moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Dwie akcje poszukiwawczo-ratownicze

W miniony weekend załogi SAR z 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach przeprowadziły dwie akcje poszukiwawczo-ratownicze. W nocy śmigłowiec W-3WARM Anakonda zadysponowano do poszukiwania obiektu w okolicach Nidzicy. Rano załoga Anakondy ewakuowała pracownika platformy.

O godz. 0.43 załoga dyżurna SAR pełniąca dyżur ratowniczy na lotnisku 43 Bazy Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach, otrzymała zadanie poszukiwania obiektu, którego upadek zaobserwowano w okolicach miejscowości Brzeźno Łyńskie w pobliżu Nidzicy. Śmigłowiec poszukiwawczo-ratowniczy W-3WARM Anakonda wystartował o godzinie 1.02 i po godzinie lotu osiągnął rejon poszukiwań. Po pół godzinie poszukiwań zadanie przerwano na polecenie służb koordynujących akcję. Śmigłowiec powrócił na macierzyste lotnisko Oksywie o godz. 3.20.

Kolejne zadanie dla załogi SAR z Gdyni pojawiło się o godz. 8.04. Załoga postawiona została w stan gotowości alarmem ratowniczym: "ewakuacja medyczna”. Jeden z pracowników platformy PETROBALTIC wymagał natychmiastowego transportu do szpitala. Śmigłowiec poszukiwawczo-ratowniczy W-3WARM Anakonda, wystartował o godzinie 8.18. O godz. 8.59 poszkodowany został podjęty na pokład śmigłowca i zgodnie z otrzymanym zadaniem przetransportowany na lądowisko przy Szpitalu św. Wojciecha w Gdańsku-Zaspie. Poszkodowany został przekazany służbom medycznym o godz. 9.34. Śmigłowiec powrócił na macierzyste lotnisko Oksywie o godz. 9.47, kończąc akcję.

***
Były to 757 i 758 akcje poszukiwawczo-ratownicze w historii BLMW oraz 12 i 13 przeprowadzone w tym roku. W ciągu ostatnich 27 lat uratowano życie 400 osób. Brygada Lotnictwa Marynarki Wojennej jest jedyną w Polsce formacją lotniczą utrzymująca ciągłą gotowość do prowadzenia działań ratowniczych z powietrza nad obszarami morskimi. Całodobowy dyżur SAR/ASAR, w ramach polskiej strefy odpowiedzialności "Konwencji o poszukiwaniu i ratownictwie morskim" oraz „Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym”, pełniony jest przez załogi śmigłowców W-3WARM w 43. Bazie Lotnictwa Morskiego w Gdyni-Babich Dołach oraz śmigłowców Mi-14PŁ/R lub W-3WARM w 44. Bazie Lotnictwa Morskiego w Darłowie. Przez cały czas, system ratownictwa wspiera załoga samolotu patrolowego M28B 1R Bryza, pełniąca całodobowy dyżur na lotnisku w Siemirowicach koło Lęborka.

Źródło: DGRSZ

red. PZ

autor zdjęć: kmdr ppor. Marcin Braszak/ BLMW

dodaj komentarz

komentarze


„Baltops” – moc na Bałtyku
 
Ratownicy na medal
Złoto taekwondzistki, srebro lekkoatletki i strzelczyń
Pokazali swoją siłę
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Podchorążowie najlepszymi dżudokami
NATO on Northern Track
Donald Tusk: Musimy bronić naszych granic
Jak rozbito więzienie w Końskich
The Art of Protection of Historic Buildings and Monuments
Sztandar dla cyberwojsk
AW149 wkrótce „made in Poland”
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Musimy odpowiadać na wojnę hybrydową
Przesmyk w grze
AWACS-y dostarczone
Policjanci szkolą wojsko
Dzień, który zmienił bieg wojny
Żołnierze na najwyższym podium mistrzostw lekkoatletów
Wirtualna tarcza nad wojskami NATO
„Osiodłać krowę”
Sukcesy żołnierzy CWZS-u
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Rozporządzenie o utworzeniu strefy buforowej na granicy podpisane
Czego potrzebują żołnierze na granicy?
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pojazdy naziemnej obsługi polskiego lotnictwa
„Pierwsza Drużyna” na start
Najlepsze „tygrysy” są z Polski
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
O bezpieczeństwie w Białymstoku
„Czarownice” nad Londynem
Baltops dla bezpiecznego Bałtyku
Wkrótce certyfikacja WOT-u
Wyrwali się z niemieckiego kotła
Kremlowska wirtualna korekta
Podróż w ciemność
Zaprojektuj mural o powstaniu
Unieszkodliwić dywersantów, pomóc poszkodowanym
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Więcej pieniędzy za udział w ćwiczeniach
Więcej niż szkolenie TCCC
Polacy ćwiczą na Słowackiej Tarczy
Głos wschodniej flanki musi być słyszalny
Terroryści na lotnisku
Eksplozja w zakładach zbrojeniowych Mesko
Pamiętamy o bohaterach D-Day
Andrzej Duda spotkał się z żołnierzami strzegącymi granicy
Będą zmiany w przepisach po incydencie na granicy z Białorusią
Bór-Komorowski – oficer wybitny pod każdym względem
Czy kraje UE sięgną po polską broń?
Sejm rozpoczął prace nad prezydencką reformą
Gortat Team vs drużyna NATO
Inwestycja potrzebna jak tlen
Więcej miejsc dla dobrowolsów
Equipment Tailored to the Needs
Trzy miecze pokoju
Włoskie Eurofightery na polskim niebie
Ameryka daje wsparcie
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Plan na szczyt
Obradował Komitet Wojskowy Unii Europejskiej
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Latający radar

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO