moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Dreamliner w asyście Jastrzębi

Najnowszy nabytek Polskich Linii Lotniczych LOT Boeing 787 Dreamliner w czwartek wyląduje w Polsce. Samolot pasażerski do lotniska w Warszawie eskortować będą cztery polskie F-16. Jeżeli dopisze pogoda, mieszkańców stolicy czeka nie lada gratka. Samoloty mają bowiem przelecieć nad miastem na niskiej wysokości.


Lotniczą asystę honorową stworzą dla Dreamlinera polskie „efy” z 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego. Wojskowe samoloty dołączą do Boeinga około godziny 10 rano w okolicach Świdwina i polecą po jego obu stronach aż do Warszawy.

Podczas przelotu samolot pasażerski i wojskowe maszyny zachowywać będą spore odległości. Dla bezpieczeństwa pojedynczo przebiją się też przez chmury. – Przechodząc przez chmury, będą się widzieć na radarach, ale zachowają odpowiedni dystans, by nie doszło do zderzenia w locie. Podczas całej trasy kapitan Boeinga i dowódca zgrupowania F-16 będą mieli łączność radiową – mówi ppłk Artur Goławski, rzecznik prasowy Dowództwa Sił Powietrznych.

– Asystę wykonają jedni z najbardziej doświadczonych pilotów bazy – mówi por. Piotr Radzimski, rzecznik prasowy 31 Bazy Lotnictwa Taktycznego. Dodaje, że dowódca Sił Powietrznych określił też wymagania, które są warunkiem wykonania tego zadania. – Minimalna podstawa chmur to 300 stóp, a widzialność 1,6 km – mówi. Po tym, jak nowy Boeing wyląduje na Lotnisku Chopina, F-16 wrócą do swojej bazy.

– Dla pilotów będzie to zadanie zbliżone do misji air policing lub do tankowania w locie. Przelot z Dreamlinerem to dla naszych ludzi kolejna okazja do ćwiczeń – zaznacza ppłk Goławski.

Boeing 787 Dreamliner to najnowszy samolot we flocie LOT-u i pierwsza tego typu maszyna w Europie. W barwach polskiego przewoźnika docelowo latać będzie osiem Boeingów 787, przy czym LOT ostatni samolot otrzyma do końca 2015 r. W pierwszy rejs Dreamliner poleci 14 grudnia z Warszawy do Pragi. Od nowego roku maszyny te będą obsługiwały przede wszystkim połączenia długodystansowe – do Chicago, Pekinu, Nowego Jorku i Toronto.

MKS

autor zdjęć: PLL LOT

dodaj komentarz

komentarze

~GJ
1352910060
Drogi "oburzony" koszt f-16 w Polsce kosztuje do 6 tyś $.i nie jest to wiarygodna cena bo jak podaje Wheeler szacuje koszt godziny lotu F-16C 2010 roku na 19087 USD, a F-16D na 23336 USD.USAF Tak duża różnica (w praktyce koszty USAF, bez uwzględnienia amortyzacji, są 3-5-krotnie wyższe!?) jest trudna do wyjaśnienia.Jeszcze niedawno SP podawały, że godzina lotu F-16 kosztuje 43 tys. zł (14-15 tys. USD), nieco mniej niż Su-22.
BB-9F-F8-42
~oburzony
1352906760
A ja jako podatnik się pytam: dlaczego za moje pieniądze wojsko uczestniczy w promocji prywatnej firmy przewozowej? Rozumiem, że LOT należy do Skarbu Państwa. Jednak jest to pełnokrwista spółka nastawiona na zysk. Czy MON jest na tyle bogate, aby wydawać lekką ręką tysiące złotych, na podbudowanie pozycji wizerunkowej i marketingowej LOT-u tuż przed sprzedażą zagranicznemu inwestorowi? Czy cała ta "szopka" pomoże pilotom w podnoszeniu swoich umiejętności, a może zwiększy się przez to nasze bezpieczeństwo narodowe? Godzina lotu F-16 kosztuje ok.4000-5000 dolarów... Nie jestem pieniaczem, jednak denerwuje mnie to, że w tak bezmyślny sposób trwoni się pieniądze w wojsku, w którym potrzeby modernizacyjne i wymiana sprzętu po PRL-owskiego są przeogromne!!!
7E-63-A7-17
~GJ
1352815680
Wielkie K.... przywitanie,miały być 4 lata temu i co? Zobaczymy jakie odszkodowanie dostanie LOT za niedotrzymanie terminu myślę że takie samo jak od Chinioli za niewybudowanie autostrady tzn.Wielkie " 0 " ale okradać własnych obywateli to potrafią
A0-89-59-22
~moro
1352813580
Bez przesady - cztery f-16 ? Platfusiaki nie szkoda wam pieniedzy ? I tak z kazdym rejsem?
6B-24-58-02

Gunner, nie runner
 
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Pod skrzydłami Kormoranów
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
Pilecki ucieka z Auschwitz
SOR w Legionowie
Szybki marsz, trudny odwrót
Donald Tusk: Więcej akcji a mniej słów w sprawie bezpieczeństwa Europy
Na straży wschodniej flanki NATO
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Wytropić zagrożenie
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
Metoda małych kroków
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Więcej koreańskich wyrzutni dla wojska
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Weterani w Polsce, weterani na świecie
Wojna w świętym mieście, epilog
Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
NATO na północnym szlaku
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
W obronie wschodniej flanki NATO
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Posłowie dyskutowali o WOT
W Italii, za wolność waszą i naszą
Sprawa katyńska à la española
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
Kadisz za bohaterów
Kolejne FlyEye dla wojska
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Od maja znów można trenować z wojskiem!
Zachować właściwą kolejność działań
Sandhurst: końcowe odliczanie
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Pytania o europejską tarczę
25 lat w NATO – serwis specjalny
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Ameryka daje wsparcie
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
NATO on Northern Track
Zmiany w dodatkach stażowych
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Rekordziści z WAT
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy
Tragiczne zdarzenie na służbie
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Święto stołecznego garnizonu
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Wojna w świętym mieście, część druga

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO