moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Wojsko pomoże walczyć z powodzią

Na Dolnym Śląsku żołnierze zbudują sześć mostów na drogach zarwanych przez wodę. Przeważnie będą to składane mosty drogowe, stawiane tymczasowo. W pracach weźmie udział ok. 60 żołnierzy.

Od jutra wojskowi z jednostek inżynieryjnych Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych będą gotowi do akcji. Tymczasowe mosty mają powstać w powiatach: Lwówek Śląski, Lubań oraz w rejonie Jeleniej Góry. W ubiegłym tygodniu doszło tam do ulewnych deszczów i podtopień, zniszczonych zostało wiele dróg i mostów.

Obecnie żołnierze robią analizę terenu i potrzebnego materiału. Z informacji polski-zbrojnej.pl wynika, że najprawdopodobniej będą budować głównie drogowe mosty składane DMS-65. To wojskowy most, który można szybko i wiele razy składać i rozkładać, a jego konstrukcja może sięgać 45 metrów. Wojsko podkreśla, że jest wytrzymały, mogą po nim przejeżdżać nawet TIR-y.

Plany zakładają, że żołnierze na Dolnym Śląsku postawią dwa mosty o długości 30 metrów i cztery mniejsze. Najwięcej, bo trzy, wojsko postawi w okolicach Jeleniej Góry. To, jak długo będą pracować, zależy głównie od długości mostu. – 15-metrową konstrukcję zbudowaliśmy kiedyś nawet w 24 godziny. A było to w wyjątkowo trudnych warunkach, gdyż stawialiśmy ją na starym zawalonym moście – opowiada por. Krzysztof Pokorski z 1 Batalionu Drogowo-Mostowego w Dęblinie, który weźmie udział w akcji w gminie Gryfów Śląski.

Mosty stawiać będzie też 2 Pułk Inżynieryjny z Inowrocławia i 4 Batalion Inżynieryjny z Głogowa. W sumie 60 żołnierzy. Choć będą gotowi już od jutra, do rozpoczęcia prac potrzebują materiałów i sprzętu od lokalnych samorządowców. Mowa o palach do konstrukcji mostu, rurach i belkach stalowych oraz drogowych płytach.
Dźwigi i kafary, czyli urządzenia do wbijania pali, wojsko może przywieźć ze sobą. – Weźmiemy też polową elektrownię, bo będzie to praca w warunkach typowo polowych – mówi por. Pokorski.

Z prośbą, by wojsko włączyło się do pomocy na terenach podtopionych, wystąpił do ministra obrony wojewoda dolnośląski. Gdy gminy uporają się z problemem i rozpoczną remont uszkodzonych dróg i mostów, żołnierze zabiorą swoje konstrukcje.

DK

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze


Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Apache’e nad Inowrocławiem
NATO – jesteśmy z Polską
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Z najlepszymi na planszy
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
Człowiek w pętli
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Pożegnanie z Columbią
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Premiera na MSPO: Pocisk dalekiego zasięgu Lanca
Młody narybek AWL-u na szkoleniu
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Dwie agresje, dwie okupacje
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
Debiut polskich Patriotów
Brytyjczycy żegnają Malbork
Orlik na Alfę
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
Miliardy na budowę schronów
Krok ku niezależności
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Zwycięska batalia o stolicę
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
Święto Wojsk Lądowych
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
W poszukiwaniu majora Serafina
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Cios w plecy
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Brytyjczycy na wschodniej straży
Black Hawki nad Warszawą
Husarz z polskim instruktorem
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
Eurokorpus pod hiszpańskim dowództwem
Wielkie zbrojenia za Odrą
Kurs dla najlepszych w SERE
Niemiecki plan zniszczenia Polski
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
„Road Runner” w Libanie
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
17 września 1939. Nigdy więcej
Rekompensaty na nowych zasadach
Czołgiści w ogniu
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
WOT sprawdzał się w Nowej Dębie
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Polsko-ukraińskie rozmowy o współpracy
Hekatomba na Woli
Polsko-ukraińskie rozmowy o współpracy
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Największy transport Abramsów w tym roku

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO