moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Trzy Akcje Serce jednego dnia

26 marca lotnicy z 8 Krakowskiej Bazy Lotnictwa Transportowego zrealizowali trzy Akcje Serce.

Pierwszy wylot i 24 czwarta akcja w tym roku miał miejsce o godzinie 10.16. Załoga samolotu C – 295M CASA wykonała lot po trasie KRAKÓW – WARSZAWA – KRAKÓW i po realizacji zadania powróciła na macierzyste lotnisko o godzinie 15.40. Akcja zrealizowana została na rzecz Kliniki Chirurgii Serca, Naczyń i Transplantologii w Warszawie.

Kolejny wylot zrealizowany przez załogę samolotu M - 28 B/PT/GC nastąpił o godzinie 13.43. Lot przebiegał po trasie KRAKÓW – WARSZAWA – SZCZECIN - KRAKÓW. Ta 25 już w tym roku akcja wykonana została tym razem na rzecz Samodzielnego Publicznego Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Szczecinie i zakończyła się lądowaniem samolotu na lotnisku w Balicach o godzinie o godzinie 19.00.

Trzecie wykonane w tym dniu zadanie lotnicze o statusie „Hospital” miało miejsce o godzinie 16.08. Załoga samolotu M - 28 B/PT/GC wystartowała o godz. 16.08, tym razem nieco odmiennie niż zazwyczaj, bo z lotniska w Powidzu. Lot po trasie POWIDZ - OKSYWIE - WROCŁAW – POWIDZ odbył się planowo i bez zakłóceń. Zakończenie akcji i powrót na lotnisko w Powidzu miał miejsce o godzinie 21.31. Przelot i transport zespołu transplantacyjnego wraz z wyposażeniem specjalistycznym wykonany został na rzecz Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego we Wrocławiu. Było to już 26 zadanie tego typu wykonane od początku bieżącego roku.

8 Krakowska Baza Lotnictwa Transportowego realizuje największą liczbę Akcji Serce w Polsce. Zeszły rok był pod tym względem rekordowy – wykonano 69 akcji. To wymagające i angażujące ogrom pracy wielu ludzi zadanie, polegające na współpracy lotnictwa wojskowego z podmiotami medycznymi i transporcie organów do przeszczepów osobom potrzebującym, pozwala na zyskanie nowego życia setkom pacjentów. Dzieje się to dzięki wykorzystaniu do przewozu organów, w czasie którego czas ma ogromne znaczenie, najszybszego środka transportu jakim jest samolot. Załogi lotnicze 8. BLTr wykonują tego typu loty praktycznie po terenie całego kraju, realizując służbę na rzecz społeczeństwa i przyczyniając się do ratowania ludzkiego życia. O ogromie wkładu 8. Krakowskiej Bazy Lotnictwa Transportowego w realizację tego szczytnego przedsięwzięcia niech świadczy fakt, że od 1998 roku nasi lotnicy zrealizowali 570 zadań lotniczych w ramach Akcji Serce. W tym celu wykonano 1740 lotów w czasie prawie 1800 godzin w powietrzu.

Źródło: 8 BLTr

red. PZ

autor zdjęć: 8 BLTr

dodaj komentarz

komentarze


Brytyjczycy żegnają Malbork
Brytyjczycy na wschodniej straży
Największy transport Abramsów w tym roku
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
„Road Runner” w Libanie
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Święto Wojsk Lądowych
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
Orlik na Alfę
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
Kurs dla najlepszych w SERE
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
NATO – jesteśmy z Polską
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Dwie agresje, dwie okupacje
Debiut polskich Patriotów
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Hekatomba na Woli
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
Krok ku niezależności
Czołgiści w ogniu
Wielkie zbrojenia za Odrą
Husarz z polskim instruktorem
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Premiera na MSPO: Pocisk dalekiego zasięgu Lanca
Z najlepszymi na planszy
„Saber Junction” – gotowi do obrony
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pożegnanie z Columbią
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Niemiecki plan zniszczenia Polski
W poszukiwaniu majora Serafina
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
17 września 1939. Nigdy więcej
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
Defendery skompletowane
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Black Hawki nad Warszawą
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Zwycięska batalia o stolicę
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Rekompensaty na nowych zasadach
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Cios w plecy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO