moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Pierwsze Mustangi przekazane

Czas Honkera w Wojsku Polskim odchodzi do historii. Teraz armia będzie korzystała z nowoczesnego sprzętu, skonfigurowanego zgodnie z wymaganiami żołnierzy, dającego gwarancję niezawodności i bezpieczeństwa – mówił dzisiaj minister Mariusz Błaszczak. Szef MON-u uczestniczył w uroczystości przekazania do wojska pierwszej partii osobowo-terenowych Fordów Rangerów XLT.

Wojsko Polskie odebrało dzisiaj pierwszą partię, sto sztuk, samochodów osobowo-terenowych Ford Ranger XLT, które w polskiej armii nosić będą kryptonim Mustang. Jak podkreślał obecny na uroczystości minister Mariusz Błaszczak, to symboliczna zmiana pokoleniowa. – Honker w Wojsku Polskim odchodzi do historii. To wysłużone samochody, które przez lata stanowiły podstawę, jeżeli chodzi o zadania wojskowe i logistyczne. Teraz wojsko będzie korzystało z nowoczesnego sprzętu, skonfigurowanego zgodnie z wymaganiami żołnierzy, a więc dającego gwarancję niezawodności i bezpieczeństwa – mówił szef resortu obrony.


Film: MON

Ford Ranger XLT waży około 2300 kg i jest wyposażony w silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności 2 l. Jednostka zapewnia 170 KM mocy i współpracuje z sześciobiegową, manualną przekładnią. Auto jest wyposażone w napęd 4x4 z elektronicznie sterowaną blokadą mechanizmu różnicowego w tylnym moście, który umożliwia przełączanie w czasie jazdy z trybu 2x4 na 4x4.

Dzisiejsza dostawa to efekt realizacji umowy z konsorcjum spółek Glomex MS Polska sp. z o.o. oraz Glomex MS s.r.o., która została zawarta w marcu 2020 roku (w lipcu była natomiast aneksowana). Kontrakt zakłada dostawę do 485 pojazdów (plus dodatkowo 163 w ramach opcji). Wszystkie mają trafić do wojska do końca 2022 roku.


Grafika: PZ

Zgodnie z pierwotną umową armia miała dostać samochody Nissan Navara. Obostrzenia wynikające z pandemii koronawirusa spowodowały zamknięcie fabryki japońskiego koncernu w Hiszpanii i konieczność zmiany oferowanego pojazdu. Latem umowa została aneksowana i zdecydowano się na Fordy Rangery XLT. W toku negocjacji dostawca obniżył wartość umowy o 2,5 mln zł, co pozwoliło zamówić 13 aut więcej – czyli łącznie 648 sztuk.

Krzysztof Wilewski

autor zdjęć: Leszek Chemperek / CO MON

dodaj komentarz

komentarze

~cosma
1608045120
to chyba nie dla naszej armii ? czarne z chromami miały być zielone z wyciągarkami
18-25-AA-D3
~Tom
1608037680
Super. Tylko dlaczego czarny metalik?
23-09-03-B9

Speczespół wybierze „Orkę”
W Warszawie stanie pomnik pierwszego szefa SGWP
Pokój na Bliskim Wschodzie? Podpisano kluczowe porozumienie
W wojsku orientują się najlepiej
Kosmiczny Perun
MON i MSWiA: Polacy ufają swoim obrońcom
Były szef MON-u bez poświadczenia bezpieczeństwa
Ustawa schronowa – nowe obowiązki dla deweloperów
Polskie Bayraktary nad Turcją
Człowiek jest najważniejszy
W Brukseli o bezpieczeństwie wschodniej flanki i Bałtyku
Korpus bezzałogowców i nowe specjalności w armii
Kawaleria pancerna spod znaku 11
Mity i manipulacje
„Droga do GROM-u”
Więcej pieniędzy na strzelnice w powiecie
Koniec dzieciństwa
Medale dla sojuszników z Niderlandów
Australijski AWACS rozpoczął misję w Polsce
Brytyjczycy na wschodniej straży
Izrael odzyskał ostatnich żywych zakładników
Kircholm 1605
GROM w obiektywie. Zobaczcie sami!
Rezerwa i weterani – siła, której nie wolno zmarnować
Wojskowe przepisy – pytania i odpowiedzi
„Czerwone berety” na kursie dowódców i SERE
Wellington „Zosia” znad Bremy
Standardy NATO w Siedlcach
Szpital polowy, czyli test Żelaznej Dywizji
Abolicja dla ochotników
Trwa dobra passa reprezentantów Wojska Polskiego
Konie dodawały pięciobojowi szlachetności
Zawiszacy na Litwie
Więcej szpitali przyjaznych wojsku
Polski „Wiking” dla Danii
Szli po odznakę norweskiej armii
Polskie innowacje dla bezpieczeństwa – od Kosmosu po Bałtyk
Zamiast szukać skarbów, uczyli się strzelać
DragonFly czeka na wojsko
UBM, czyli przepis na ekspresową budowę
Transbałtycka współpraca
MSPO 2025 – serwis specjalny „Polski Zbrojnej”
Jelcz się wzmacnia
Priorytetowe zaangażowanie
Hiszpanie pomogą chronić polskie niebo
Zełenski po raz trzeci w Białym Domu
Niezłomni w obronie
Szwedzkie myśliwce dla Ukrainy
„Road Runner” w Libanie
Broń i szkolenia. NATO wspiera Ukrainę systemowo
Żołnierz na urlopie i umowie zlecenie?
Bataliony Chłopskie – bojowe szeregi polskiej wsi
F-35 z Norwegii znowu w Polsce
MON chce nowych uprawnień dla marynarki
Żołnierze na trzecim stopniu podium
Maratońskie święto w Warszawie
Kolejne „Husarze” w powietrzu
Miliardy na inwestycje dla PGZ-etu
WOT na Szlaku Ratunkowym
Kolejna fabryka amunicji z Niewiadowa

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO