moja polska zbrojna
Od 25 maja 2018 r. obowiązuje w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane także RODO).

W związku z powyższym przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzania przez Wojskowy Instytut Wydawniczy Państwa danych osobowych. Prosimy o zapoznanie się z nimi: Polityka przetwarzania danych.

Prosimy o zaakceptowanie warunków przetwarzania danych osobowych przez Wojskowych Instytut Wydawniczy – Akceptuję

Trwa budowa najwyższej w Polsce hali stoczni

PGZ Stocznia Wojenna nie zwalnia tempa! Trwają prace na budowie najwyższej w Polsce hali.

Imponujące inwestycje PGZ Stoczni Wojennej coraz bardziej nabierają kształtów. Wrażenie robią są nie tylko rozmiary budowanej Hali Kadłubowej, ale także sprzęt, przy pomocy którego jest wznoszona. W Hali Kadłubowej zamontowano właśnie olbrzymią bramę, której powierzchnię można porównać do powierzchni trzech boisk do koszykówki! Na budowie pracują najwyższe w Polsce podnośniki o wysięgu do 58 metrów. Zaawansowane prace trwają również w drugiej z nowopowstających hal - Hali Produkcyjnej. Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum spółek NDI S.A., NDI SOPOT S.A. oraz Pekabex BET.

Hala Kadłubowa - olbrzym, w którym powstaną Mieczniki

REKLAMA

Na terenie PGZ Stoczni Wojennej trwają wielkie inwestycje związane z realizacją programu Miecznik - budowy trzech  wielozadaniowych fregat dla Marynarki Wojennej RP. Najbardziej widoczna jest budowa najwyższej w polskiej branży stoczniowej hali - Hali Kadłubowej. Będzie to jeden z największych tego typu obiektów w Europie. W grudniu zeszłego roku na budowie pojawiła się wiecha, co symbolizowało osiągnięcie najwyższego punktu konstrukcyjnego. Ale budowlańcy dalej nie zwalniają tempa, a prace toczą się nie tylko wewnątrz budynków, ale też na terenie wokół nich. Wysokość hali, w której powstaną kadłuby fregat Miecznik to 43 metry, a wliczając zamontowany na dachu zespół urządzeń do wentylacji to nawet 46 metrów. Do prac instalacyjnych i tych związanych z obudową, wykorzystywane są podnośniki o wysięgu do 58 metrów. W tej chwili na budowie jest aż pięć z sześciu tego typu podnośników dostępnych w Polsce.

Montaż potężnych bram

W połowie lutego zamontowana została brama główna Hali Kadłubowej ważąca wraz z maszynownią aż 34 tony.  Wymiary tej bramy - 43 m wysokości i 34 m szerokości - najlepiej porównać do powierzchni aż trzech standardowych boisk do koszykówki. Ekipa budowlana przygotowuje się też do instalacji drugiej, zbliżonej wymiarami bramy po przeciwległej stronie budowli. We wnętrzu hali prowadzone są równolegle roboty instalacyjne - wentylacyjne, gazowe czy elektryczne. W kwietniu rozpoczną się prace przy wylewaniu posadzki.

Hala produkcyjna

Poza Halą Kadłubową w Stoczni budowana jest nowoczesna hala produkcyjna. "Już niedługo w tej hali zaczną pracę wszystkie wydziały wyposażeniowe PGZ SW. Stoczniowcy będą mieli w nich o wiele lepsze warunki pracy niż w starych pomieszczeniach a sześć nowych maszyn, jakie zostaną tu zamontowane zapewni nam prawdziwy przeskok technologiczny w kilku obszarach produkcji" - powiedział Maciej Poprawski, Dyrektor Operacyjny Stoczni odpowiedzialny za proces inwestycyjny. W Hali Produkcyjnej kończy się właśnie montaż termoizolacji oraz hydroizolacji dachu oraz okładzin ściennych. Jednocześnie trwają wszelkie prace instalacyjne oraz przygotowania do zaplanowanego na marzec montażu bram wjazdowych, suwnic oraz przegrody akustycznej. Rozpoczęto także wylewanie posadzki betonowej, na której w maju położona zostanie wierzchnia warstwa z żywicy.

Nowe drogi i bardziej wytrzymałe nabrzeża

Przebudowywana jest też infrastruktura techniczna, nabrzeże oraz drogi wewnętrzne Stoczni. "Dużo dzieje się w zakresie przebudowy dróg. - Wykonujemy podbudowy oraz nawierzchnie chodników i dróg manewrowych. Stan zaawansowania szacujemy na około 25%. W miarę sprzyjających warunków atmosferycznych będziemy sukcesywnie oddawać kolejne, gotowe nawierzchnie" - relacjonuje Przemysław Młynarczyk, Kierownik Robót Drogowych z Grupy NDI.

Największe w ponad 100-letniej historii PGZ Stoczni Wojennej inwestycje wartej są ponad 300 mln złotych. Zakończenie prac związanych z budową hal przewidziane jest na lipiec 2024 roku. 

Źródło: PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.

red. PZ

autor zdjęć: PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.

dodaj komentarz

komentarze


Święto stołecznego garnizonu
 
Pierwsi na oceanie
Zmiany w dodatkach stażowych
W Italii, za wolność waszą i naszą
Sandhurst: końcowe odliczanie
Polscy żołnierze stacjonujący w Libanie są bezpieczni
Kosiniak-Kamysz o zakupach koreańskiego uzbrojenia
Od maja znów można trenować z wojskiem!
Kolejne FlyEye dla wojska
Czerwone maki: Monte Cassino na dużym ekranie
Wojskowy bój o medale w czterech dyscyplinach
Ta broń przebija obronę przeciwlotniczą
25 lat w NATO – serwis specjalny
W Brukseli o wsparciu dla Ukrainy
Tragiczne zdarzenie na służbie
Polak kandydatem na stanowisko szefa Komitetu Wojskowego UE
NATO na północnym szlaku
Kadisz za bohaterów
Donald Tusk: Więcej akcji a mniej słów w sprawie bezpieczeństwa Europy
Puchar księżniczki Zofii dla żeglarza CWZS-u
Wojskowi medycy niosą pomoc w Iraku
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Więcej pieniędzy dla żołnierzy TSW
Strategiczna rywalizacja. Związek Sowiecki/ Rosja a NATO
Aleksandra Mirosław – znów była najszybsza!
Szybki marsz, trudny odwrót
Zachować właściwą kolejność działań
Wojna w świętym mieście, część druga
Wypadek na szkoleniu wojsk specjalnych
Operacja „Synteza”, czyli bomby nad Policami
Metoda małych kroków
Sprawa katyńska à la española
Przełajowcy z Czarnej Dywizji najlepsi w crossie
Gunner, nie runner
Wojna w świętym mieście, część trzecia
Na straży wschodniej flanki NATO
Pod skrzydłami Kormoranów
Więcej koreańskich wyrzutni dla wojska
Wytropić zagrożenie
Ukraińscy żołnierze w ferworze nauki
Posłowie dyskutowali o WOT
Morska Jednostka Rakietowa w Rumunii
Pilecki ucieka z Auschwitz
SOR w Legionowie
Bohater września ’39 spełnia marzenia
Rekordziści z WAT
Morze Czarne pod rakietowym parasolem
Priorytety polityki zagranicznej Polski w 2024 roku
Wojna w świętym mieście, epilog
Pytania o europejską tarczę
Wiceszef MON-u: w resorcie dochodziło do nieprawidłowości
Systemy obrony powietrznej dla Ukrainy
Daglezje poszukiwane
Polsko-australijskie rozmowy o bezpieczeństwie
NATO on Northern Track
Active shooter, czyli warsztaty w WCKMed
Znamy zwycięzców „EkstraKLASY Wojskowej”
Lekkoatleci udanie zainaugurowali sezon
Żołnierze ewakuują Polaków rannych w Gruzji
W obronie wschodniej flanki NATO
Jakie wyzwania czekają wojskową służbę zdrowia?
Weterani w Polsce, weterani na świecie
Trotyl z Bydgoszczy w amerykańskich bombach
Ameryka daje wsparcie
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
Ustawa o obronie ojczyzny – pytania i odpowiedzi
NATO zwiększy pomoc dla Ukrainy

Ministerstwo Obrony Narodowej Wojsko Polskie Sztab Generalny Wojska Polskiego Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych Dowództwo Operacyjne Rodzajów Sił Zbrojnych Wojska Obrony
Terytorialnej
Żandarmeria Wojskowa Dowództwo Garnizonu Warszawa Inspektorat Wsparcia SZ Wielonarodowy Korpus
Północno-
Wschodni
Wielonarodowa
Dywizja
Północny-
Wschód
Centrum
Szkolenia Sił Połączonych
NATO (JFTC)
Agencja Uzbrojenia

Wojskowy Instytut Wydawniczy (C) 2015
wykonanie i hosting AIKELO