moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Pierwsze Mustangi przekazane

Czas Honkera w Wojsku Polskim odchodzi do historii. Teraz armia będzie korzystała z nowoczesnego sprzętu, skonfigurowanego zgodnie z wymaganiami żołnierzy, dającego gwarancję niezawodności i bezpieczeństwa – mówił dzisiaj minister Mariusz Błaszczak. Szef MON-u uczestniczył w uroczystości przekazania do wojska pierwszej partii osobowo-terenowych Fordów Rangerów XLT.

Wojsko Polskie odebrało dzisiaj pierwszą partię, sto sztuk, samochodów osobowo-terenowych Ford Ranger XLT, które w polskiej armii nosić będą kryptonim Mustang. Jak podkreślał obecny na uroczystości minister Mariusz Błaszczak, to symboliczna zmiana pokoleniowa. – Honker w Wojsku Polskim odchodzi do historii. To wysłużone samochody, które przez lata stanowiły podstawę, jeżeli chodzi o zadania wojskowe i logistyczne. Teraz wojsko będzie korzystało z nowoczesnego sprzętu, skonfigurowanego zgodnie z wymaganiami żołnierzy, a więc dającego gwarancję niezawodności i bezpieczeństwa – mówił szef resortu obrony.


Film: MON

Ford Ranger XLT waży około 2300 kg i jest wyposażony w silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności 2 l. Jednostka zapewnia 170 KM mocy i współpracuje z sześciobiegową, manualną przekładnią. Auto jest wyposażone w napęd 4x4 z elektronicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego w tylnym moście, który umożliwia przełączanie w czasie jazdy z trybu 2x4 na 4x4.

Dzisiejsza dostawa to efekt realizacji umowy z konsorcjum spółek Glomex MS Polska sp. z o.o. oraz Glomex MS s.r.o., która została zawarta w marcu 2020 roku (w lipcu była natomiast aneksowana). Kontrakt zakłada dostawę do 485 pojazdów (plus dodatkowo 163 w ramach opcji). Wszystkie mają trafić do wojska do końca 2022 roku.


Grafika: PZ

Zgodnie z pierwotną umową armia miała dostać samochody Nissan Navara. Obostrzenia wynikające z pandemii koronawirusa spowodowały zamknięcie fabryki japońskiego koncernu w Hiszpanii i konieczność zmiany oferowanego pojazdu. Latem umowa została aneksowana i zdecydowano się na Fordy Rangery XLT. W toku negocjacji dostawca obniżył wartość umowy o 2,5 mln zł, co pozwoliło zamówić 13 aut więcej – czyli łącznie 648 sztuk.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Leszek Chemperek / CO MON

dodaj komentarz

komentarze

~cosma
1608045120
to chyba nie dla naszej armii ? czarne z chromami miały być zielone z wyciągarkami
18-25-AA-D3
~Tom
1608037680
Super. Tylko dlaczego czarny metalik?
23-09-03-B9

Nawrocki: zdaliśmy test wojskowy i test solidarności
Ograniczenia w ruchu lotniczym na wschodzie Polski
Black Hawki nad Warszawą
Wieża z HSW nie tylko dla Warana
Światowe podium dla zawodniczek Wojska Polskiego
Pytania o rosyjskie drony. MON wyjaśnia
Pogrzeb ofiar rzezi wołyńskiej
Czołgiści w ogniu
W poszukiwaniu majora Serafina
„Road Runner” w Libanie
Rekompensaty na nowych zasadach
Wielkie zbrojenia za Odrą
Obowiązek budowy schronów staje się faktem
Brytyjczycy na wschodniej straży
Zwycięska batalia o stolicę
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Wojskowi szachiści z medalem NATO
Państwo odbuduje dom w Wyrykach
Grupa E5 o bezpieczeństwie wschodniej flanki NATO
Cena wolności. Powstańcze wspomnienia
Z najlepszymi na planszy
Premier do pilotów: Jesteście bohaterami
Niemiecki plan zniszczenia Polski
NATO – jesteśmy z Polską
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Ostry kurs na „Orkę” – rząd chce podpisać kontrakt do końca roku
Brytyjczycy żegnają Malbork
Czy trzeba będzie zrekonstruować samolot „Slaba”?
Nielegalny skład amunicji został zlikwidowany
Triumf żołnierzy-lekkoatletów
Debiut polskich Patriotów
NATO uruchamia „Wschodnią Straż”
H145M – ciekawa oferta dla Polski
Już mają brąz, a mogą mieć złoto!
Żelazna Dywizja zdaje egzamin celująco
Prezydent przestrzega przed rosyjską dezinformacją
Trenują przed „Zapadem ‘25”
Kurs dla najlepszych w SERE
Aby państwo polskie było gotowe na każdy scenariusz
Żandarmeria skontroluje także cywilów
Nagrody MSPO – za uniwersalność konstrukcji
By znaleźć igłę, w Bałtyku trzeba najpierw znaleźć stóg
Sikorski: potrzebujemy ściany antydronowej
„Nieustraszony Rekin” na wodach Bałtyku
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Pożegnanie z Columbią
Cios w plecy
Dwie agresje, dwie okupacje
Szkolenia antydronowe tylko w Polsce
ORP „Necko” idzie do natowskiego zespołu
Defendery skompletowane
Krok ku niezależności
Bumar-Łabędy szykują się do produkcji K2
Sojusznicy wysyłają dodatkowe wojska
Polska zwiększy produkcję amunicji artyleryjskiej
Żołnierze USA i Bradleye jadą do Polski
Husarz z polskim instruktorem
Orlik na Alfę
Największy transport Abramsów w tym roku
„Saber Junction” – gotowi do obrony
Koncern Hanwha inwestuje w AWL
W Sejmie o rosyjskich dronach nad Polską
17 września 1939. Nigdy więcej
Hekatomba na Woli
Święto Wojsk Lądowych

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO