święto Niepodległości
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Zasiać strach w szeregach wroga
Dzień wart stu lat
Odznaczenia za wzorową służbę
Nowe zasady dla kobiet w armii
Kircholm 1605
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Arteterapia dla weteranów
Nie daj się zhakować
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO