moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Piąta Bryza doleciała do Balic

Kolejny samolot transportowo-pasażerski M-28 B/PT trafił do wojskowej bazy na Balicach.


– Cieszymy się, że mamy coraz więcej najnowocześniejszych samolotów, które służyć nam będą wiele lat – mówi o kolejnej Bryzie rzecznik prasowy 8 Bazy Lotnictwa Transportowego kpt. Maciej Nojek.

W 8 Bazie ma służyć docelowo 8 Bryz typu Glass Cockpit. Pierwsze z nich pojawiły się w jednostce pod koniec ubiegłego roku. Piloci otrzymali je od zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Dotychczas latali najczęściej na starszych wersjach M-28 Skytruckach.

Zanim piloci usiądą za sterami Glass Cockpitów, będą musieli przejść krótkie szkolenie. Nowa Bryza różni się od Skytrucków między innymi cyfrową awioniką z czterema dużymi monitorami LCD. Zainstalowano w niej system identyfikacji „swój-obcy” (IFF). A na prośbę pilotów w samolocie jest także ogrzewanie zapobiegające oblodzeniu.

W tym roku na Balicach wyląduje jeszcze jeden samolot tego typu, a kolejne dwa w 2013 roku. Do końca przyszłego roku do bazy powinien też dotrzeć symulator lotów. Z kolei samoloty M-28 Skytruck zostaną przekazane do 3 Skrzydła Lotnictwa Transportowego w Powidzu.

Nowe Bryzy M-28 B/PT ze względu na brak hermetycznej kabiny mogą wznieść się maksymalnie na wysokość 3600 metrów. Samolot utrzymuje średnią prędkość przelotową 300 km/h. Może przewozić 18 pasażerów.


autor zdjęć: M. Nojek

dodaj komentarz

komentarze

~adrian
1345630260
Inspektorat wsparcia zamówił w 2008 bryzy umowę zmieniono w 2009 i zamówiono 5 M28 za 399 mln zł, a to że w armii robi się manewry zmienia brygady an półki półki na brygady formuje i rozformowuje nie ma nic do rzeczy
BF-08-52-E9
~Soy3r
1345564440
To nie jest zakup. Bryza została przeniesiona ze zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego i poddana liftingowi. Ludzie nauczcie się czytać.
7B-89-EA-FD
~adrian
1345380000
czy to jest najpotrzebniejszy zakup dla naszego wojska tak samo jak kolejne Casy lotnictwo transportowe jest potrzebne ale kupujmy ,,rasowe" transportowce nowe Herculesy albo samoloty MRTT z dwóch trzech takich maszyn pożytek byłby większy niż z Cas i skytrucków
BF-08-52-E9

Odznaczenia za wzorową służbę
Marynarze podjęli wyzwanie
Poszukiwania szczątków rosyjskich dronów wstrzymane
Nowe zasady dla kobiet w armii
Brytyjczycy na wschodniej straży
Sportowcy na poligonie
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
Arteterapia dla weteranów
Kircholm 1605
Męska sprawa: profilaktyka
OPW budują świadomość obronną
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Abolicja dla ochotników
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
MiG-i-29 znów przechwyciły rosyjski samolot
Koniec dzieciństwa
Czy to już wojna?
Rekordowe wyniki na torze łyżwiarskim
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Szkolenia obronne tuż-tuż. Instruktorzy uczą się przekazywać wiedzę
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Inwestycja w bezpieczeństwo
Prof. Ilnicki – lekarz żołnierskich dusz
Kolejny kontrakt Dezametu
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
System identyfikacji i zwalczania dronów już w Polsce
Lojalny skrzydłowy bez pilota
Mity i manipulacje
Pierwsze Rosomaki w Załuskach
Tomahawki dla Ukrainy? Pentagon mówi „tak”, Trump mówi „nie”
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Wellington „Zosia” znad Bremy
Rusza program „wGotowości”
Zasiać strach w szeregach wroga
Kaman – domknięcie historii
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
Pancerniacy na „Lamparcie ‘25”
Pięściarska uczta w Suwałkach
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
Jesteśmy dziećmi wolności
„Road Runner” w Libanie
Nie daj się zhakować
Starcie pancerniaków
Marynarze mają nowe motorówki
Mundurowi z benefitami
Sukces Polaka w biegu z marines
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Redakcja „Polski Zbrojnej” w szkole przetrwania
Standardy NATO w Siedlcach
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Nieznana strona Grobu Nieznanego Żołnierza w Warszawie
Awanse generalskie na Święto Niepodległości
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Komisja Obrony za Bezpiecznym Bałtykiem
Polski „Wiking” dla Danii
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO