moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Wojsko pomoże walczyć z powodzią

Na Dolnym Śląsku żołnierze zbudują sześć mostów na drogach zarwanych przez wodę. Przeważnie będą to składane mosty drogowe, stawiane tymczasowo. W pracach weźmie udział ok. 60 żołnierzy.

Od jutra wojskowi z jednostek inżynieryjnych Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych będą gotowi do akcji. Tymczasowe mosty mają powstać w powiatach: Lwówek Śląski, Lubań oraz w rejonie Jeleniej Góry. W ubiegłym tygodniu doszło tam do ulewnych deszczów i podtopień, zniszczonych zostało wiele dróg i mostów.

Obecnie żołnierze robią analizę terenu i potrzebnego materiału. Z informacji polski-zbrojnej.pl wynika, że najprawdopodobniej będą budować głównie drogowe mosty składane DMS-65. To wojskowy most, który można szybko i wiele razy składać i rozkładać, a jego konstrukcja może sięgać 45 metrów. Wojsko podkreśla, że jest wytrzymały, mogą po nim przejeżdżać nawet TIR-y.

Plany zakładają, że żołnierze na Dolnym Śląsku postawią dwa mosty o długości 30 metrów i cztery mniejsze. Najwięcej, bo trzy, wojsko postawi w okolicach Jeleniej Góry. To, jak długo będą pracować, zależy głównie od długości mostu. – 15-metrową konstrukcję zbudowaliśmy kiedyś nawet w 24 godziny. A było to w wyjątkowo trudnych warunkach, gdyż stawialiśmy ją na starym zawalonym moście – opowiada por. Krzysztof Pokorski z 1 Batalionu Drogowo-Mostowego w Dęblinie, który weźmie udział w akcji w gminie Gryfów Śląski.

Mosty stawiać będzie też 2 Pułk Inżynieryjny z Inowrocławia i 4 Batalion Inżynieryjny z Głogowa. W sumie 60 żołnierzy. Choć będą gotowi już od jutra, do rozpoczęcia prac potrzebują materiałów i sprzętu od lokalnych samorządowców. Mowa o palach do konstrukcji mostu, rurach i belkach stalowych oraz drogowych płytach.
Dźwigi i kafary, czyli urządzenia do wbijania pali, wojsko może przywieźć ze sobą. – Weźmiemy też polową elektrownię, bo będzie to praca w warunkach typowo polowych – mówi por. Pokorski.

Z prośbą, by wojsko włączyło się do pomocy na terenach podtopionych, wystąpił do ministra obrony wojewoda dolnośląski. Gdy gminy uporają się z problemem i rozpoczną remont uszkodzonych dróg i mostów, żołnierze zabiorą swoje konstrukcje.

DK

autor zdjęć: MON

dodaj komentarz

komentarze


Najmłodszy żołnierz generała Andersa
Borsuki zadomowiły się na poligonie
Formoza – 50 lat morskich komandosów
Wojska amerykańskie w Polsce pozostają
Dzień wart stu lat
Gdy ucichnie artyleria
„Horyzont” przeciw dywersji
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
Nowe zasady dla kobiet w armii
Aleksander Władysław Sosnkowski i jego niewiarygodne przypadki
Militarne Schengen
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Szef MON-u z wizytą we Włoszech
W Zamościu już wiedzą, jak się chronić
Pomorscy terytorialsi w Bośni i Hercegowinie
Norweska broń będzie produkowana w Polsce
Drony w szkołach
Mity i manipulacje
Nieoceniona siła edukacji
„Road Runner” w Libanie
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Studenci ewakuowali szpital
Straż pożarna z mocniejszym wsparciem armii
Premier ogłasza podwyższony stopień alarmowy
Kapral Bartnik mistrzem świata
Brytyjczycy na wschodniej straży
Szczyt europejskiej „Piątki” w Berlinie
Mundurowi z benefitami
Nieznani sprawcy wysadzili tory
Polskie Homary za kołem podbiegunowym
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Dywersja na kolei. Są dowody
Palantir pomoże analizować wojskowe dane
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Dodatkowe zapory
Wojskowy bus do szczęścia
My, jedna armia
Niebo pod osłoną
Niepokonani koszykarze Czarnej Dywizji
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
Polski „Wiking” dla Danii
Elementy Wisły testowane w USA
Razem na ratunek
Historyczna przeprowadzka do Cytadeli
Plan na WAM
Ogień z Leopardów na Łotwie
Dostawa Homarów-K
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
Sukces Polaka w biegu z marines
„Łączy nas bezpieczeństwo”. Ruszają szkolenia na Lubelszczyźnie
„Zamek” pozostał bezpieczny
Rząd powołał pełnomocnika ds. SAFE
Ułani szturmowali okopy
Polska, Litwa – wspólna sprawa
Pierwsze Czarne Pantery w komplecie
Rosja usuwa polskie symbole z cmentarza w Katyniu
Terytorialsi na wirtualnych polach walki
Is It Already War?
Żołnierze pomagają w akcji na torach
Marynarze podjęli wyzwanie
Merops wdrażany natychmiast
Nowe K9 w Węgorzewie i Toruniu
Kontrakt na „Orkę” jeszcze w tym roku?

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO