moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Piąta Bryza doleciała do Balic

Kolejny samolot transportowo-pasażerski M-28 B/PT trafił do wojskowej bazy na Balicach.


– Cieszymy się, że mamy coraz więcej najnowocześniejszych samolotów, które służyć nam będą wiele lat – mówi o kolejnej Bryzie rzecznik prasowy 8 Bazy Lotnictwa Transportowego kpt. Maciej Nojek.

W 8 Bazie ma służyć docelowo 8 Bryz typu Glass Cockpit. Pierwsze z nich pojawiły się w jednostce pod koniec ubiegłego roku. Piloci otrzymali je od zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego. Dotychczas latali najczęściej na starszych wersjach M-28 Skytruckach.

Zanim piloci usiądą za sterami Glass Cockpitów, będą musieli przejść krótkie szkolenie. Nowa Bryza różni się od Skytrucków między innymi cyfrową awioniką z czterema dużymi monitorami LCD. Zainstalowano w niej system identyfikacji „swój-obcy” (IFF). A na prośbę pilotów w samolocie jest także ogrzewanie zapobiegające oblodzeniu.

W tym roku na Balicach wyląduje jeszcze jeden samolot tego typu, a kolejne dwa w 2013 roku. Do końca przyszłego roku do bazy powinien też dotrzeć symulator lotów. Z kolei samoloty M-28 Skytruck zostaną przekazane do 3 Skrzydła Lotnictwa Transportowego w Powidzu.

Nowe Bryzy M-28 B/PT ze względu na brak hermetycznej kabiny mogą wznieść się maksymalnie na wysokość 3600 metrów. Samolot utrzymuje średnią prędkość przelotową 300 km/h. Może przewozić 18 pasażerów.


autor zdjęć: M. Nojek

dodaj komentarz

komentarze

~adrian
1345630260
Inspektorat wsparcia zamówił w 2008 bryzy umowę zmieniono w 2009 i zamówiono 5 M28 za 399 mln zł, a to że w armii robi się manewry zmienia brygady an półki półki na brygady formuje i rozformowuje nie ma nic do rzeczy
BF-08-52-E9
~Soy3r
1345564440
To nie jest zakup. Bryza została przeniesiona ze zlikwidowanego 36 Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego i poddana liftingowi. Ludzie nauczcie się czytać.
7B-89-EA-FD
~adrian
1345380000
czy to jest najpotrzebniejszy zakup dla naszego wojska tak samo jak kolejne Casy lotnictwo transportowe jest potrzebne ale kupujmy ,,rasowe" transportowce nowe Herculesy albo samoloty MRTT z dwóch trzech takich maszyn pożytek byłby większy niż z Cas i skytrucków
BF-08-52-E9

Jak Orlęta stają się Orłami?
 
Przygotowania do Święta Wojska Polskiego
Terytorialsi zawitają do Płocka
Nawrocki przedstawia kierownictwo BBN-u
Planowano zamach na Zełenskiego
Czarna Pantera celuje
Pancerny drapieżnik, czyli Leopard 2A5
Pierwszy polski lot Apache’a
Pół tysiąca terytorialsów strzeże zachodniej granicy
Wyższe stawki dla niezawodowych
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Korzystne zmiany w dodatkach dla sił powietrznych
W drodze do amunicyjnego bezpieczeństwa
Ewakuacja Polaków z Izraela
Pucharowe zmagania Polaków
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
K9 i FlyEye na poligonie w Ustce
W tydzień poznali smak żołnierskiego fachu
Rywalizacja snajperów
Blue Force vs Red Force w Orzyszu
Demony wojny nie patrzą na płeć
BWP-1 – historia na dekady
Cel: zbudować odporność państwa
Wołyń – pamiętamy
12 tys. żołnierzy gotowych do działania
Prezydent Trump spotkał się z szefem NATO
Pieta Michniowska
„Niegościnni” marynarze na obiektach sportowych w Ustce
Ostatnia niedziela…
Dzieci wojny
MSWiA: Zachodnia granica jest bezpieczna
Niebezpieczne incydenty na polsko-białoruskiej granicy
Armia pomoże służbom na zachodniej granicy
Polacy i Holendrzy razem dla obronności
Kajakami po medale
PT-91, czyli trzy dekady twardej służby
Podejrzane manewry na Bałtyku
Sukcesy żołnierzy na międzynarodowych arenach
Lotnicy uratowali Wielką Brytanię
Więcej niż ćwiczenia
Warsztaty dają siłę
Dekapitacyjne uderzenie w Iran
Żołnierz ranny na granicy
USA przyłączyły się do ataku Izraela na Iran
Posłowie za wypowiedzeniem konwencji ottawskiej
Żołnierze PKW Irak są bezpieczni
Kolarskie święto w stolicy
Nabór do „Wakacji z wojskiem” 2025 trwa
Sejm zakończył prace nad nowelizacją ustawy o obronie ojczyzny. Teraz czas na Senat
Witamy na Ziemi
Święto sportów walki w Warendorfie
Nie żyje żołnierz PKW Irak
Moc Czarnych Panter
Rekompensaty na ostatniej prostej
Czarne Pantery, ognia!
K9 – nieoceniony sojusznik
Generał „Grot” – pierwszy dowódca AK
PGZ buduje suwerenność amunicyjną
More Than an Exercise
Rosyjska maszyna Su-24 przechwycona przez polskie F-16
Radomski Air Show coraz bliżej
Broń przeciwko wrogim satelitom
Tak walczyły pancerne kolosy
Tłumy na zawodach w Krakowie
Umacnianie ściany wschodniej
Nowe Abramsy już w Wesołej

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO