moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Piąta Bryza doleciała do Balic

Kolejny samolot transportowo-pasażerski M-28 B/PT trafił do wojskowej bazy na Balicach.


– Cieszymy się, że mamy coraz więcej najnowocześniejszych samolotów, które służyć nam będą wiele lat – mówi o kolejnej Bryzie rzecznik prasowy 8 Bazy Lotnictwa Transportowego kpt. Maciej Nojek.

W 8 Bazie ma służyć docelowo 8 Bryz typu Glass Cockpit. Pierwsze z nich pojawiły się w jednostce pod koniec ubiegłego roku. Piloci otrzymali je od zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Dotychczas latali najczęściej na starszych wersjach M-28 Skytruckach.

Zanim piloci usiądą za sterami Glass Cockpitów, będą musieli przejść krótkie szkolenie. Nowa Bryza różni się od Skytrucków między innymi cyfrową awioniką z czterema dużymi monitorami LCD. Zainstalowano w niej system identyfikacji „swój-obcy” (IFF). A na prośbę pilotów w samolocie jest także ogrzewanie zapobiegające oblodzeniu.

W tym roku na Balicach wyląduje jeszcze jeden samolot tego typu, a kolejne dwa w 2013 roku. Do końca przyszłego roku do bazy powinien też dotrzeć symulator lotów. Z kolei samoloty M-28 Skytruck zostaną przekazane do 3 Skrzydła Lotnictwa Transportowego w Powidzu.

Nowe Bryzy M-28 B/PT ze względu na brak hermetycznej kabiny mogą wznieść się maksymalnie na wysokość 3600 metrów. Samolot utrzymuje średnią prędkość przelotową 300 km/h. Może przewozić 18 pasażerów.


autor zdjęć: M. Nojek

dodaj komentarz

komentarze

~adrian
1345630260
Inspektorat wsparcia zamówił w 2008 bryzy umowę zmieniono w 2009 i zamówiono 5 M28 za 399 mln zł, a to że w armii robi się manewry zmienia brygady an półki półki na brygady formuje i rozformowuje nie ma nic do rzeczy
BF-08-52-E9
~Soy3r
1345564440
To nie jest zakup. Bryza została przeniesiona ze zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego i poddana liftingowi. Ludzie nauczcie się czytać.
7B-89-EA-FD
~adrian
1345380000
czy to jest najpotrzebniejszy zakup dla naszego wojska tak samo jak kolejne Casy lotnictwo transportowe jest potrzebne ale kupujmy ,,rasowe" transportowce nowe Herculesy albo samoloty MRTT z dwóch trzech takich maszyn pożytek byłby większy niż z Cas i skytrucków
BF-08-52-E9

Europa ma być zdolna do obrony
Przedwczesny triumf
Śmierć żołnierza Wojsk Obrony Terytorialnej
„Gaudeamus igitur” u wojskowych medyków
Cios w plecy
Szpej, czyli ma być skrojone na miarę
Rosja eskaluje napięcie w Europie Wschodniej
Polsko-unijne rozmowy o „murze dronowym”
W obronie gazoportu
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Grupa WB rozszerza ofertę Warmate’ów
Kircholm 1605
Jednym głosem w sprawie obronności
Koniec dzieciństwa
Jak postępuje modernizacja sił powietrznych?
W Sejmie o konsultacjach z sojusznikami
RAF nad Polską. Cel: patrolować i odstraszać
Kluczowa inwestycja dla sojuszników
Cichociemni w oczach swoich następców
Unia chce zbudować „mur dronowy"
Wioślarze mistrzami świata, a pięcioboiści znów na podium
Polska nadal będzie finansować Stralinki dla Ukrainy
Szczeciński Korpus rośnie w siłę
Nurkowie kontra dywersanci
Pomoc dla rodziny w Wyrykach
Krótka droga na Gotlandię
Pięciobojowe duety na medal
„Road Runner” w Libanie
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Brytyjczycy żegnają Malbork
Taktyczne nowości (nie tylko) dla służb
W poszukiwaniu majora Serafina
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Maratońskie święto w Warszawie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Szósta generacja myśliwców coraz bliżej
Polskie wojsko na Gotlandii
Na tropie Bursztynowej Komnaty
WOT na froncie walki w cyberprzestrzeni
K2 bardziej polski i... bezpieczny dla załogi
Podniebny sprawdzian
Soboty z wojskiem
„Cichociemni – Pług”. Premiera dokumentu
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Medale na ściance i na torze regatowym
Orlik na Alfę
Polski „Wiking” dla Danii
Umowa na rakiety do F-35 jeszcze w tym roku
Nielekka budowa kompleksu dla 21 Lekkiego Batalionu Górskiego
Święto w stolicy polskiego pentatlonu
Rekompensaty na nowych zasadach
Su-22 odleciały. Teraz w Mirosławcu rządzą Bayraktary
Dwie agresje, dwie okupacje
Bohaterowie, których etos trwa
Medale pięcioboistów Wojska Polskiego
Rekordowy rocznik rozpoczął naukę na WAT
Człowiek w pętli
Żandarmeria skontroluje także cywilów
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Brytyjczycy na wschodniej straży
Od doświadczeń z wojny do pokolenia Z
Speczespół wybierze „Orkę”
Norwegowie zaczynają szkolenia Ukraińców w Polsce
Kolejne Legwany dla Wojska Polskiego
Rozkaz: zatankować kompanię Abramsów
Zawiszacy mają „Zjawę”
Władze USA zapowiadają poważne zmiany w amerykańskiej armii

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO